praca marketera
fot. pixabay.com

Szukasz pracy, w której każdy dzień będzie inny? Nie lubisz nudy i chcesz nieustannie podejmować nowe wyzwania? To oznacza, że praca marketera jest stworzona dla Ciebie. Zobacz, na czym polega i z jakimi codziennymi wymaganiami i obowiązkami się wiąże.

Praca marketera – codzienne obowiązki

Każdy marketer, który pracuje już dłużej w branży, wie, jak istotna jest dobra organizacja czasu. Ma świadomość, że obowiązków może być tyle, że lepiej nie zostawiać nic na później. Dobrze sprawdzi się tu jedno z naszych polskich przysłów, które mówi: „Co masz zrobić jutro, zrób dzisiaj”. To właśnie systematyczność i mozolne realizowanie kolejnych zadań to klucz do sukcesu marketera.

Osoby, które nie mają doświadczenia w tego rodzaju pracy, nierzadko są przekonane, że zawód marketera wiąże się jedynie z wykonywaniem kreatywnych zadań i pracą twórczą. Oczywiście, tego rodzaju obowiązków nie brakuje na tym stanowisku, ale nie należy zapominać, że równie istotne jest także wykonywanie zadań związanych z analityką. Marketingowiec musi przecież mieć mierzalne dowody na skuteczność zaplanowanych przez niego działań marketingowych. Tylko w ten sposób udowodni swoim klientom, że to, co im zaproponował przynosi prawdziwe efekty.

Czytaj także: Jak otworzyć firmę marketingową?

Podstawowe wymagania związane z wiedzą merytoryczną

Marketer powinien mieć obycie związane z tym, jak działają przekazy marketingowe. I w taki sposób tworzyć swoje własne. Wiedza merytoryczna powinna iść tu w parze z pracowitością, a także odrobiną intuicji i talentu. Obszary, w których marketer powinien posiadać wiedzę to: psychologia, biznes, analiza danych, umiejętności copywriterskie oraz graficzne, a także zarządzanie zespołem. Często to właśnie od tego, jak bardzo zgrany jest zespół, zależy sukces marketingowy całej firmy.

praca marketera
fot. pixabay.com

Specjalista ds. marketingu, który dowodzi taką grupą, powinien wiedzieć, jak współpracować, by razem dążyć do realizacji kolejnych zadań. Tylko takie zdolności przywódcze połączone z wiedzą merytoryczną managera/lidera grupy mogą przynieść sukces marketingowy.

Jeżeli marketer działa na własną rękę i jest jedyną osobą na tym stanowisku w firmie to ciąży na nim podwójna odpowiedzialność. Po pierwsze, to on zarządza wszystkimi działaniami marketingowymi – od marketingu tradycyjnego w postaci tworzenia wizytówek czy ulotek po marketing internetowy związany z prowadzeniem działań tego rodzaju w Internecie. Warto mieć tego świadomość, gdy podejmujemy zatrudnienie w firmie jako jedyny marketer. W takiej sytuacji możemy liczyć głównie na siebie i swoje doświadczenie zawodowe.

Czytaj: Ile zarabia marketer?

Kompetencje miękkie – podstawa pracy marketera

Sukces w pracy marketera w dużej mierze zależy od jego kompetencji miękkich, czyli od tego, czy potrafi komunikować się z zespołem, a także nawiązywać relacje z innymi ludźmi. Komunikatywność oraz zdolność do tworzenia dobrych relacji biznesowych to klucz do sukcesu w tej branży. Jeżeli marketer nie potrafi przekonać swojego klienta do pomysłów, które wraz z zespołem wypracowali, będzie mu trudno w taki sposób zarabiać na siebie i utrzymać swoją działalność.

Dlatego każdy, kto swoją karierę zawodową łączy z marketingiem, powinien inwestować w rozwój swoich kompetencji miękkich, poczynając od zdolności komunikacyjnych, a skończywszy na takich umiejętnościach jak: zarządzanie sobą w czasie, umiejętność pracy w zespole czy zdolność do pracy pod presją czasu. Sama kreatywność to za mało, by móc odnieść sukces w marketingu. Równie istotna, o ile nie bardziej, jest samodyscyplina i wskazane umiejętności powyżej.

praca marketera
fot. pixabay.com

Marketingowiec powinien specjalizować się w przynajmniej jednym, wybranym przez siebie, obszarze marketingu. Warto też rozwijać się w nowo powstających specjalizacjach. Obecnie zdobywa na znaczeniu video marketing. W modzie nadal są media społecznościowe, które nieustannie się zmieniają i ewoluują. Marketer powinien mieć tego świadomość i starać się nadążać za trendami.

Praca marketera wiąże się z nieustannym rozwojem i pogłębianiem swoich umiejętności. To z jednej strony nauka rozumienia trendów, a z drugiej wyznaczanie swoich własnych ścieżek.

Zobacz także: Jak zostać marketerem?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here