Marketing internetowy niejedno ma imię. Działania w social mediach, prowadzenie bloga, nagrywanie filmików na YouTube… Poznaj wszystkie odmiany tej formy promocji i wybierz idealną dla Twojego biznesu.
Spis Treści
Co to jest marketing internetowy?
Marketing internetowy to taka odmiana marketingu, do której marketer wykorzystuje Internet, by osiągnąć swoje cele biznesowe. Aby skutecznie prowadzić tego rodzaju działania nie można jednak ograniczyć się do jednego typu aktywności. Tak naprawdę każda z nich oddziałuje na pozostałe, przez co można z sukcesem tworzyć markę firmy. Zobacz, które działania zalicza się do marketingu internetowego.
Jakie działania w ramach marketingu internetowego mogę podejmować?
W ramach marketingu internetowego można działać na różnych polach i w zależności od potrzeb wybierać swój indywidualny kanał dotarcia do klienta. Podstawową przestrzenią tego rodzaju działań jest przede wszystkim własna strona internetowa. I to o nią powinieneś zadbać w pierwszej kolejności. Gdy już Twoje działania w tym obszarze będą w miarę wyspecjalizowane i systematyczne, możesz rozpocząć ekspansję kolejnego kanału, czyli social mediów.
Niektórzy działają odwrotnie i nim powstanie ich strona internetowa, decydują się najpierw założyć fanpage czy profil w wybranych mediach społecznościowych. W ramach działań marketingowych możesz podejmować się pozycjonowania, czyli tworzenia treści pod SEO. Przydatnym miejscem, gdzie będziesz pozycjonować będzie oczywiście strona internetowa. Inną gałęzią marketingu internetowego są reklamy w Google Ads.

Strona internetowa – rodzaje działań marketingowych
To w tym miejscu możesz przedstawiać praktycznie to, na co tylko masz ochotę i czym zainteresujesz swojego klienta. Oczywiście, takie treści powinny być zgodne z prawem, a więc nie łamać praw autorskich ani nie naruszać dóbr osobistych, takich jak godność czy cześć innej osoby czy instytucji. Jeżeli to założenie zostanie spełnione, możesz na swojej stronie internetowej publikować nie tylko sztywne opisy produktów czy oferowanych usług, ale także artykuły eksperckie na blogu. W ten sposób pokażesz swoim klientom, że jesteś specjalistą w dziedzinie, o której piszesz. Co więcej, Twój blog powinien być miejscem, w którym edukujesz na temat Twoich produktów. Dobry pakiet wiedzy to coś, czego szukają klienci Premium. Jeżeli więc zależy Ci na podniesieniu cen, spróbuj sprzedawać wiedzę i informację o produktach. Nie zapominajmy o video marketingu, który jest coraz chętniej wybieraną formą działań, a także o e-mail marketingu służącemu do bezpośredniego kontaktu z klientem.
Content marketing i pozycjonowanie – czyli jakie to ma znaczenie?
Pamiętaj, że żadna informacja nie przyniesie Ci zysku jeżeli nie będzie niosła określonej wartości. Nie chodzi tu tylko o atrakcyjną formę tekstową, ale przede wszystkim o nowe dane, które zdobędzie dzięki niej Twój klient.
Zadbaj także o atrakcyjnie opakowaną treść. Zobacz, jakimi zasadami rządzi się content marketing, czytając nasz artykuł na ten temat.
Osobnym obszarem ściśle związanym z contentem jest pozycjonowanie. Odpowiednie używanie fraz kluczowych, responsywność strony czy dobre stosowanie opisów alternatywnych, a także wartościowe treści dodawane systematycznie mogą zapewnić nam wysokie pozycje w Internecie.
Media społecznościowe – hit czy kit?

Media społecznościowe to przestrzeń, w której działa 49 proc. ludzkości, czyli właściwie co druga osoba na świecie korzysta z któregoś z kanałów w social mediach. Oznacza to, że jest to idealne miejsce, by wypromować swoje usługi. Pamiętaj jednak, że niektórzy, np. wiele instytucji kultury rezygnuje z prowadzenia działań w tej przestrzeni celowo i jest wręcz dumna z tego, że nie działa w tej społeczności. Dlatego niektórych przedstawicieli Twojej grupy docelowej możesz tam nie spotkać.
Co więcej, wielu marketerów ogranicza swoje działania do tylko dwóch portali społecznościowych, takich jak Instagram i Facebook. Tymczasem wiele interesujących aktywności można podjąć na Pinterest, TikToku, LinkedIn, Tumblr, Flickr, Twitter czy YouTube i wielu innych platformach. Warto śledzić, gdzie można spotkać swoją grupę docelową i w miarę potrzeb tam publikować swoje materiały.
Marketing internetowy ewoluuje i z czasem powstają nowe formy komunikowania z klientami. Bądźmy z tą wiedzą na bieżąco.