marketing dla prawników
fot. pixabay.com

Marketing dla prawników przestaje być powoli tematem tabu, coraz chętniej prawnicy pojawiają się także w mediach. Co zrobić, by mimo formalnego zakazu prowadzenia działań marketingowych przedstawiać klientom swoją ofertę? Oto garść porad, które ułatwią Ci komunikację z potencjalnymi klientami. Zapraszamy do lektury artykułu.

Marketing dla prawników – czy jest zakazany?

W innym tekście, zatytułowanym Marketing branż zakazanych, przedstawiliśmy dwie branże, w których nie wolno prowadzić działań reklamowych. Była to branża medyczna oraz prawna. Okazuje się, że rzeczywiście, tego typu aktywności, nie mogą być podejmowane przez prawników pod rygorem zawieszenia postępowania dyscyplinarnego. Co zatem może zrobić młody prawnik, by przedstawić swoje kompetencje postronnym osobom?

Okazuje się, że ma do dyspozycji wiele narzędzi, dzięki którym poinformuje swoich potencjalnych klientów, co potrafi oraz co ma do zaoferowania. Oto najbardziej popularne sposoby, z których korzysta już wiele kancelarii prawnych.

Prowadź blog w mądry sposób

Firmowy blog to sposób na to, by nie tylko przyciągnąć za pomocą pozycjonowania klientów, ale także, by przekazać merytoryczną wiedzę, wskazówki i wyjaśniać niuanse prawne. To przestrzeń, w której można dzielić się swoimi sukcesami i informować np. o tym, kto złożył ślubowanie na adwokata czy radcę prawnego. Dzielenie się tym, co się udało, jest dobrym sposobem na pozyskanie nowych zainteresowanych naszymi usługami.

Na blogu możesz założyć słowniczek pojęć prawnych, przedstawiać ich definicje legalne, a także wyrażać własne opinie związane z bieżącymi zmianami w prawie. Dzięki temu Twój potencjalny klient będzie miał poczucie, że jesteś na bieżąco ze wszystkimi nowelizacjami i zmianami, co dodatkowo wzmocni jego zaufanie do Twojej osoby.

marketing dla prawników
fot. pixabay.com

Unikaj raczej wypowiadania się na tematy polityczne, jeżeli oczywiście nie jest taki Twój profil działalności. Możesz z wyprzedzeniem planować wpisy. Najpopularniejsze tematy do content marketingu znajdziesz w Google Trends. Po wpisaniu hasła „prawo” powinny pojawić się propozycje zagadnień, które są najchętniej wyszukiwane przez użytkowników. Jeżeli tematy te będą tożsame z usługami, które świadczysz, nie wahaj się o nich napisać.

Czytaj także: Co to jest SEM? Wyjaśnienie pojęcia

Bądź obecny w social mediach

Rozważnie podchodź do mediów społecznościowych. Buduj swój profesjonalny wizerunek unikając zbyt prywatnych wpisów. Skup się raczej na tym, by pokazać siebie jako specjalistę z zakresu prawa. Na LinkedInie możesz komentować otaczającą Cię rzeczywistość, a na Facebooku pokazywać życie kancelarii od kuchni. Dobrym pomysłem, o ile oczywiście masz na to czas, jest założenie grupy na Facebooku, gdzie będziesz dzielić się poradami prawnymi.  Nie należy w tym obszarze przesadzać. Nie możesz przecież pracować za darmo.

Wchodź w interakcje z innymi firmami. Oznaczaj klientów, z którymi pracowałeś i opowiadaj, jak udało się Ci osiągnąć określony sukces. Oczywiście za zgodą korzystających z Twoich usług.

Zadbaj o profesjonalne zdjęcie

Nic tak nie przyciąga klientów, jak profesjonalne materiały graficzne. Dlatego jeżeli chcesz zaistnieć marketingowo, zadbaj o to, by Ty oraz Twoi pracownicy dysponowali profesjonalnymi zdjęciami biznesowymi. Pamiętaj, że tu istotna jest spójność, a więc warto, by wszystkie zdjęcia były wykonane na tym samym tle, a osoby, które się na nich znajdują miały podobny dress code. Możesz pokusić się np. o zatrudnienie profesjonalnego fotografa, który na Twoje życzenie wykonana taką sesję.

Dobrym pomysłem jest także zrobienie zdjęć, a nawet nagrań całego biura. Oczywiście, o ile jest ono atrakcyjne albo znajduje się w ciekawej lokalizacji. Takie działania mogą zachęcić potencjalnego klienta do tego, by skorzystał z Twoich usług.

marketing dla prawników
fot. pixabay.com
Podkreślaj swoją eksperckość

Możesz pokazać, że znasz się na rzeczy publikując materiały podpisane Twoim imieniem i nazwiskiem w prasie oraz portalach internetowych. Ciekawym pomysłem jest także zaangażowanie się w udzielanie wywiadów radiowych i telewizyjnych. Znane twarze są zwykle postrzegane jako bardziej zaufane, buduj więc markę i własny personal branding w ten sposób.

Jeżeli nie jesteś pewny, czy działasz odpowiednio, możesz komunikację powierzyć specjalistom z tego obszaru.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here