marketing salonu kosmetycznego
fot. pixabay.com

Jesteś kosmetyczką lub kosmetologiem i nie masz pomysłu na to, co możesz zrobić, by wypromować swój biznes, podpowiadamy. Oto kilka wskazówek, dzięki którym Twój salon kosmetyczny będzie się marketingowo rozwijać. Jak powinien wyglądać marketing salonu kosmetycznego?

Nawiąż współpracę z redakcjami

Dokonaj przeglądu redakcji związanych z kosmetologią i kosmetyką. Sprawdź, z kim byłabyś skłonna nawiązać dłuższą współpracę i wysyłaj swoje oferty w takie miejsca. Możecie umówić się np. na wymianę barterową – w zamian za Twoje artykuły eksperckie, oni dostarczaliby Ci przestrzeni na reklamowanie się za pośrednictwem ich portalu.

Dbaj o swoją stronę internetową

Aby wypromować się w sieci, nie wystarczy już tylko w niej być. Obecnie równie istotne jest umiejętne korzystanie z narzędzi marketingowych. W ramach content marketingu pamiętaj o systematycznym prowadzeniu bloga i odpowiednim dobraniu stylu komunikacji do klientów. Określenie grupy docelowej oraz person, z którymi będziesz się komunikować jest tu bardzo istotne.

Buduj wizerunek eksperta

Aby klienci i klientki zaufały Ci, zadbaj o to, by Twój salon był postrzegany jako profesjonalny. W tym celu pamiętaj o wysokiej jakości treści, które umieszczasz na swoich stronach internetowych oraz w social mediach. Warto również, jak wspomnieliśmy na początku naszego artykułu, zadbać o to, by nasze treści lub np. wypowiedzi naszych kosmetologów pojawiały się w artykułach sponsorowanych, które publikujemy w portalach zewnętrznych.

marketing salonu kosmetycznego
fot. pixabay.com
Dziel się osiągnięciami

Pamiętaj, że klienci najpierw kupują oczami. Dlatego dostarcz im efekty Twoich działań, które będą mogli podziwiać. Bardzo dobrym pomysłem jest zestawianie ze sobą metamorfoz, np. przed doklejeniem rzęs i po doklejeniu rzęs, przed zabiegiem laserowym, po zabiegu laserowym. W ten sposób klient będzie miał okazję porównać ze sobą efekty Twoich starań. I być może zainteresuje się współpracą.

W ramach dzielenia się osiągnięciami nie zapominaj wrzucać informacji związanych z poszerzaniem kompetencji Twoich i Twoich współpracowników. Zrobiłaś kurs na paznokcie? Otrzymałaś certyfikat na zakładanie sztucznych rzęs? Ogłoś to światu. Niech klientki się dowiedzą o Twoich sukcesach. Warto również informować o tym, że osiągnęliśmy sukces w konkursie branżowym. W ten sposób pokażemy, że nasze kompetencje są doceniane przez mistrzów w tym fachu.

Nagrywaj filmiki z przemian i dziel się nimi w social mediach oraz na YouTube.

Pozycjonuj stronę internetową

Nie zapominaj o tym, by treści, które tworzysz były zgodne z zasadami SEO. Teksty powinny zawierać odpowiednie formatowanie: nagłówki, podział na akapity oraz konkretne słowa kluczowe. Nie masz pomysłu na to, gdzie znaleźć keywords’y? Wejdź do Google plannera. W tym miejscu dostępne są słowa kluczowe, które użytkownicy Internetu najczęściej wpisują w Google. Możesz się zainspirować i skorzystać z tej listy, pisząc własne artykuły. Równie pomocne będą inne narzędzia, np. SemStorm czy Senuto. W ramach bezpłatnego, testowego dostępu, uzyskasz tam listę słów kluczowych wraz z frazami z tzw. długiego ogona, które warto umieścić w tekście na Twojej stronie internetowej.

marketing salonu kosmetycznego
fot. pixabay.com

Dbaj także o link building, czyli pozyskiwanie linków do Twojej strony. Przydatne będą tu różnego rodzaju zapleczówki, gdzie możesz w treści tekstów umieszczać linki do Twojej witryny. Nie zapominaj również o linkowaniu wewnętrznym pomiędzy tekstami w jednej witrynie. W ten sposób też można pozyskać dodatkowe linki.

Korzystaj z płatnych reklam w Google

Pozycjonowanie jest ważne, ale można nieco przyspieszyć proces dotarcia klienta do Twojej strony internetowej. Jeżeli prowadzisz salon kosmetyczny, możesz skorzystać z opcji jego reklamowania za pomocą Google Ads. Tu możesz ustawiać reklamy samodzielnie i decydować, jaki budżet na nie wydajesz. W ten sposób możesz łatwo dotrzeć do klientów.

Reklamy możesz np. umieszczać nie tylko w wersji tekstowej, ale również na YouTube.

Marketing salonu kosmetycznego to wyzwanie, ale z pewnością mu sprostasz. Powodzenia w podejmowaniu kolejnych marketingowych wyzwań.

Czytaj również: Zdjęcia stockowe – czym są i jak je pozyskać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here