Jednym z błędów właścicieli małych, lokalnych firm jest zdecydowanie brak dbałości o marketing. Wydaje im się, że skoro nie mają wystarczającej ilości środków pieniężnych na przeprowadzenie ogólnokrajowej kampanii czy budowanie świadomości marki wśród konsumentów, nie powinni w ogóle interesować się tym tematem. Wbrew pozorom, istnieje bardzo dużo sposobów na zwiększenie zasięgu marki i pogłębienie sukcesu przy jednoczesnym ograniczeniu wydawanych środków – jednym z nich jest niewątpliwie copywriting
Profesjonalny copywriting na miarę naszych czasów to już nie tylko pisanie tekstów reklamowych. Najlepsze działania obejmują także przemówienia na konferencjach oraz tworzenie treści branżowych czy bardzo modnych obecnie materiałów video. Ciekawie napisane teksty czy angażujące webinary zwiększają liczbę odwiedzających naszą firmową stronę internetową użytkowników. Większy ruch buduje zasięg, skąd bardzo blisko do tworzenia świadomości marki na dużą skalę. Dobry content przyciąga klientów, jest naszą wizytówką – uchodzimy za firmę godną zaufania, eksperta w swojej dziedzinie. Wartość naszej strony, a co za tym idzie całej firmy, wzrasta. Wystarczy, że zamieszczane na stronie treści zainteresują kilku liderów opinii czy dużych klientów – to właśnie oni, polecając naszą stronę innym użytkownikom, zapewnią nam najlepszą reklamę. 

 

Ile możemy zyskać, decydując się na copywriting?

Co dokładnie możemy zyskać stosując techniki copywritingu? Przede wszystkim wzrost ruchu, który bezpośrednio przekłada się na większą sprzedaż produktów czy usług. Copywriter pozwala wyróżnić się naszej firmie – tworząc angażujące teksty, prowokujemy odbiorców do udostępniania postów i pisania komentarzy. Warto mieć na uwadze, że użytkownicy zainteresowani publikowanymi przez nas treściami to połowa sukcesu firmy. Kolejne zalety? Między innymi wzrost widoczności marki w sieci. Analiza danych, monitoring sieci, optymalizacja SEO i wartościowa treść pozwalają nam zwiększyć popularność w Internecie. Duża widoczność to gwarancja większej liczby odwiedzin potencjalnych klientów, a co za tym idzie, wzrost rozpoznawalności i prestiżu firmy. Copywriting to także metoda na pozyskanie rzeszy powracających użytkowników, którzy są jedną z najbardziej wartościowych grup odbiorców. Mając grono lojalnych klienów, nasza firma może rozwijać się bardziej dynamicznie. Ruch generuje przychody. Badając preferencje odbiorców, a więc to, co ich interesuje oraz w jaki sposób szukają tego w sieci, możemy również zyskać wiele danych przydatnych do tworzenia strategii rozwoju naszej firmy. Content marketing pozwala nam także zbudować bądź poprawić wizerunek naszej firmy. Przemyślana strategia publikacji treści realizowana długoterminowo to najlepszy sposób na stworzenie jednolitego komunikatu i przekazu, który zostanie w głowach naszych odbiorców. 
Mimo że większość z przedsiębiorców bardzo dobrze zna prawidła sektora, w którym pracuje, do tworzenia wartościowych tekstów na stronę warto zatrudnić profesjonalistów. Jak pokazują badania udostępnione na stronie RealBusiness, aż 75% użytkowników zwraca uwagę na jakość języka, składnię zdań i poprawność gramatyczną tekstów zamieszczonych na portalach firm. Kilka popełnionych przez nas błędów może więc nie tylko zniechęcić potencjalnego klienta, ale także wykreować i umocnić w świadomości konsumentów negatywny wizerunek firmy. Badania z RealBusiness również to potwierdzają - ponad połowa użytkowników unika kontaktów biznesowych z firmami, które w swoich kanałach społecznościowych zamieściły teksty z błędami językowymi. Jeśli mamy dużą świadomość językową oraz wiemy, co dokładnie chcemy przekazać, możemy spróbować sami tworzyć wartościowe treści. Do dyspozycji mamy ogromną ilość formatów – infografiki, technologię VR, video, webinary, artykuły, ebooki i wiele, wiele innych. Aby udostępniane przez nas materiały okazały się skuteczne, forma nie może przewyższać treści. Warto czytać dużo prasy branżowej, aby być na bieżąco z nowymi tematami. Pomocne może okazać się także wykreowanie sylwetek kilku potencjalnych odbiorców – ten zabieg pomoże nam pisać tak, żeby móc trafić do zróżnicowanych grup internautów. Z naszymi kanałami zetknie się bowiem wiele osób, które zupełnie nie będą odpowiadały typowemu, szablonowemu odbiorcy – nasza treść powinna być stworzona w taki sposób, by każdy mógł znaleźć interesującą dla siebie informację. 

 

Najważniejszą wartością w copywritingu jest zawsze jakość. 

Działania z pogranicza copywritingu, jeśli tylko są dobrze zrobione, zawsze gwarantują dużą skuteczność. Warto jednak mieć na uwadze, że content marketing to propozycja dla wytrwałych i cierpliwych – na wyniki trzeba chwilę poczekać, efekty przyjdą dopiero po jakimś czasie. Dobrze zaplanowana strategia może zwiększyć rozpoznawalność marki, a co za tym idzie, podnieść jej prestiż i wygenerować większe przychody. Publikując wartościowe, różnorodne treści budujemy sobie grono zaufanych odbiorców. Nasze media stają się także cennym źródłem informacji dla nowych użytkowników, którzy generują ruch. Narzędzia monitorowania Internetu oraz wskaźniki konwersji, ruchu na stronie czy zaangażowania odbiorców pozwalają nam bardzo dokładnie określać efektywność naszych działań. Systematyczna publikacja wartościowych treści to jedno z najlepszych i najtańszych działań marketingowych dla mniejszych i większych firm.