reklama telewizyjna
fot. pixabay.com

Przekaz telewizyjny jest często wykorzystywany do tego, by prezentować i reklamować produkty bądź usługi. Na czym polega reklama telewizyjna i jak ją stworzyć, by zwróciła uwagę widza? Oto garść wskazówek.

Czym jest reklama telewizyjna?

Reklama telewizyjna to taka forma reklamy, która jest prezentowana w telewizji. Na widza można więc oddziaływać za pomocą dźwięku czy obrazu. Reklamy telewizyjne wyświetlane są w przerwach pomiędzy kolejnymi programami w telewizji. Niekiedy reklama jest przerywnikiem jednego programu.

Wiele telewizji decyduje się również na bloki reklamowe, z których dochód jest przekazywany na ważne cele społeczne. Warto tu chociażby wspomnieć o mikołajkowym bloku reklamowym.

Za pierwszą reklamę telewizyjną w historii, uznaje się umieszczenie marki BULOVA na zegarze przed głównym wydaniem wiadomości w USA.

Polecamy: Reklama radiowa – na czym polega?

Cechy charakterystyczne dla reklamy telewizyjnej

Dobra reklama telewizyjna to taka, która zwraca uwagę widzę i zapada w jego pamięć. Czasem nie trzeba nawet wspominać o produkcie i go zachwalać, by go zareklamować. Obraz jest wystarczający do tego, by pokazać produkt. W telewizji możemy znaleźć dużo inteligentnych reklam, w których nie ma ani słowa o produkcie, a jednak jest skutecznie zareklamowany.

reklama telewizyjna
fot. pixabay.com

Dobra reklama to taka, która udaje, że nie jest reklamą. Reklamodawcy zauważyli już dawno pewien trend polegający na tym, że wielu odbiorców rezygnuje z oglądania treści jeżeli są one reklamą. W takiej sytuacji decydują się na to, by przełączyć kanał. Dlatego dobra reklama nie może wyglądać jak typowa reklama. Oczywiście, należy pamiętać, że każdy odbiorca musi być poinformowany, że ogląda reklamę. Jeżeli treść będzie pozorować neutralne informacje to dochodzi tu do złamania przepisów i popełnienia czynu nieuczciwej konkurencji.

Sprawdź także: Shockvertising – reklama, która szokuje

W reklamie powinna być także zawarta konkretna obietnica, a więc podane, co się zdarzy, jeżeli klient zdecyduje się na nasze produkty bądź usługi. Reklama telewizyjna to także miejsce, gdzie można skorzystać z narzędzia, jakim jest społeczny dowód słuszności. Warto wskazywać, ile procent osób jest zadowolonych z produktu, który oferuje firma.

Interesującą grupę reklam stanowią przekazy reklamowe kierowane do dzieci. Wyróżniają się krótszym czasem trwania, melodią, która wpada w ucho, prostym językiem, a także intensywną kolorystyką, która oddziałuje na wyobraźnię najmłodszych. W takich reklamach nierzadko występują ulubione postacie z bajek i kreskówek, przez co dziecku o wiele łatwiej skupić się na takim przekazie.

Czytaj: Ekomarketing – na czym polega?

Funkcje reklamy telewizyjnej

Czym powinna wyróżniać się reklama w telewizji? Przede wszystkim powinna spełniać szereg funkcji. Jej zadaniem jest demonstracja produktu, który pokazuje się w formie statycznej albo dynamicznej w różnych kontekstach. W niektórych przypadkach udaną formą reklamy jest zastosowanie scenki rodzajowej z życia. Nierzadko reklama odwołuje się do pożądanych przez widza cech, np. stylu życia, który pozwoli mu na bycie bogatym. Na decyzje zakupowe odbiorców mogą oddziaływać także emocje czy irracjonalne powody, prezentowane w spocie.

reklama telewizyjna
fot. pixabay.com
Reklama telewizyjna – ile to kosztuje?

Koszty związane z reklamą telewizyjną różnią się od tego, w jakiej telewizji chcemy emitować nasz spot, a także zależą od konkretnego momentu emisji w harmonogramie programów. Największe telewizje za emisję reklam w prime time, a więc w czasie, gdy najwięcej widzów zasiada przez telewizorami, oczekują zapłaty na poziomie kilkudziesięciu czy nawet kilkuset tysięcy złotych. Natomiast za emisję reklamy telewizyjnej w czasie, gdy najmniej osób ogląda telewizję, trzeba zapłacić kilkakrotnie razy mniej. Z największymi kosztami związanymi z reklamą telewizyjną należy liczyć się w przypadku, gdy decydujemy się na reklamę w największych polskich i światowych mediach. Jeżeli jednak działamy na rynku lokalnym, wystarczająca może okazać się reklama w lokalnej telewizji. Koszt takiej reklamy będzie o wiele niższy.

Reklama telewizyjna to obszar promocji, który można wykorzystać w marketingu swojej firmy. Jeżeli zależy Ci na tym, by firma odniosła sukces marketingowy, warto skorzystać z telewizji do promocji swoich produktów i usług.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here