Sposobów pozyskania Klientów oraz nowych zleceń z internetu jest wiele, a największą przewagę w tym zakresie daje zawsze technologia - albo ją mamy i z niej korzystamy uzyskując przewagę nad konkurencją albo jej nie mamy. Oczywiście kreatywność nadal jest w cenie ale raczej w obszarze wykorzystania dostępnych technologii oraz wyszukiwania źródeł Klientów, o których mało kto jeszcze wie.

W latach 2006-2008 kiedy mały mało kto jeszcze słyszał o afiliacji, czy programach partnerskich w ramach spółki 3P pozyskiwaliśmy Klientów do amerykańskich aptek i kasyn internetowych. Biznes kwitł, a my jako afilianci szukaliśmy cały czas nowych sposobów jak oszukać Google i jak zrobić, żeby na hasła związane z kasynami i farmacją być jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google na amerykańskim rynku. Biznes generował w porywach do pół miliona dolarów miesięcznie. Nie było konkurencji i wydawało się, że mamy biznes na lata. W ciągu niespełna roku konkurencja się pojawiła. Pojawiła się i to lawinowo, a nasze przychody spadły na kilka tys. dolarów miesięcznie. Biznes się skończył.

Oczywiście to nie koniec tamtej historii ale na potrzeby tego artykułu nie będę już jej dalej opisywał - coś jeszcze zostawię do kolejnych wpisów. Jakie były przyczyny tego, że zarabialiśmy olbrzymie jak na tamten czas pieniądze i co się stało, że nagle się to skończyło?

Kiedy Google było jeszcze młode to było po prostu głupie i dało się je łatwo oszukać - oczywiście nikt wtedy nie traktował tego jako oszukiwanie tylko jako wykorzystywanie wiedzy do tego aby nasza strona miała jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce. Od tamtego czasu minęło już prawie 10 lat i Google dorosło. Dorosło na tyle, że wszelkie próby oszukiwania wyszukiwarki przestały działać, a Google zaczął doceniać prawdziwą wartość. Google to już nie jest prosty algorytm PageRank, który patrzy ile innych stron linkuje do mojej strony i czy one są wartościowe. Google patrzy na strony internetowe firm dokładnie w taki sposób w jaki patrzy na nie zwyczajny klient.

Tak samo jak dla zwykłego klienta liczy się dla Google pierwsze wrażenie - nie ważne czy ten klient wejdzie na stronę www waszej firmy z telefonu, tabletu, czy komputera. Ta strona powinna zawsze zrobić na nim wrażenie. A później ładnie opowiedzieć o waszej firmie w taki sposób, żeby przekonać go do tego aby został waszym klientem. Jak już go do tego przekonamy to wtedy trzeba mu udostępnić wszystkie narzędzia kontaktu z naszą firmą - jedni wolą zadzwonić, a inni wolą napisać. Dla tych co wolą zadzwonić trzeba podać numer telefonu - najlepiej stacjonarny bo on wzbudza większe zaufanie. Dla tych co wolą napisać powinien być firmowy adres e-mail w domenie firmowej oraz formularz kontaktu. Oczywiście są też klienci, którzy chcą zadać szybkie pytanie i uzyskać od razu odpowiedź. Można to zrobić dzięki umieszczeniu tzw. LiveChat na stronie. Dzięki temu klienci widzą naszą dostępność, zadają nam pytanie, a my w formie podobnej do wiadomości SMS dostajemy pytanie od Klienta i mamy możliwość udzielenia na nie natychmiastowej odpowiedzi.

Czyli pierwsza rzecz. Google patrzy na naszą firmę jak zwyczajny klient dlatego nasza strona powinna być czytelna, jasno komunikować czym zajmuje się nasza firma oraz ładnie, za rączkę prowadzić klienta do tego aby się z nami skontaktował. Oprócz tego nasza strona powinna mieć numer telefonu stacjonarnego, żeby Google traktował nas jako firmę lokalną i dawał nam dzięki temu wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. Dodatkowo nasza firma powinna być także umieszczona na mapach Google, a to wszystko powinno być zintegrowane ze stroną. To samo dotyczy jeszcze mediów społecznościowych. Oczywiście tych elementów jest wiele więcej i zmieniają się one w czasie więc cały czas należy trzymać rękę na pulsie i dbać o obecność naszej firmy w internecie w taki sposób aby być ze wszystkim na bieżąco. 

To wszystko prowadzi do pierwszego źródła pozyskania klientów jakim jest pozycja w naturalnych wynikach wyszukiwania - tzw. darmowych. Dzięki temu konsumenci wpisujący do wyszukiwarki frazy związane z naszym biznesem zobaczą naszą firmę wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu pozyskamy nowych klientów lub nowe zlecenia dla naszej firmy.

W kolenych częściach tego artykułu napiszę o płatnej reklamie w Google, czyli SEM. Opowiem również o sieciach afiliacyjnych i wykorzystaniu remarketingu aby zwiększyć konwersję - czyli stosunek osób, które wchodzą na naszą stronę do tych, którzy się z nami kontaktują. Opowiem także o możliwościach jakie daje budowanie własnych baz danych audience i kierowaniu reklamy do konkretnej grupy klientów. Będę chciał także napisać więcej o modnym ostatnio marketing automation, które także oferujemy naszym klientom w ramach pakietów firma.fachowcy.pl