Facebook to potężne narzędzie marketingowe, a kampanie na nim muszą być prowadzone we właściwy sposób. Powierzenie działań fachowcom wyposażonych w narzędzia do optymalizacji oraz skrupulatne podejście do testów reklam pomoże osiągać lepsze rezultaty.

Case Study: Kampanie Facebook  - Lider na rynku biżuterii - sklep Michelson.pl

 

Cele Kampanii  

  • zwiększenia sprzedaży produktów z kategorii złotych pierścionków z diamentem i brylantem,
  • dodatni ROI,
  • monitoring i mierzalność wszytskich działań reklamowych online w jednym miejscu,
  • zwiększenie zaangażowania marki na Facebooku.
     

Strategia

Budowanie Audience wg kategorii produktów, tworzenie baz lookalike dla odpowiednich kategorii produktów, utworzenie w Audience Insights  grup docelowych opartych o zainteresowaniach, głównie skierowanych do osób aktywnych na stronach konkurencji. Integracja profili custom audience z platformą WAY2TRAFFIC, pełen tracking oraz analiza zachowań w oparciu o różne czynniki (pogoda, pora dnia, płeć) Głównie oparta o profile zachowań i zainteresowań.
 

Realizacja

15 grudnia 2014 - 15.02.2015 Kampanie podzielone na wiek i status w związku. Miało to istotne znaczenie, ponieważ głównym produktem były pierścionki zaręczynowe. Utworzone pixele konwersji zostały podzielone na sprzedażowe oraz wyświetlenie strony kluczowej. Te działania miały na celu budowanie osobnych baz audience osób, które trafiły na stronę tylko z reklamy.  

Reklamy Facebook - Custom Audience(Segmentacja baz custom Audience)

 

Kampania składała się z ponad 20 zestawów reklam i 80 kreacji kierujących do różnych podstron kategorii produktów. Dodatkowo i zaskakująco dobrze wypadły promocje postów reklamującyh produkty w przedziale 100-200zł . Wysoką skuteczność sprzedażową miały działania opate o remarketing. Dla każdej kategorii produktów utworzone osobne  bazy audience, następnie kierowanie kilku kreacji z danych kategorii. 

Konwersja z podziałem na urządzenia (Konwersje mogą nastąpić na innym urządzeniu niż kliknięcie w reklamę)

 

Uzyskane wyniki osiągnięte zostały w dużej mierze dzięki optymalizacji i monitorowaniu kampanii narzędziami WAY2TRAFFIC. Decydującym czynnikiem był retargeting oraz tworzone na podstawie baz audience bazy użytkowników podobnych. Dzięki specjalnym algorytmom zbudowana została grupa docelowa w oparciu o zachowania oraz intencje użytkowników internetu tj. "dokonuje/dokonywał zakupów online", odwiedza/owiedzał inne strony z biżuterią", "klikał w inne reklamy z biżuterią".

W efekcie optymalizacji i monitoringu wyseparowane były kreacje nie przynoszące oczekiwanych wyników przez co pozostałe kreacje zwiększyły swoje CTR. Optymalizacji uległ także Landing Page strony zakupowej a zwłaszcza usabitity dla użytkowników mobilnych.  Na zdjęciu powyżej pokazuje, że konwersje mogą być wykonane w innym urządzeniu niż pierwsza styczność z reklamą i o tym należy pamiętać przygotowując Landing Page i stronę sklepu, aby byla dostosowana do wszytskich urządzeń. 
Z ciekawostek: najwyższą transakcją z kampanii na Facebook był zakup pierścionka z diamentem za kwotę 11 249,00 PLN, czego to nie robi się z miłości...

Wartości konwersji - reklama Facebook(transakcje zakupowe zliczone w systemie WAY2TRAFFIC)

 

 

Przykładowe kracje oraz wskaźniki

Kampanie początkowo były prowadzone w oparciu o reklamy w news feed dla desktop oraz mobile, nie były realizowane kampanie z umiejscowieniem reklamy w prawej kolumnie. W sumie było użytych 80 kreacji w zależności od kategorii produktu i zachowania klienta. Dla osób z remarketingu był wyświetlany inny zestaw kreacji. 

Przykłady kreacji reklamowych facebook(Reklamy news feed w wersji mobile oraz desktop)


 

Z początkiem lutego Facebook włączył możliwość realizacji kampanii Multi-Product-Ads - jest to rodzaj reklamy skladającej się od 3 do 5 kreacji, które możemy przewijać w poziomie. Niezwykle atrakcyjna forma, umożliwiająca promocję kilku produktów z danej kategorii. 

Przykłady kreacji reklamowych Facebook Multi Product Ads(Reklamy Multi-Product-Ads news feed w wersji mobile oraz desktop)

 

Poniżej przykłady wskaźników skuteczności reklamy Multi-Product-Ads. Przez kilka dni utrzymuje się wysoki CTR (śr 4,1%) Bardzo zadowalająca jest aktywność użytkowników na stronie, która przekłada się na sprzedaż. Najczęsciej kupowoane produkty na stronie docelowej to asortyment o wartości 100-200 zł. Dzięki integracji z systemem WAY2TRAFFIC wiemy które kreacje z Multi-Product-Ads są lepiej klikalne oraz, co bardzo istotne, mamy wiedzę jak długo trwa podejmowanie decyzji na zakup droższego produktu. 

Wysokie CTR kampanie Facebook(najważniejsze wskaźniki kampanii Multi-Product-Ads)

 

Poniżej przedstawiam dwa przypadki konwersji, pierwsza pokazuje, że kliknięcie w reklamę nastąpiło 22 listopada a dopiero 9 stycznia 2015 został dokonany zakup. Kolejny przykład pokazuje konwersje zaraz po kliknięciu w reklamę. Wiedza o tych danych była możliwa, dzięki integracji kampanii z narzędziami WAY2TRAFFIC.

Konwersja Facebook(data źródła cookies 2014-11-22, data zakupu 2015-01-09)

 

Konwersja facebook(data źródła 2015-01-14 17:04, data zakupu 2015-01-14 17:06)

 

 

Update:
W dniu wczorajszym (22.02.2015) Facebook dodał kolejny wskaźnik jakości kampanii reklamowych o nazwie RELEVANCE SCORE, który informuje nas, na ile dana kreacja jest dospasowana do grupy docelowej do której ją targetujemy. Relevance Score ma wpływ na osiągane rezultaty końcowe oraz koszty kampanii. Score prezentowany jest w w punktacji od 1-10. Współczynnik 10 oznacza doskonałe dopasowanie. Wskaźnik Relevance Score jest skonstruowany na podstawie feedbacku jaki otrzymuje kreacja reklamowa. Wskaźnik może być różny dla tej samej reklamy. Dana reklama może mieć inny score dla kobiet a inny dla mężczyzn, a także dla wieku i zainteresowań. Zatem jak uzyskiwać wysoki Relevance Score? Testować testować i jeszcze raz testować. Testuj różne kreacje, różne hasła reklamowe, różne grupy docelowe. 

Relevance Score Facebook(Relevance Score kampanii Multi-Product-Ads)

 

 

Autorem artykułu jest:

Dawid Martynowski, Prezes Zarządu United Titans Sp. z o.o. (grupa Fachowcy.pl Ventures S.A.)
Zajmuje się rozwojem oraz tworzeniem narzędzi reklamowych i analitycznych w szczególności Platformy WAY2TRAFFIC. Pasjonat, obserwator, komentator nowych mediów oraz niestandardowych działań reklamowych i wszystkiego co jest związane z przedsiębiorczością w Internecie. Wyznawca teorii “Facebook sprzedaje!”