Każdy, kto planuje prowadzenie działań marketingowych w sieci, powinien zapoznać się z takim obszarem promocji jakim jest content marketing. Sprawdź, na czym on polega?
Spis Treści
Istota content marketingu
Wbrew obiegowym opiniom content marketing nie opiera się tylko na pisaniu bezmyślnych treści byleby jakiekolwiek publikować. Prawdziwy content marketing to budowanie świadomości marki wśród klientów poprzez zastosowanie wartościowych treści. Jakie teksty są wartościowe? Przede wszystkim takie, które wnoszą realną jakość i podnoszą poziom wiedzy ich odbiorcy. Dobry kontent marketing wiąże się bezpośrednio z przekazywaniem takich informacji, które są trudne do znalezienia na innych stronach internetowych czy portalach.
Łączy się to bezpośrednio z kolejną zasadą dobrego content marketingu, jaką jest unikalność treści. Aby tekst był czytany musi zostać znaleziony w sieci. Jeżeli chcemy, by treść została odnaleziona musi mieć dobrą pozycję w wyszukiwarce, by użytkownik trafił na taki artykuł. Znajdowanie się na liście TOP50 w wyszukiwaniach haseł jest już sporym sukcesem, do którego warto dążyć. Jeżeli chcemy zdobywać takie pozycje, należy zadbać o to, by treść, którą tworzymy – tak jak wspomnieliśmy – była unikalna, a więc nie dublowała innych wpisów z Internetu.

Jak sprawić, by treść była unikalna?
Unikalna treść powstaje, gdy tworzy ją osoba, która ma nieco szerszą wiedzę niż ta ogólnie dostępna w Internecie. Dlatego jeśli chcemy mieć wysokie pozycje w wyszukiwarce, a dodatkowo zbudować wizerunek eksperta, warto zatrudnić specjalistę w danej dziedzinie, o której piszemy. Dzięki temu przygotowany materiał będzie posiadał wiele nieznanych szerszej grupie informacji. Dodatkowo taka treść powinna być w ciekawy sposób opakowana. Liczy się tu nie tylko pisanie pod SEO, choć również jest bardzo istotne, ale także wyjątkowy styl osoby piszącej dany artykuł.
Pamiętaj, że teksty na Twojej stronie internetowej nie muszą sztywno trzymać się wszystkich reguł, np. webwritingu. Możesz zaryzykować i artykuł może mieć zupełnie odmienną formę niż wiele innych tekstów na ten temat. Pozwól znaleźć się w tłumie i w gąszczu informacji z Internetu. Publikuj swoje treści na blogu firmowym, jak i na stronach zewnętrznych.
Content marketing – zastanów się nad określeniem persony
Pamiętaj, że ważne jest nie tylko to, co mówisz, ale również jak mówisz. Forma komunikatu powinna być dostosowana do osoby, do której mówisz. Jeżeli zależy Ci na stworzeniu takiej narracji, która przyciągnie potencjalnego klienta, najpierw powinieneś określić persony, do których będziesz wystosowywał swój przekaz. Zadbaj o to, by wskazać kim jest osoba, do której mówisz.
Oczywiście, niekiedy nasze teksty kierujemy do przedsiębiorstw. Pamiętaj jednak, że za każdą firmą stoi człowiek. Przekaz skieruj do człowieka, a nie to martwej instytucji. Rozpisz sobie, kim jest osoba, dla której tworzysz treści, czego oczekuje i czy Ty masz produkty lub usługi, dzięki którym zrealizujesz te potrzeby. Zweryfikuj także czy Twój sposób porozumiewania się jest atrakcyjny dla klienta. Służyć będą temu wszelkie statystyki, , które pozwolą Ci na określenie poziomu zainteresowania Twoich klientów otrzymanym od Ciebie tekstem. Takie wskaźniki jak długość przebywania na stronie czy liczba kliknięć w interesujący link powinny podpowiedzieć Ci przy zestawieniu ze sobą danych pochodzących ze statystyk popularności różnych treści, jak bardzo atrakcyjny jest przygotowany przez Ciebie przekaz. Dzięki temu łatwiej będzie Ci zweryfikować przyjętą strategię.

Strategia to podstawa
Jeżeli chodzi o tworzenie przekazów kontent marketingowych, bardzo istotne jest również tworzenie strategii działania. Zastanów się nim stworzysz swój tekst, po co właściwie go piszesz. Jaki jest jego cel, a także co chcesz z jego pomocą osiągnąć. W ten sposób będzie Ci o wiele łatwiej stworzyć atrakcyjne treści nastawione na odbiorcę i jego potrzeby.
Stawiaj na różnorodność. Nie ograniczaj się jedynie do tekstów typowo sprzedażowych. Pomyśl o pisaniu poradników, w którym podpowiesz klientom jak korzystać z Twojego produktu czy usługi. Takie rady okażą się dla nich przydatne i mogą wpłynąć na sprzedaż Twoich produktów.