e-mail marketing
fot. pixabay.com

Chyba każdy chciałby zarabiać pieniądze szybko i skutecznie. Niektórzy uważają, że w tym celu wystarczy wysyłać do klientów wiadomości, a sukces jest już murowany. To błąd. Skuteczny e-mail marketing opiera się na innych zasadach. Zobacz, jakich.

Nie narzucaj się klientowi

Pamiętaj, że e-mail marketing polegający na wysyłaniu do klientów setek wiadomości przestaje być marketingiem, a zaczyna być działalnością spamerską. Chyba nikt z nas nie chciałby, by jego praca została uznana za SPAM. Dlatego jeżeli zależy Ci na tym, by Twoje wiadomości nie trafiały do folderu SPAM, szanuj swojego klienta i jego i granice.

Przede wszystkim zadbaj o kwestie prawne. Zanim wyślesz do klienta newsletter, pomyśl o tym, by uzyskać od niego zgodę na otrzymywanie tego rodzaju wiadomości.  Aby takie działania były sprawnie przeprowadzone możesz skorzystać z modelu double opt-in. Opiera się on na takiej aktywności, że Twoje wiadomości są wysyłane wyłącznie do osób, które zostawiły w formularzu swoje dane. Dopiero, gdy taka osoba kliknie i potwierdzi, że chce zostać zapisana do newslettera, jej adres jest tam dodawany.

E-mail marketing – zbuduj interesujący przekaz

Niech treści zawarte w Twoim newsletterze będą interesujące. Zadbaj o to, by teksty nie były zbyt długie, a grafiki miały dobrą rozdzielczość. Niska jakość contentu – zarówno tekstowego, jak i wizualnego, może odstraszać klienta i zamiast zachęcić go do skorzystania z Twojej oferty, dodatkowo zniechęcić. Pamiętaj, że markę buduje się lata, a złe wrażenie można zrobić bardzo szybko. Miej tego świadomość, gdy będziesz budować content.

e-mail marketing
fot. pixabay.com

Fajnym rozwiązaniem jest personalizowanie wiadomości, np. podpisanie, że Jan Nowak wysyła do Ciebie wiadomość. Interesującym sposobem na pozyskanie ruchu jest umieszczenie w treści komunikatu zwrotów bezpośrednio odwołujących się do Twojego odbiorcy, np. Szanowna Julio czy Dzień dobry Pani. W ten sposób użytkownik poczuje, że nie otrzymuje e-maila wysyłanego masowo, ale ktoś bezpośrednio chce się z nim skontaktować. Dobrym pomysłem jest stworzenie takiego e-maila, który przypominałby typową wiadomość, a nie tekst marketingowy. Dbaj o zwięzłość komunikatu, a tytuł dostosowuj do tego, co jest zawarte w Twojej wiadomości.

Strona docelowa – przygotuj ją starannie

Jeśli wysyłasz newsletter to z pewnością oprócz krótkich zajawek znajdą się tam także linki, które będą przekierowywać na Twoją stronę. Zadbaj o to, by stroną, na którą wejdzie użytkownik wyglądała starannie. Interesujący newsletter to dopiero połowa sukcesu. Zadbaj o to, by miejsce, do którego klient dotrze wyglądało dobrze. Strona powinna być stworzona zgodnie z zasadami user-friendly. Dodatkowo pomyśl o tym, by Twoja strona była responsywna. Obecnie większość użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych. Dlatego Twoja strona internetowa powinna dobrze wyglądać na różnych sprzętach, czyli dostosowywać się do ich rozdzielczości i innych parametrów.

Sam wygląd to oczywiście nie wszystko. Bardzo istotne, by strona, do której przekierowuje link z Twojego newslettera miała wartościowe informacje i interesujące opisy. Tu przydadzą się umiejętności z zakresu content marketingu. Nie zapomnij zostawić na swojej stronie internetowej numeru telefonu do Ciebie oraz adresu e-mail. W ten sposób klient będzie miał możliwość skontaktowania się z Tobą bezpośrednio.

Call to action – zadbaj o interakcję

Aby Twój klient mógł zareagować, dodaj kilka call to action po każdym komunikacie dotyczącym konkretnej kwestii niech to będzie jedno call to action. Pozwól mu działać i odpowiadać na Twoje komunikaty. W ten sposób – z wykorzystaniem narzędzi do mierzenia klików w treści e-maila – dowiesz się, jaka forma przekazu jest najbardziej interesująca dla klienta.

e-mail marketing
fot. pixabay.com

Pamiętaj również o umieszczeniu przycisku, dzięki któremu klient będzie mógł bez większych trudności wypisać się z newslettera – np. gdy treść go znudzi. Możliwość łatwego wypisania się z otrzymywania wiadomości to nie fanaberia, a prawo użytkownika. RODO, które nakazuje, by odbiorca miał możliwość wycofania swojej zgody w każdym czasie.

E-mail marketing to wciąż rozwijający się obszar marketingu. Warto wykorzystać jego potencjał.

Czytaj również: Marketing internetowy – poznaj jego rodzaje

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here