jak otworzyć firmę marketingową
fot. pixabay.com

Zastanawiasz się, jak otworzyć firmę marketingową? Pracujesz jako marketingowiec i planujesz otwarcie własnej firmy? Jej założenie wcale nie jest tak trudne, jak początkowo mogłoby się wydawać. Oto kilka wskazówek, które pozwolą Ci sprawnie zrealizować to zawodowe marzenie. Zapraszamy do lektury.

Określ usługi, jakie będziesz realizować

Aby otworzyć agencję marketingową, bardzo istotne jest określenie usług, jakie będzie realizować Twoja firma. Jest to istotne nie tylko z punktu widzenia tego, jak opiszesz swój cennik i jakie usługi w nim zawrzesz, ale także ważne jeśli chodzi o kwestie prawne. Pamiętaj, że rejestrując swoją działalność gospodarczą musisz precyzyjnie wskazać kody PKD, które będą określać zakres usług przez Ciebie realizowanych. PKD to skrót od Polska Klasyfikacja Działalności. Musisz ją wskazać precyzyjnie, by w ten sposób dokładnie sklasyfikować i określić profil swojej działalności. Zwykle jeden kod PKD nie wystarczy. Dlatego tak ważne jest, by dokładnie przejrzeć wszystkie. Jeżeli Twoja działalność nie będzie posiadała wymaganego kodu, w świetle prawa nie będziesz mógł realizować zadań, które są wpisane w specyfikę określonego kodu.

Najpopularniejsze kody dla agencji marketingowych to te związane z działalnością reklamową, internetową, programistyczną, produkcyjną. Przykładowe kody to: 73.11 – działalność agencji reklamowych, 74.10 – działalność w zakresie specjalistycznego projektowania, 18.13 – działalność usługowa związana z przygotowaniem do druku, 63,12 – działalność portali internetowych, 74.20 – działalność fotograficzna. Pamiętaj, że to tylko wybrane przykłady.

jak otworzyć firmę marketingową
fot. pixabay.com

Aby dobrze opisać specyfikę zadań, które podejmie Twoja firma, przejrzyj pełną listę kodów PKD dostępnych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 roku w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności i na tej podstawie określ swoją działalność. Jeżeli nie jesteś pewien, co powinieneś wybrać, zwróć się po pomoc do biura rachunkowego, któremu zamierzasz powierzyć swoje finanse. Fachowiec bez trudu powinien dobrać odpowiednie kody.

Mimo że działalność firm marketingowych nie jest regulowana w przepisach szczegółowych, a więc nie ma ustawy, która określałaby kto może wykonywać taki zawód i jakie kryteria powinien spełnić, to i tak musisz podporządkować się przepisom ogólnym, dotyczącym kwestii zakładania działalności gospodarczej.

Polecamy: Jak zostać marketerem?

Firma marketingowa – czy potrzebujesz koncesji i zezwoleń?

Prowadząc działalność marketingową nie są Ci potrzebne żadne zezwolenia ani koncesje na określone usługi. Nie potrzebujesz również wpisu do żadnego rejestru czy na jakąś listę. Nie musisz mieć również żadnych specjalistycznych uprawnień, co np. jest wymagane w przypadku zawodu adwokata, weterynarza, ratownika medycznego czy lekarza. Wystarczy, że przejdziesz standardową ścieżkę związaną z założeniem własnej działalności gospodarczej. Pomóc w założeniu swojej firmy może Ci księgowa, która posiada niezbędną wiedzę w tym zakresie.

Będąc marketingowcem nie masz obowiązku przynależności do żadnej grupy czy samorządu zawodowego, co jest wymagane w przypadku wielu innych zawodów. Możesz więc bez żadnych obaw o tego rodzaju formalności otworzyć własną firmę marketingową.

jak otworzyć firmę marketingową
fot. pixabay.com

Wiele osób zastanawia się, jak otworzyć własną firmę marketingową. Mamy nadzieję, że rozwialiśmy Twoje wątpliwości i już wiesz, co możesz zrobić, by spełniać się zawodowo, prowadząc własną działalność gospodarczą.

Zobacz również: Ile zarabia marketer?

Jak otworzyć firmę marketingową? Kwestie formalne

W przypadku firmy marketingowej niezbędne będzie spełnienie wszystkich kwestii formalnych związanych z założeniem własnej działalności gospodarczej. Aby posiadać własną firmę, musisz także mieć własny NIP. Jest on potrzebny do tego, by identyfikować się w kontakcie z urzędami czy klientami. Niezbędne będzie Ci także konto bankowe otwarte z myślą o prowadzeniu własnej działalności, na które będą wpływały pieniądze od klientów.

Nie zapomnij oczywiście o złożeniu wniosku do CEIDG, w którym należy podać adres, NIP, kod działalności PKD, rodzaj opodatkowania, datę rozpoczęcia działalności oraz numer rachunku bankowego związanego z Twoją firmą. Należy złożyć także wniosek do ZUS i urzędu skarbowego.

We wszystkim pomoże Ci doświadczona księgowa.

Czytaj także: Praca marketera – jak wygląda, wymagania i obowiązki

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here