Zauważyliście na pewno, że życie w znacznym stopniu toczy się obecnie równolegle w sieci. W sieci robimy zakupy, uczymy się, rozmawiamy, nawiązujemy znajomości... Skoro więc część naszego życia przeniosła się do Internetu, dlaczego nie wykorzystać tego w prowadzeniu biznesu?

Sama strona internetowa to tylko początek istnienia firmy w Internecie. Zawsze warto uzupełnić ją  o profile w Social Media. Dlaczego? 

Profile mediach społecznościowych zwiększają zaufanie do biznesu, ponieważ dzięki nim zwiększa się ilość źródeł informacji w sieci. Ponadto wyróżniamy się na tle konkurencji. Niektóre branże właściwie nie istnieją na Facebooku, Twitterze, czy G+, a to błąd. Warto więc przetrzeć szlaki i wyprzedzić konkurencję. 

Zatem, jeżeli skorzystałeś z dobrodziejstw naszych pakietów i powierzyłeś nam opiekę nad swoimi profilami w Mediach Społecznościowych poznaj korzyści, jakie to ze sobą niesie i dowiedz się, dlaczego warto w tej kwestii z nami współpracować:

Profile w Social Media dają bardzo wiele możliwości. Przede wszystkim możesz prezentować zdjęcia swoich towarów, usług czy miejsca w którym pracujesz, pisać o godzinach otwarcia, informować klientów o promocjach czy wskazać lokalizację swojej firmy, gdzie klienci mogą się zameldować. Możesz także być stale w kontakcie z klientem za pomącą messengera. Na rynku zwłaszcza lokalnym możesz szybko spowodować wzrost rozpoznawalności swojej marki, a przez to również finalnych transakcji. 

Pamiętaj, Ty jesteś fachowcem od swojego biznesu i największą wartość dla Ciebie mają Twoje materiały własne. I pamiętaj, że klient najbardziej lubi widzieć, co masz do zaoferowania, więc najważniejsze są obrazy. Jakie?
Jeżeli prowadzisz restaurację, najważniejsze dla Ciebie będą zdjęcia tego, co u siebie serwujesz, jak przyrządzasz, jak podajesz. Innymi słowy, jeśli właśnie smażysz kotleta albo kroisz warzywa na ratatouille zrób filmik i wrzuć na Fejsa :-), albo zrób foto lub relację na Istagram. 
Jeżeli prowadzisz salon piękności, warto pochwalić się w mediach społecznościowych efektem swojej pracy, czyli: "przed" i "po". Jeżeli prowadzisz firmę budowlaną, to samo: "przed", czyli prace wielkiej kopary na pustym terenie, a następnie "po", czyli już gotowa budowla. Jeżeli masz sklep internetowy - publikuj zdjęcia nowości, lub bestsellerów.

Co więcej, właściciel biznesu dbając o zbieranie opinii o swoim biznesie i budując jego reputację powinien zachęcać swoich klientów do wystawiania opinii w mediach społecznościowych. W biznesach, w których jest bliska relacja face to face: klient - właściciel / pracownik, i w których właściciel dysponuje telefonem komórkowym lub adresem mailowym klienta warto pamiętać o przesłaniu zachęty via mail lub sms w stylu: 
"Dziękuję za skorzystanie z moich usług/ zakupy w moim sklepie. Zapraszam do polubienia profilu na facebooku: (i tu klikalny link do profilu FB firmy). Będę też wdzięczny za wystawienie na FB opinii oceniającej wykonaną usługę / dokonany zakup. Pozdrawiam i zapraszam w przyszłości." 

Ponadto, wymienione portale społecznościowe pozwalają dodać linka do swojej strony. Dla Google są to bardzo wartościowe łącza, które podnoszą pozycję strony i pokazują wyszukiwarce, że jesteśmy aktywni, a przez to na pewno bardziej wartościowi niż konkurencja. Szkoda więc nie skorzystać z takiej okazji i pozbawić się kilku linków do swojej witryny firmowej. 

Obecnie Social Media to powszechne zjawisko. Korzystają z niego już nie tylko młodzi ludzie, a praktycznie cały przekrój społeczeństwa. Zyskujesz nowe miejsce do kontaktu z klientem oraz do dyskusji z nim. Pozwala to poznać jego potrzeby, zalety i wady firmy. Mając taką wiedzę można się zmieniać i rozwijać w dobrym kierunku, a dzięki temu w przyszłości zarabiać więcej.