Młodzi przedsiębiorcy, którzy dopiero zaczynają przygodę z własnym biznesem, często nieświadomie popełniają wiele błędów w komunikacji internetowej. O tym, jak ważnym elementem marketingu jest obecnie aktywność w Internecie, nie trzeba nikomu przypominać. Zdarza się jednak tak, że firmowa strona internetowa www nie sprowadza klientów i nie spełnia wytyczonych założeń. Tworząc strategię promocyjną warto mieć na uwadze, że dbanie wyłącznie o dobre aspekty techniczne nie wystarczy, by nasza strona była efektywna. Najczęściej popełniane błędy wynikają z niezrozumienia prawideł rządzących działaniami promocyjnymi w Internecie – bardzo łatwo zatem je zniwelować. Aktywność w Internecie, budowanie pozytywnego wizerunku oraz utrzymywanie stałej relacji z klientami to najlepsza metoda na zwiększenie poziomu sprzedaży.

 

analiza strony internetowej na tablecie

Odpychająca, nieatrakcyjna strona

Łatwo zauważyć, że od kilku lat design wzorcowej, pożądanej strony całkowicie się zmienił. Jeszcze kilka lat temu profesjonalnie zaprojektowana strona miała rozbudowany układ i zawierała dużo podstron. Obecnie taka strona to niemalże gwarancja niskiego współczynnika konwersji i słabej efektywności. Tworząc nową stronę, warto skupić się na UI oraz UX designie, czyli wytwarzaniu dobrych technicznie projektów przyjaznych użytkownikom. Strona to nasza wizytówka w Internecie – powinna być estetyczna, prosta i czytelna. Jednym z najważniejszych elementów jest obecnie łatwy w obsłudze interfejs z możliwością bezproblemowej nawigacji oraz przemyślany układ strony. Dużą rolę odgrywa także wygląd strony, a więc estetyczny layout, ujednolicony styl czy różnorodność zamieszczonych na stronie treści. Dobrą inwestycją będzie również usprawnienie strony pod kątem aspektów technicznych, czyli maksymalizacja szybkości ładowania strony czy dostosowanie jej do wymagań urządzeń mobilnych. Pamiętajmy, że długo wczytujące się witryny nigdy nie zajmują wysokich pozycji w wyszukiwarce Google, ponadto sami użytkownicy często opuszczają je pod wpływem zniecierpliwienia.

 

blog

Nieciekawy content lub jego brak

Jednym z najczęściej popełnianych przez niedoświadczonych przedsiębiorców błędów jest nieumieszczanie treści na stronie. Nawet jeśli zainwestujemy w optymalizację witryny pod kątem SEO, nie zagwarantuje nam to sukcesu ani wzrostu efektywności, jeśli nasza strona nie będzie wyposażona w wartościowe treści. Tworząc treści na stronę, warto zwrócić uwagę na ich atrakcyjność, użyteczność oraz poprawność. Tylko wysokiej jakości, różnorodne publikacje mogą pomóc nam zwiększyć ruch na stronie. Dobrze zaprezentowany, wartościowy content jest w stanie generować leady i wpływać na sprzedaż – miejmy jednak na uwadze, że są to działania długofalowe i trudne do zmierzenia.

Ciekawym pomysłem jest również prowadzenie firmowego bloga, gdzie będziemy mogli stworzyć wizerunek eksperta. Tekst przeznaczony do publikacji na stronie nie powinien być zbyt krótki. Dłuższe artykuły dają nam możliwość częstszego wprowadzania słów kluczowych oraz większej ilości nagłówków, które możemy wykorzystać do pozycjonowania strony. Urozmaicenie za pomocą zdjęć, materiałów video, slajdów czy webinarów dodatkowo zwiększy zainteresowanie klienta, a przy tym – ruch na stronie, wyższą liczbę udostępnień oraz lepszą widoczność w wyszukiwarce.

 

social media

Rezygnacja z reklam, niska aktywność w social media

Nawet jeśli nasza strona będzie perfekcyjnie zaprojektowana a nasze treści wartościowe, nie osiągniemy dobrego wyniku sprzedaży bez jakichkolwiek działań promocyjnych. Jednym z narzędzi marketingowych o najwyższej skuteczności są obecnie media społecznościowe. O najnowszych produktach dowiadujemy się najczęściej w newsfeedzie, szukanie nowych usług odbywa się zazwyczaj poprzez zorientowane grupy na Facebooku. Najnowsze badania Adobe i Econsultancy również to potwierdzają – według prognoz w 2017 największym priorytetem w marketingu będzie content marketing (29%) i działania w social media (29%). Media społecznościowe pozwalają nam publikować treści angażujące użytkowników, budujące z nimi trwałą relację. Dzięki dużej liczbie formatów reklamowych udostępnianych przez Facebook oraz możliwości dokładnego zdefiniowania grupy docelowej mamy pewność, że komunikat trafi do odbiorców. Facebook Ads udostępnia również narzędzia monitorowania efektywności, co z pewnością będzie przydatne przy tworzeniu strategii reklamowej naszej firmy. Warto pamiętać, by content dodawany na social media był zróżnicowany, ciekawy i przede wszystkim regularny. Jeśli na naszej stronie nic nie będzie się działo, mamy niskie szanse na podniesienie wyników sprzedaży czy zbudowanie zasięgu. W zależności od branży, w jakiej pracujemy, warto skoncentrować się także na innych platformach społecznościowych, takich jak LinkedIn, Instagram czy Twitter. Pamiętajmy także o budowaniu sieci zależności między wszystkimi naszymi obszarami aktywności w Internecie – niech na stronie znajdą się odnośniki do firmowego bloga, konta na Twitterze czy profilu na Facebooku.

 

Google AdWords jako forma promowania strony internetowej

Aby nasze działania w Internecie były efektywne, nie można zapominać także o wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Planując działania reklamowe, warto również zainwestować w Google Adwords. W zależności od wybranej strategii oraz rodzaju naszego produktu możemy skupić się na uzyskaniu jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania popularnych fraz, albo zapewnić sobie dobre miejsce w wynikach wyszukiwania mniej popularnych, ściśle sprecyzowanych zapytań. Wprowadzenie w życie tych kilku rad z pewnością sprawi, że nasza strona zacznie generować większy ruch, a stąd zaledwie kilka kroków do wzrostu poziomu sprzedaży