trendy seo 2015
Jaka jest różnica pomiędzy prognozami biznesowymi, a wróżbami? Prognozy biznesowe nie uciekną przed weryfikacją. Zacznijmy zatem od weryfikacji zapowiedzi na 2014 rok. Oto zestawienie najważniejszych prognoz w branży SEO jakie miały nastąpić w 2014 roku.

Oto zestawienie najważniejszych prognoz w branży SEO jakie miały nastąpić w 2014 roku.

 

1. Profil linków

Profil linków został określony mianem „jednej z najcenniejszych rzeczy mających wpływ na twoje pozycjonowanie” prognozy wskazywały, aby zagłębić się w niego, dokładnie analizować, trzymać się z dala od toksycznych linków, SWL-i oraz ściśle stosować się do wytycznych Google’a.

Google wykazał się konsekwencją w roku 2014 i bezwzględnie piętnował nienaturalne profile linków. Kilka tygodni temu Google zgodnie z zapowiedziami globalnymi, sypnął karami na polskim rynku. Ukarana została duża sieć linkowania a w konsekwencji wszystkie witryny klientów używające tego systemu. Mówi się o kilku tysiącach stron.

Na wypadek, gdyby Wam to umknęło, pingwinie kary są głównym powodem, przez który witryny dostają filtr w wynikach wyszukiwania Google. Jest to bardzo trudne do odratowania.

Niestety nadal zdarza się, że korporacje zatrudniają niekompetentnych SEO specjalistów i to one są pierwsze w kolejce do oberwania od wielkiego, kosmatego zwierza, który narodził się w umyśle Matta Cuttsa. Jest wiele znanych witryn, które - ku uciesze konkurencji - ucierpiały w wyniku negatywnych działań SEO.

 

2. Twórz własny kontent, by udowodnić Google’owi, że jesteś prawdziwy

Wiele mówiło się w 2014 roku a także 2013 roku o tworzeniu unikalnego kontentu, nadal ma to ogromny wpływ. Google chętniej promuje strony internetowe firm i przedsiębiorstw, niż zwykłe witryny. Wynika to z metodologii Google’a, jaka została wdrożona w toku najnowszej aktualizacji Vince oraz najnowszej aktualizacji Pandy.

W miarę upływu kolejnych miesięcy sytuacja stawala się coraz bardziej oczywista - oryginalny, wartościowy i dobrze pomyślany kontent jest nowym władcą Internetu i to na nim powinna się skupić większość wysiłków.

 

3. Bądź mobilny oraz szybki

Strona niekompatybilna z urządzeniami mobilnymi oraz taka, która długo się ładuje ostatecznie skończy po złej stronie Google’a. Wracając to tych prognoz warto wspomnieć, że Google wypuściło w świat dwa rewolucyjne elementy mobilne w swoich zasobach.

Pierwszym z nich jest nowa funkcja w Webmaster Tools pozwalający na śledzenie mobilnego UX twojej strony. Rozumiejąc fakt, że rynek urządzeń mobilnych rozwija się w niesamowitym tempie Google pozwala podejrzeć ewentualne błędy w projekcie, które mogą widzieć użytkownicy oglądający stronę w trybie dla urządzeń mobilnych - od zbyt małej czcionki począwszy na zbyt dużych obszarach dotykowych skończywszy.

Ale Google na tym nie poprzestało. Moloch wyszukiwarki internetowej nadal podkreśla znaczenie rynku mobilnego, dodając sygnał „Beware” w wynikach wyszukiwania, ostrzegając potencjalnych odwiedzających przed stronami, które mogą działać nieprawidłowo na urządzeniach mobilnych.

Mobile friendly

Ma to znaczenie nie tylko dla SEO. W 2014 roku urządzenie mobilne stały się tak powszechne, że coraz więcej osób dokonuje zakupów bezpośrednio z telefonów czy tabletów. Dlatego też przewidując kierunek rynku internetowego już od 2013 roku w ramach naszego biznesu firma.fachowcy.pl tworzymy nie tylko strony ściśle dostosowane do wytycznych Google ale też cały pakiet zaplecza do poprawnego funkcjonowania i widoczności stron klientów. Był to słuszny kierunek!

Test strony mobilnej

 

Co więc przyniesie nam 2015 rok?

Teraz, gdy dowiedzieliśmy się już, że nasze prognozy urzeczywistniły się w postaci największych aktualizacji Google’a, nadszedł czas, aby przyjrzeć się najbliższej przyszłości i spróbować przewidzieć, jak rozwój SEO będzie wyglądał w 2015 roku.

Oto cztery najważniejsze oczekiwane trendy:

 

1. Większa integracja witryn ze społecznościami.

Przywykliśmy już do tego, że Google Analytics informuje nas o lokalizacji i liczbie osób, które odwiedzają i udzielają się na naszej stronie internetowej. Co więcej, platformy typu KISSmetrics zaczęły pomagać nam w rozumieniu, kto podejmuje jakie czynności na witrynach. Wydaje się prawdopodobne, że w nadchodzącym roku kolejnym krokiem będzie przyglądanie się każdemu użytkownikowi "z osobna" i zachęcaniu ich do interakcji. Ważne zatem będzie budowanie profili użytkowników i umiejętne wykorzystanie baz audience. Kolejny raz udało nam się przewidzieć ten trend a nasza ciągle rozwijana technologia WAY2TRAFFIC jest tego idealnym przykładem. To nie tylko narzędzie do optymalizacji kampanii reklamowych ale taże narzędzie pozwalające lepiej zrozumieć użytkowników internetu i ich zachowania.

 

2. Kontent graficzny zastąpi zwykły tekst

Wszyscy widzimy ogromny wzrost popularności kontentu wizualnego. Wzrost wykorzystywania ikonografik oraz zawartości video zamiast zwykłych tekstów pisanych i eksplozję popularności stron internowych bazujących na samych obrazach (wspomnijmy choćby o BuzzFed) pokazują nam, jak bardzo ważny staje się kontent wizualny.

Powszechnie znany jest fakt, iż Google z przyjemnością indeksuje wartościowy tekst i daje mu priorytet w SERP (Search Engine Result Pages), ale uzasadnione jest to, że czysty tekst powoli będzie usuwany na bok w wynikach wyszukiwania, ponieważ twórcy zdają sobie sprawę, że ludzie są już zmęczeni „gołymi” ścianami tekstu.

Tu ponownie wrócę do oferty firma.fachowcy.pl która jest gotowa na ten trend, w ramach usług oferuje całe zaplecze począwszy od poprawne opisanie elementów wizualnych na witrynie a kończywszy na wsparciu przy prowadzeniu kanału na Youtube czy społecznościach typu Pinterest, Instagram, Facebook.

 

3. Zabezpieczanie się przed negatywnym SEO

Ironią losu jest fakt, że wyszukiwarki stają się coraz bardziej wyrafinowane, osiągając nieomal poziom sztucznej inteligencji - a negatywne SEO nadal może narazić na niebezpieczeństwo miliony stron internetowych. Negatywne SEO, oczywiście, oznacza osobę, która stara się obniżyć pozycję twojej strony internetowej w wyszukiwarce. To proste - wystarczy dać pięć dolców zagranicznej firmie, która zastosuje tysiące brudnych chwytów wycelowanych bezpośrednio w twoją witrynę. W 2015 roku firmom będzie znacznie trudniej bronić się przed negatywnym SEO, a kładąc nacisk na ochronę swojego Profilu linków udowodnimy Google’owi, że jesteśmy prawdziwymi przedsiębiorstwami.

W ramach działań spółki United Titans zajmujemy się tą najbardziej tajemną dziedziną w branży SEO.

 

4. Biznes lokalny

To kolejny trend a raczej jego kontynuacja z 2014 roku mająca na celu trafniejsze wyszukiwanie usług w okolicy. Należy zatem spodziewać się, że firmy lokalne posiadające profile w mapach Google oraz prawidłowo opisane dane strukturalne w witrynie będą premiowane w wyszukiwarce.

Zapowiada się zatem ciekawy, fascynujący i przynoszący dynamiczne zmiany rok. Jeśli masz jakieś pytania albo własne przemyślenia odnośnie przyszłości SEO - daj znać w komentarzach.

Sprawdź nasz następny artykuł o optymalizacji SEO strony internetowej.