Generalnie większość Klientów kojarzy naszą usługę z robieniem stron internetowych co oczywiście jest tylko częściową prawdą bo usługa, którą dostarczamy jest dużo bardziej zaawansowana. My dostarczamy wszystko to, czego firma potrzebuje w internecie, żeby optymalnie pozyskiwać zlecenia. Oczywiście elementem tego jest strona internetowa, która powinna być zbudowana w taki sposób aby przekonać Klientów do skorzystania z usług danej firmy, być prawidłowo zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, wyświetlać się prawidłowo na wszystkich urządzeniach (w tym telefonach komórkowych) i być zoptymalizowana pod kątem ustawień hostingu / serwera. Ponieważ nasza usługa jest usługą ciągłą to nasi Klienci mają także zagwarantowany rozwój swoich stron internetowych, które rozwijają się wraz z rozwojem naszej platformy, na które to wszystko jest budowane. 

Ponieważ jednak większość Klientów kojarzy nas z "robieniem stron internetowych" naszą konkurencją są w tym zakresie wszystkie inne firmy robiące strony internetowe dla firm od studentów przez grafików po agencje interaktywne - jest tego typu podmiotów jakieś 10 tys. na polskim rynku.

Klienci w ramach świadczonej przez nas usługi otrzymują także domenę internetową, firmową pocztę e-mail i hosting - w tym zakresie konkurujemy z Home.pl, Nazwa.pl, czy AZ.pl. Ponieważ Fachowcy.pl są normalnym rejestratorem domen bezpośrednio podłączonym pod NASK/ICANN to nasi Klienci mają 100% gwarancję, że ich domeny są bezpieczne. Dlaczego o tym wspominam - ponieważ wiele firm, które nie są rejestratorami domen rejestruje domeny dla swoich Klientów. W ten sposób zamiast dysponentem domeny być Klient to dysponentem domeny staje się firma go obsługująca. W wypadku konfliktu z taką firmą rodzi się ryzyko utraty domeny bo tych pośredników nie obowiązują żadne zasady obowiązujące rejestratorów takich jak Fachowcy.pl czy Home.pl.

Dajemy też naszym Klientom usługi telekomunikacyjne w postaci wirtualnego numeru telefonu i "Zintegrowanego Centrum Kontaktów" - w zakresie tych usług konkurujemy z firmami telekomunikacyjnymi od małych operatorów VoIP przez Netię, TPSA po operatorów komórkowych. Ponieważ jednak rozumiemy potrzeby firm dużo lepiej niż patrzący bardzo wąsko na świat operatorzy telekomunikacyjni, to nasza usługa dużo trafniej adresuje potrzeby biznesu - dlatego jest lepsza dla firm bo jest dla nich dedykowana.

Dajemy także naszym Klientom usługę live-chat (rozmowa na żywo ze strony z klientem) i w tym zakresie konkurujemy ze wszystkimi innymi firmami, które taką usługę oferują m.in. z LiveChat S.A. notowaną na warszawskiej giełdzie. Oczywiście nasza usługa dostosowana jest do potrzeb mniejszych Klientów i zamiast dawać im skomplikowane narzędzia analityczne, my dajemy im aplikację na telefon komórkowy, za pomocą której mogą obsługiwać rozmowy na żywo z osobami odwiedzającymi ich stronę www.

Nasi Klienci mogą także liczyć na wsparcie w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych w wyszukiwarkach i pozostałych kanałach komunikacji. W tym zakresie konkurujemy z jakimiś 8 tysiącami pośredników, którzy także świadczą usługi w zakresie obsługi realizacji kampanii reklamowych w internecie. Oczywiście tu mamy potężną przewagę nad nimi w postaci naszego systemu WAY2TRAFFIC, który jako jedyny system z Polski jest podłączony bezpośrednio pod sieć reklamową Google DoubleClick Adexchange jako platforma DSP (ang. Demand-side Platform) co daje nam możliwości wykorzystania autorskich algorytmów i własnych danych do optymalizowania kampanii reklamowych w sieci. Całość tego ma bardzo ładne określenie - bardzo modne w ostatnim czasie programatic buying.

Mamy także bezpośrednią konkurencję w zakresie naszych urządzeń FreeHotSpot, które dostarczają dla właścicieli, kawiarni, restauracji, czy hoteli dodatkową analitykę w zakresie tego kto odwiedza ich lokal. U nas to urządzenie jest częścią większej układanki i dostarcza dodatkowo informacje, które z osób odwiedzających lokal wcześniej były na stronie danego lokalu lub miały kontakt z jego reklamą w sieci. Poza tym nasze urządzenia jako jedyne pozwalają budować tzw. bazy danych audience osób odwiedzających dany lokal i wykorzystywać je to remarketingu - czyli kierowania reklam w sieci do konkretnych osób z tych baz danych audience. To nie są bazy danych osobowych oczywiście więc nie spamujemy nikogo - my robimy to w cywilizowany sposób - reklamy naszych klientów wyświetlane są na największych portalach, konkretnie do Klientów, którzy kiedyś byli w danym lokalu. Żeby nie było, że nie wymieniam nazwy konkurencji to napiszę, że tu naszą konkurencją jest Social Wi-Fi ale oni postawili na budowanie baz danych za pomocą mediów społecznościowych - trochę inna strategia, a usługa patrząc po cenie raczej kierowana do większych klientów.

Bym zapomniał jeszcze o obszarze tzw. marketing automation gdzie też mamy konkurencję w postaci SalesManago. Nasi Klienci nawet o tym nie wiedząc dostają usługę, która w tle wspierana jest przez system CRM, system zarządzania zgłoszeniami (tzw. ticketing system), adserwer oraz system marketing automation. W zakresie tego ostatniego jesteśmy w stanie połączyć dane osób odwiedzajacych strony naszych Klientów z ich danymi z CRM w taki sposób, żeby automatycznie generować akcje skierowane do konkretnych osób.

Przykładowo - jeżeli Klient pobrał ze strony danej firmy kupon rabatowy i go nie wykorzystał, a po miesiącu ponownie wraca na stronę tej firmy to do właściciela tej firmy wysyłamy SMS z informacją, że ten konkretny klient właśnie wszedł na jego stronę i to jest najlepszy moment, żeby do niego zadzwonić i zapytać dlaczego nie skorzystał jeszcze z kuponu rabatowego, który pobrał miesiąc temu.

Jak widać konkurencji mamy sporo, a ja jednak uważam cały czas, że nie mamy konkurencji, bo na te wszystkie usługi należy patrzeć łącznie - my nie konkurujemy - my zmieniliśmy podejście do obecności firmy w internecie i konsekwentnie realizujemy nasza strategię. To co my dostarczamy to jest usługa kompleksowej obecności firmy w sieci w taki sposób aby optymalnie była w stanie pozyskiwać zlecenia i nowych klientów. Policzyliśmy nawet ile kosztowałoby naszego Klienta zbudowanie tego co dostaje od nas za 248 zł netto miesięcznie i wyszło nam, że jest to kwota 27 tys. zł. Ta kwota to tylko zbudowanie i nie mówimy tu o dalszym rozwoju i utrzymaniu tego co zotału zbudowane. My nie tylko budujemy ale także dzięki świadczeniu naszej usługi w sposób ciągły utrzymujemy i cały czas dbamy o rozwój naszych Klientów. Aby firma przetrwała na rynku musi się cały czas zmieniać i dosposowywać swoją ofertę do zmieniającego się rynku. Te wszystkie zmiany powinny być odzwierciedlone w internecie, który jest najlepszym kanałem komunikacji firmy z Klientem. My przez cały okres współpracy z naszymi Klientami dbamy o obecność ich firmy w sieci.

Na koniec przyszła mi jeszcze taka myśl, że to co robimy dla naszych Klientów może bardzo znacząco zwiększyć efektywność całej gospodarki. My zdejmujemy z głowy przedsiębiorcy wszystko co związane z obecnością jego firmy w internecie. Do tej pory musiał tracić swój drogocenny czas na wszystko to, co teraz my robimy za niego. Dzięki nam nie musi się tym wszystkim martwić. Nasz Klient może w 100% skupić się na swoim biznesie - on jest fachowcem w swojej branży, a my jesteśmy fachowcami od internetu!