konsultant call center

Chyba każdy z nas słyszał o pracy call center, o konsultantach zwanych potocznie jako pracownicy na słuchawkach. I właśnie dlatego większość młodych ludzi zaczyna swoją pierwszą pracę jako konsultant w call center. Także od razu nasuwa się pytanie, na czym polega praca w call center. I czy jest ją łatwo dostać, oraz czy jest dość trudna. Są różne rodzaje call center. Przeważnie są to projekty sprzedażowe, choć i trafiają się projekty, w których nic się nie sprzedaje.

Ile zarabia konsultant call center?

Jeśli zaś chodzi o zarobki na stanowisku konsultanta call center, to zależy wszystko od tego, w jakim mieście mieści się firma, oraz jaki jest format projektowy. Zarobki w różnych miastach są inne, w zależności od zapotrzebowania rynku. Wiadomo, że w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, czy Krakowie będą zarobki wyższe niż na przykład w Kielcach. Zarobki w pracy call center przeważnie zaczynają się nawet od 2 tysięcy, a mogą sięgać nawet do 4tysięcy.

Praca w call center nie należy do łatwych prac. Trzeba się liczyć z tym, że nie wszyscy ludzie, do których się dzwoni, będą przychylnie nastawieni na nasze propozycje. Trochę inaczej jest z projektami sprzedażowymi, tutaj zazwyczaj dzwoni się do klienta, który jest już jakoś zainteresowany danym produktem, bądź ma jakiś produkt już kupiony i chciałby mieć więcej.

Zalety pracy w call center

Plusem pracy call center jest, to, że z reguły są ustalane jedne i te same godziny i dni pracy. Przeważnie są to albo jednozmianowe 8-18, albo dwie zmiany rozłożone od 8-14, 14-22. Niektóre firmy chcą, żeby przychodzić też w soboty, albo nawet i w niedzielę. Przyjmując pracę jako konsultant trzeba się także liczyć z dość dużym stresem, zarówno po stronie klientów jak i menadżerów.

Pracę jako konsultant w call center jest dość łatwo dostać, ale jest także dość łatwo stracić. Jednak po dłuższym stażu pracy, jak i dobrymi wynikami, można zasłużyć sobie na awans. Są poszczególne progi w pracy call center. Można później się starać o przeniesienie jako młodszy specjalista, bądź już nawet o menadżera, kierownika zespołu. Praca call center jest powszechna na rynku pracy, jednak nie każdy się nadaje na to stanowisko. Ważne jest, także żeby dobrze przejrzeć umowę, którą się podpisuje. Tutaj zazwyczaj jest zwykła umowa zlecenie, na określony czas pracy. Ale czasami niektóre firmy dają kary finansowe za niestawienie się do pracy o czasie, bądź wcześniejsze zwolnienie z pracy niż było zapisane w umowie.

Minusy pracy w call center

Jednym z minusów, z jakim trzeba się także liczyć podejmując pracę w call center, jest także, to, że jest to praca cały czas przed komputerem jak i w słuchawkach. Co za tym idzie cały dzień męczy się oczy jak i słuch. Warto jest się zabezpieczyć w jakieś krople na oczy, bądź okulary, jeśli się na dłużej zastanawiamy nad pracą na dłużej tam. Jednak niewątpliwym plusem tej pracy, jest to, że trafia się na bardzo zgrany zespół przeważnie jest to ok. 10-15 ludzi, którzy spędzają ze sobą całe dnie. Są także co jakiś czas organizowane wyjścia dla zespołów, właśnie po to, by bliżej się poznać, i móc pracować w jeszcze lepszej atmosferze.

W każdej pracy są plusy i minusy, ale jeśli chodzi o pracę w call center, jest to fajna przygoda jako początkowa praca na przykład dla ucznia, czy studenta. Zawsze można sobie dorobić do domowego budżetu, poznać fajnych ludzi, jak i zdobyć pierwsze doświadczenie. Ale praca jako konsultant w call center, to także praca dla ludzi, którzy chcą sobie dorobić jako tak zwana druga praca, bądź dla osób, które są na emeryturze i mogą sobie spędzić czas inaczej niż w domu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here