Facebook
fot. pixabay.com

Wielu z nas decydując się na prowadzenie działań na Facebooku jest przekonanych, że to łatwizna. Tymczasem posiadanie fanpage’a na portalu jakim jest Facebook, może wiązać się z wieloma wyzwaniami. Oto kilka błędów, które mogą towarzyszyć zwłaszcza początkującym marketingowcom.

Facebook a nieodpowiedni rozmiar grafiki

Nasze zestawienie rozpoczniemy od kwestii graficznych. Przyzwyczaiłeś się, że grafika na Facebooku powinna mieć określone wymiary? Uważaj, bo Facebook co jakiś czas zmienia wytyczne i być może wymiary, które były odpowiednie kilka miesięcy temu lub nawet wczoraj, dziś już zupełnie nie będą miały racji bytu. Warto więc starać się być na bieżąco i sprawdzać, jakie wymiary grafiki są optymalne.

Zły dobór grafiki głównej

Nierzadko grafika może spełniać wymogi formalne, ale zupełnie nie oddawać sensu Twoich usług czy produktów. Warto więc zadbać o to, by tworzone grafiki były spójne z ogólnym wizerunkiem firmy i odzwierciedlały to, czym się zajmujesz. Pamiętaj, że wrażenie robi się tylko raz. Dlatego zadbaj o to, by grafiki nawiązywały do tego, czym się zajmujesz.

Facebook
fot. pixabay.com

Rezygnacja z budowania świadomości Twojej marki

Sprzedajesz określone produkty albo oferujesz konkretne usługi, ale nie ma mowy na ten temat na Twoim blogu? Zadbaj o to, by posty nawiązywały do tego, czym się zajmujesz. Oczywiście, publikowanie luźnych postów jest też interesujące, ale nie zapominaj, jaki jest główny cel Twoich działań marketingowych – chodzi o budowanie relacji z użytkownikami, ale nie za wszelką cenę. Czasem warto zrezygnować, np. z zabawnych, ale przypadkowych obrazków na rzecz budowania eksperckości.

Facebook a brak odpowiedzi na komentarze i opinie

Pamiętaj, że prowadzenie profilu na Facebooku nie polega jedynie na dodawaniu postów, ale również na kontrolowanie sytuacji i reagowanie w momentach, gdy pojawią się komentarze czy opinie. Co do zasady, powinniśmy odpowiadać na wszystkie komentarze, które pojawiają się pod naszymi postami. W ten sposób pokazujemy, że zależy nam na interakcji z drugą stroną.

Reakcja na wypowiedzi trolli internetowych

W poprzednim punkcie wskazaliśmy, że „co do zasady” należy reagować na pozostawiane komentarze czy opinie, ale nie zawsze trzeba reagować. Czasem komentarz jest celową prowokacją ze strony trolla internetowego. W takiej sytuacji, lepiej ukryć komentarz i na niego nie reagować.

Brak systematyczności w dodawaniu postów

Pamiętaj, że prowadzenie fanpage’u to pewne zobowiązanie wobec Twoich followersów czy fanów. Dlatego wpisy powinny być dodawane na bieżąco, a nie tylko od święta. Jeżeli zakładasz fanpage tylko dlatego, by go mieć, a nie planujesz prowadzenia żadnych działań, zrezygnuj z niego. Samą obecnością nic nie wskórasz. Lepiej skupić się np. na prowadzeniu bloga firmowego, a nie działaniach w social mediach jeżeli wiesz, że nie będziesz mieć czasu na dodawanie postów czy odpowiadanie na reakcje fanów.

Facebook a brak spójności w przekazie

Prowadzisz swój fanpage, ale robisz to bez pomysłu? Najpierw warto stworzyć strategię content marketingową, którą będziesz się kierować podczas tworzenia swojego przekazu. Zanim stworzysz pomysły na wpisy, zastanów się, jaki jest główny cel Twoich wpisów i zgodnie z tym celem ustal plan, według którego będziesz działać. Niech Twoje działania będą przemyślane.

Niewykorzystanie wszystkich możliwości fanpage’a

Niektórzy mają fanpage na Facebooku, ale swoje działania ograniczają jedynie do dodania postu. Tymczasem Facebook daje o wiele szersze możliwości reklamowania. Jedną z nich jest założenie grupy na Facebooku, w której można promować swoje usługi. Warto także korzystać z opcji tworzenia relacji i transmisji na Facebooku.

Facebook
fot. pixabay.com

Brak analizowania podjętych działań marketingowych

Wielu z nas działa pod wpływem impulsu, tworząc całkiem ciekawe przekazy marketingowe. Niestety, nie korzystają z narzędzi analitycznych, które pomogłyby im w ocenieniu skuteczności zaproponowanych rozwiązań. Tymczasem systematyczna analiza byłaby świetną podpowiedzią, wskazującą na to, co warto robić, by osiągać swoje cele marketingowe.

Facebook daje mnóstwo możliwości reklamowych, warto z nich korzystać, by osiągać swoje cele marketingowe.

Czytaj: Content marketing – dlaczego jest ważny dla marki?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here