marketing tradycyjny
fot. pixabay.com

Wiele firm swoje działania marketingowe przeniosło do Internetu. Marketing tradycyjny przestał dla nich istnieć. Tymczasem wciąż istnieje wiele sposobów na to, by przyciągnąć konsumentów w ramach marketingu tradycyjnego. Zobacz, które strategie marketingu tradycyjnego mają wciąż wpływ na odbiorców.

Marketing tradycyjny – co należy przez to rozumieć?

Poprzez  pojęcie „marketing tradycyjny” należy rozumieć wszystkie akcje marketingowe, które dzieją się w świecie rzeczywistym, jak również te, z wykorzystaniem tzw. tradycyjnych mediów, reklamy w telewizji, reklamy w prasie czy reklamy w radiu.

Nie możemy jednak zapomnieć o tym, że mimo tego, że digital marketing jest obecnie bardzo popularny, m.in. ze względu na szerokie możliwości dotarcia do grupy docelowej przy jednoczesnym niskim koszcie takich reklam, wiele kampanii  powinno być przeprowadzane za pomocą narzędzi marketingu tradycyjnego.

Jakie pomysły z tego obszaru wciąż mają rację bytu? Co się sprawdza? Oto kilka podpowiedzi.

Skorzystaj z billboard’ów

marketing tradycyjny
fot. pixabay.com

Każda osoba, która wychodzi z domu, na co dzień widzi mnóstwo billboard’ów. Możliwość tego, że nasza reklama zostanie zauważona na ulicy na takim billboardzie jest wciąż wysoka. Wystarczy wyróżniająca się grafika czy ciekawe hasło. Z takiego sposobu komunikacji korzystało wiele firm. Jednakże pandemia koronawirusa, podczas której miasta opustoszały, nieco nadszarpnęła sytuację tychże reklamodawców.

Warto wykorzystać wielkoformatowe komunikaty do budowania świadomości marki. Istnieje wiele sposobów na to, by wyróżnić się z tłumu. Można korzystać z szeregu narzędzi takich jak kontrowersja czy gra słów do tego, by zwrócić uwagę swojej grupy docelowej.

Broszury i ulotki zawsze w cenie

Uwagę klientów można przyciągnąć za pomocą starych dobrych ulotek i broszur. Drukowane materiały są łatwiej przyswajalne przez odbiorców i wywołują większe reakcje emocjonalne niż treści dostępne na aplikacjach mobilnych. Co można umieścić w broszurze albo na ulotce? Mogą to być informacje o promocjach czy nowych ofertach.

Polecamy: Marketing terytorialny – na czym polega?

Rozdawanie nagród

Możliwość uzyskania ciekawego gadżetu za darmo, np. kubka termicznego czy książki, przyniesie wiele radości Twoim potencjalnym klientom. Warto więc inwestować także w tego rodzaju rozwiązania. Taką formę marketingu tradycyjnego można zastosować wówczas, gdy chcemy zwiększyć zainteresowanie naszą marką. Wystarczy zorganizować konkurs, by zachęcić odbiorców do interakcji z naszą firmą.

Program lojalnościowy – budowanie lojalności

Sposobem na to, by zbudować lojalność klienta lub zatrzymać go na dłużej przy marce jest stworzenie programu lojalnościowego. Zadaniem programu lojalnościowego jest budowanie i podtrzymywanie dobrych relacji z klientami. Można to uczynić poprzez danie możliwości zbierania punktów za zakupy i wymienianie ich na atrakcyjne nagrody. Szansa zdobycia dodatkowych punktów to motywator do skorzystania z oferty handlowej danego sklepu. Wiele dużych sieci sklepów od lat z powodzeniem korzysta z takiej formy promocji i budowania zaangażowania klientów.

Kontakt bezpośredni – sposób na podtrzymywanie relacji

Wśród działań z zakresu marketingu tradycyjnego nierzadko wskazuje się także na kontakt bezpośredni przedstawiciela firmy ze stałymi klientami. Posiadanie dobrych relacji z klientem to bardzo dobry sposób na to, by móc sprzedawać mu na bieżąco produkty i usługi dostępne w naszym portfolio. Należy jednak pamiętać, że tak jak w przypadku innych form reklamowania i tu przyda się umiar. Zbyt częste telefonowanie do klienta czy wysyłanie mu zbyt dużej liczby listów może wywołać efekt odwrotny i zniechęcić go do korzystania z zaproponowanych towarów.

marketing tradycyjny
fot. pixabay.com

Marketing tradycyjny to wciąż bardzo atrakcyjny obszar marketingu. Dobrze przeprowadzone działania w jego zakresie w niczym nie ustępują marketingowi internetowemu. Nierzadko to dzięki marketingowi tradycyjnemu można też dotrzeć do wybranej grupy odbiorców, która ze względu np. na wykluczenie cyfrowe, nie miałaby możliwości zapoznania się z reklamą w Internecie. Marketing tradycyjny jest więc świetnym sposobem na to, by reklamować swoją firmę czy markę.

Czytaj także: Marketing automation – dowiedz się, czym jest!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here