Głównym celem przedsiębiorcy jest bez wątpienia podnoszenie poziomu sprzedaży i poszerzanie listy stałych klientów. Czasem jednak zdarza się, że mimo wysiłków włożonych w założenie i uruchomienie strony internetowej firmy, przychody ze sprzedaży nie wzrastają. Jednym z największych problemów okazuje się bowiem nieprzyciągnięcie klientów lecz zatrzymanie ich na stronie oraz bezproblemowe przeprowadzenie przez proces sprzedaży. Warto pamiętać o tym, że wymagania klientów ciągle rosną – w czasach wszechobecnego Internetu bardzo ważnym elementem staje się poziom obsługi, na który składają się przede wszystkim przemyślane rozwiązania technologiczne umieszczone na stronie naszej firmy. Kluczem do sukcesu jest także wielopoziomowa aktywność firmy w Internecie – takie działania dają nam możliwość pogłębienia relacji z klientem, dzięki czemu mamy okazję nie tylko zainteresować go oferowanymi produktami, ale również zbudować świadomość marki.

 

Profesjonalny UX Fachowcy.pl

Projektowanie dobrego doświadczenia, czyli profesjonalny UX

User experience, czyli wrażenia użytkownika z pobytu na naszej stronie, bardzo często są trywializowane przez mniej doświadczonych przedsiębiorców. Wbrew pozorom, to właśnie takie elementy jak wygląd strony, jej konstrukcja oraz przejrzystość odpowiadają za wysoki bądź niski poziom współczynnika konwersji. Jeśli chcemy zatrzymać użytkownika na naszej stronie, musimy zadbać o jego komfort użytkowania. Przede wszystkim nie może być przesycona kolorami – warto, by materiały były zróżnicowane, zaś czcionki i style ujednolicone. Warto zadbać również o UI, czyli przyjemny dla oka, łatwy w nawigacji interfejs oraz udogodnienia dla użytkowników mobilnych, takie jak responsywność czy mało skomplikowany układ strony. Jednym z elementów, który przesądza o efektywności naszej strony, jest także czas jej ładowania. Szybkie serwery to obecnie jedna z najważniejszych inwestycji w procesie tworzenia strony internetowej – jeśli nie załaduje się w ciągu kilku sekund, w większości przypadków potencjalny klient ją opuści. Jak pokazują najnowsze badania PBI podsumowujące aktywność Polaków w lipcu 2017, aż 24,1 milionów użytkowników korzystało z sieci za pomocą smartfonów oraz tabletów. W tym miesiącu liczba internautów łączących się z Internetem wyłącznie poprzez urządzenia mobilne wyniosła 16%, a ta liczba stale rośnie. Przy projektowaniu strony warto więc zwrócić uwagę nie tylko na jej przejrzystość i estetykę lecz również na przystosowanie do wymagań urządzeń mobilnych.

Jeśli nasza strona połączona jest ze sklepem internetowym, kolejnym krokiem powinno być uproszczenie procesu zakupowego. Jeśli potencjalny klient zmuszony jest do przechodzenia przez kilka stron formularzy, istnieje większa szansa, że ostatecznie zrezygnuje z zakupu. Dobrym rozwiązaniem będzie również możliwość kupna towaru bez rejestracji bądź coraz częściej spotykane logowanie za pomocą platformy Facebook.

 

Wartościowe treści angażujące internautów Fachowcy.pl

 Wartościowe treści angażujące internautów

 Aby zwiększyć ruch na naszej stronie, poza estetyką i przyjaznym interfejsem, warto zadbać o wartościowe treści. Gdy zdamy sobie sprawę z tego, że duża część odwiedzających naszą stronę szuka jedynie informacji, łatwiej będzie nam zrozumieć potrzebę wyposażenia naszej internetowej wizytówki w ciekawe i pomocne treści. Publikacja na stronie różnorodnych materiałów, takich jak  infografiki, artykuły czy video tutoriale, bezpośrednio wpływa na zwiększenie ruchu na naszej stronie. Każdy odwiedzający staje się dla nas potencjalnym klientem – nawet jeśli nie dojdzie do zakupu, zbudujemy świadomość i rozpoznawalność marki. Wykreujemy więc pozytywny wizerunek firmy, a nasi pracownicy zyskają status profesjonalistów. Zajmując się content marketingiem, warto śledzić i wprowadzać najnowsze trendy oraz rozwiązania. Dużą popularnością cieszą się obecnie video i transmisje live – to jedna z ciekawszych metod na nawiązanie i podtrzymanie kontaktu z klientem. Content marketing przydaje się także w osiąganiu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, ponieważ gdy boty Google przeszukują naszą stronę, koncentrują się głównie na układzie strony oraz na zamieszczonych na niej materiałach. Tworząc treści na stronę, warto zainwestować w profesjonalistów – niska jakość publikacji może negatywnie wpłynąć zarówno na statystyki, jak i współczynnik konwersji.

 

Serch engine optimization

Skuteczna optymalizacja, czyli SEO dla niszowego produktu

Nawet jeśli nasz produkt nie jest zbyt popularny, warto zadbać o prawidłową widoczność naszej witryny. Optymalizację strony docelowej pod daną frazę możemy osiągnąć za pomocą nagłówków, fraz pomocniczych oraz meta opisów. Jedną z nowszych, polecanych przez ekspertów strategii jest tzw. long tail, czyli działania generujące dużą sprzedaż niszowych produktów. Mechanizm długiego ogona opiera się na dobieraniu mniej popularnych, ale za to bardziej sprecyzowanych słów kluczowych – użytkownicy, którzy decydują się na sformułowanie takiego zapytania dokładnie wiedzą, czego potrzebują. Jeśli im to zapewnimy, szansa na udaną konwersję wzrasta. Taką metodą jest dobieranie złożonych fraz i optymalizacja strony pod takie właśnie zapytania (przykładem może być optymalizacja naszej strony na frazę "strony internetowe dla firm", a nie same "strony internetowe"). Tworząc stronę, warto wyposażyć ją również w przyciski call to action, zachęcające do dokonania zakupu.

Warto jednak pamiętać o tym, że za samą optymalizacją powinna również stać wartościowa treść - wtedy nie tylko uzyskamy wyższą pozycję w wyszukiwarce, ale przede wszystkim skutecznie odpowiemy na potrzeby naszych klientów. Pomocny może okazać się również inbound marketing, czyli podejmowanie działań marketingowych, które pozwolą zainteresowanemu użytkownikowi znaleźć naszą stronę. Idea tej strategii opiera się na rozwijaniu najważniejszych filarów marketingu internetowego: wartościowego contentu, SEO oraz aktywności w mediach społecznościowych.