trendy w marketingu na 2022 rok
fot. pixabay.com

Każdy rok rządzi się swoimi prawami. Czy już wiemy, co będzie królować w przyszłym roku? Oto kilka przewidywań na kolejny rok. Czy wszystkie się spełnią, okaże się w niedalekiej przyszłości. Zapraszamy do lektury artykułu o tym, jakie są trendy w marketingu na 2022 rok.

Nauka poprzez marketing

Jednym z trendów jest edukowanie na temat produktów i usług. Marketing ma być przestrzenią do tego, by opowiadać i dzielić się wiedzą o tym, jakie towary czy usługi są oferowane. Konsumenci mają już dość reklam, które niewiele wnoszą w ich życie i coraz mocniej denerwują. Oni chcą wiedzieć więcej. Dlatego coraz mocniej zarysowuje się idea marketingu edukacyjnego, który będzie polegać na przekazywaniu odbiorcom ważnych informacji dotyczących oferowanych zasobów.

Jak można prowadzić działania w ramach marketingu edukacyjnego? Przede wszystkim interesujące informacje można zamknąć w wiele form. Wiedzą można dzielić się zarówno na blogu firmowym, jak i pisząc e-book albo prowadząc w ciekawy sposób swoje działania w social mediach. Coraz więcej marketerów sięga także po wartościowe infografiki, które ułatwią przedstawienie tematu.

trendy w marketingu na 2022 rok
fot. pixabay.com

Dalsze automatyzowanie działań marketingowych

Kolejnym krokiem w rozwoju marketingowym firm jest postawienie na dalszą automatyzację aktywności. Tego typu rozwiązania sprawdziły się już w poprzednich latach. Dzięki marketing automation sprzedaż stała się prostsza, a marketing bardziej dostosowany do potrzeb odbiorców. W 2022 roku trend ten może być widoczny nie tylko w sposobie tworzenia przekazu reklamowego, ale również w bezpośrednim kontakcie z klientem. Funkcje obsługi klienta stworzonej z osób przejmą boty, które będą z nim rozmawiać.

Z drugiej jednak strony wskazuje się także na potrzebę klientów związaną z kontaktem z żywym człowiekiem. Dlatego być może wiele firm zrezygnuje choć częściowo z opcji dotyczącej likwidowania stanowisk pracy na rzecz sztucznej inteligencji. Potrzeba jednak konkretnych badań, które wskażą, co bardziej odpowiada klientom i w ten sposób trzeba będzie dostosować model komunikowania się sprzedawców z konsumentami.

Content marketing zawsze w cenie

Doświadczenia ostatnich lat pokazały, że dobrze prowadzony content marketing jest niezwykle potrzebny w każdych czasach. Tworząc przekazy content marketingowe można nie tylko zadbać o pozycjonowanie strony internetowej, ale także wzmocnić swój personal branding poprzez kreowanie wizerunku eksperta. Prowadząc sklep internetowy warto zadbać o wartościowe wpisy na blogu firmowym, w ten sposób zwiększymy zaufanie klientów do marki. Ważne treści warto umieszczać także w swoich kanałach w mediach społecznościowych, na Instagramie czy Facebooku.

Interesującym sposobem na zainteresowanie swoich odbiorców jest stworzenie regularnych wpisów, w których będziemy przedstawiać zestawienia najważniejszych faktów związanych z naszą działalnością. To tzw. content curation, który ma na celu zarządzanie informacją i selekcjonowanie danych w taki sposób, by odbiorca mógł zapoznać się z już przesianymi przez wprawne oko selekcjonera danymi.

Taki sposób układania informacji jest bardzo przydatny zwłaszcza w świecie, w którym wciąż zalewają nas nowe dane.

trendy w marketingu na 2022 rok
fot. pixabay.com
Video, grafiki i infografiki

Zmysł wzroku jest najważniejszym zmysłem, który pozwala nam na obserwację i komunikowanie się ze światem. Stąd przekonanie, że w 2022 roku w marketingu nadal modne będzie tworzenie wizualnych przekazów. Dotyczy to nie tylko grafik czy infografik, ale także filmików oraz video. Ta forma będzie obecna nie tylko na stronach internetowych sklepów, ale także w social mediach, np. na TikToku, który staje się coraz popularniejszy.

Podcasty i nagrania audio

Ludzie coraz częściej wykonują kilka rzeczy naraz. Nie mają wówczas czasu na czytanie czy oglądanie, dlatego chętnie sięgają po audiobooki i nagrania. Z tego powodu można wysnuć tezę, że rok 2022 będzie należał również do podcastów i nagrań audio. Warto inwestować w tę formę komunikacji i swoje nagrania umieszczać np. na kanale na YouTube.

Nikt nie wie na pewno, co czeka nas w przyszłości. Jednakże wiele rzeczy można przypuszczać. Oto trendy w marketingu na 2022 rok, o których głośno jest już w branży.

Czytaj także: Co składa się na sukces marketingowy firmy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here