Każdy, kto prowadzi firmę, szczególnie w Polsce, wie ile czasu musi marnować każdego miesiąca na załatwianie spraw tzw. papierkowych. Szczególnie dotyczy to tych, którzy księgowość starają się lub robią samodzielnie. Zlecając prowadzenie księgowości do firmy księgowej oszczędzamy sobie czas, a jak wiadomo czas to pieniądz, więc oszczędzamy też pieniądze. Dzięki temu, że ktoś inny “robi”  to za nas to my możemy skupić się na rozwijaniu swojego własnego biznesu .. bo przecież nie chodzi o to, żeby prowadząc firmę doktoryzować się z podatków, czy rachunkowości. Chodzi o to, żeby każdy skupiał się na tym w czym jest fachowcem.

W których miejscach prowadząc firmę tracimy jeszcze efektywność? Każdy, kto kiedyś chcąc pozyskać zlecenia z internetu budował stronę swojej firmy, podłączał narzędzia analityczne, konfigurował kampanie reklamowe w wyszukiwarkach wie jakie to wszystko jest skomplikowane. Oczywiście można się wszystkiego nauczyć i robić to samemu ale czy na tym polega Twój biznes? Czy nie jest to strata czasu? Czy w tym czasie nie zrobiłbyś czegoś bardziej wartościowego dla swojej firmy?

Dlaczego oddawanie prowadzenia księgowości w ręce firmy księgowej jest czymś naturalnym, a dlaczego tak ważnym obszarem jak obecność firmy w internecie chcesz się zajmować samodzielnie i najczęściej bardzo pobieżnie? Dlaczego nie chcesz skupić się na rozwoju swojego biznesu, a zadbanie o obecność Twojej firmy w sieci powierzyć fachowcom od Internetu?

Obecność firmy w internecie jest bardzo ważna, a jeszcze ważniejsze jest to, żeby była kompleksowa. Tylko kompleksowa obecność firmy w internecie przynosi efekty. Oczywiście stronę internetową Twojej Firmy może zrobić student albo możesz zrobić ją samemu ucząc się WordPress’a. Czy zleciłbyś prowadzenie swojej księgowości studentowi? To dlaczego zlecasz jemu tak ważny obszar jak obecność firmy w internecie?

Czy jak prowadzisz firmę i zlecasz prowadzenie księgowości to, czy osobno zlecasz prowadzenie rozliczeń CIT, VAT, czy kadr? Nie! Dlatego, że to wszystko to są obszary ze sobą ściśle powiązane. Tak samo jest z obecnością firmy w internecie - domena, hosting, strona www, analityka, media społecznościowe, poczta e-mail, wirtualny numer telefonu, live-chat - to wszystko to są obszary ze sobą powiązane i możesz mieć jedną firmę, która zajmie się nimi kompleksowo.

Całość obecności firmy w Internecie można podzielić na trzy podstawowe obszary - (1) Twoja firma musi być widoczna w sieci … nie tylko w wyszukiwarkach ale także w katalogach i na mapach. Twoja firma musi korzystać ze wszystkich narzędzi wspierających jej obecność w internecie. Jak już ktoś trafi na Twoją firmę w sieci ponieważ jest widoczna to powinien trafić na (2) profesjonalną stronę internetową. Profesjonalną znaczy taką, która poprowadzi za rączkę go do tego, żeby stał się Twoim Klientem. Ta strona musi wyglądać profesjonalnie niezależnie od tego, czy ktoś wejdzie na nią z komputera, telefonu, czy tabletu. Codziennie pojawiają się nowe wersje urządzeń i nowe wersje przeglądarek - ktoś musi czuwać nad tym, żeby przez cały czas kiedy masz stronę była ona dostosowana do wszystkich tych zmian. (3) Na koniec jak już Twoja strona przekona kogoś, że warto skorzystać z usług Twojej firmy to powinieneś udostępnić takiemu Klientowi wszystkie możliwe narzędzia kontaktu z Twoją firmą. Są dwa typy Klientów - jedni wolą zadzwonić, a drudzy wolą napisać. Dla tych co wolą zadzwonić powinieneś podać numer telefonu - najlepiej stacjonarny bo z jednej strony jest on premiowany przez Google, a z drugiej strony budzi większe zaufanie u konsumentów. Ten telefon powinieneś też być w stanie odebrać gdziekolwiek jesteś - powinien to więc być wirtualny numer telefonu, czyli taki który możesz zawsze mieć ze sobą w specjalnej aplikacji zainstalowanej w Twoim telefonie. Dla tych co wolą napisać oczywiście podstawowym kanałem jest e-mail i formularz kontaktu. W ostatnim czasie jednak można zrobić dużo więcej bo można udzielić odpowiedzi Klientowi natychmiast za pomocą live-chat na stronie.

Jak widać tych wszystkich rzeczy związanych z obecnością firmy w internecie jest sporo. Jak widać są one wszystkie ze sobą połączone. Dlatego wszystkie one powinny być obsługiwane przez jedną firmę. Kogoś, kto jest fachowcem od obecności firmy w internecie

Tak samo więc jak w wypadku firm księgowych, tak i w wypadku usług świadczonych dla firm przez Fachowcy.pl pomagamy aby firma mogła skupić się w 100% na prowadzonej przez siebie działalności. My zdejmujemy z głowy przedsiębiorcy całość spraw związanych z obecnością jego firmy w internecie. Jesteśmy pierwsi w tym obszarze i dlatego wiele osób jeszcze nie widzi potencjału jaki niesie usługa, którą świadczymy. Na szczęście co miesiąc setki nowych Klientów decydują się na korzystanie z naszych usług.

Ponad 60% naszego PKB generują małe i średnie firmy. Do tej pory nie było ich stać na kompleksową obecność w internecie bo było to zbyt drogie, a więc robili to partyzancko, angażując swój czas i najczęściej nie osiągając spodziewanych efektów. Jeżeli więc z naszej usługi skorzystałoby 5% małych i średnich firm, czyli ok 100 tys. firm, a każdej z nich zwiększylibyśmy efektywność, zdejmując z głowy problem obecności w sieci i pozwalając się skupić na swoim własnym biznesie, to miałoby to przełożenie na całość polskiej gospodarki. W taki właśnie sposób myślę, że Fachowcy.pl wpływają pozytywnie na efektywność naszej gospodarki.