umiejętności miękkie
fot. pixabay.com

Marketing jest bezpośrednio powiązany z biznesem. Aby dobrze sprzedawać, trzeba oprócz wiedzy o produkcie wyróżniać się umiejętnościami miękkimi. Czym są i czy można je rozwijać? Odpowiedź w dzisiejszym artykule. Sprawdź, które umiejętności miękkie już posiadasz, a nad którymi warto jeszcze popracować.

Umiejętność zarządzania czasem

Czas to jedna z najważniejszych wartości w życiu. Kto potrafi panować nad czasem, ten ma w swoich rękach prawdziwą oręż. Efektywne zarządzanie czasem własnym i innych osób to umiejętność, którą zalicza się do kompetencji miękkich. Tę zdolność można wykorzystać podczas pracy przy stresujących projektach, które wymagają działania pod presją czasu. Właściwego zaplanowania codziennych obowiązków można się nauczyć. Wystarczy zadbać o to, by kontrolować czas jaki w rzeczywistości poświęcamy na pracę, a jaki na korzystanie z różnego rodzaju rozpraszaczy, jak np. przeglądanie mediów społecznościowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić, ile rzeczywiście potrzebujemy czasu na wykonanie określonych czynności.

Bardzo dobrą metodą, która pozwala na efektywne wykorzystanie czasu jest np. ustawianie budzika na określony liczbę minut i poświęcenie tego czasu w całości na wykonanie obowiązków zawodowych. Pamiętajmy, by było to kilkanaście minut, co najwyżej pół godziny. Dłuższe przedziały czasowe, w których należy całą swoją uwagę skupić na obowiązkach zawodowych mogą być zbyt męczące. Po intensywnym przepracowaniu określonego czasu, należy zrobić sobie 5 minut przerwy na odpoczynek – w tym czasie możemy napić się kawy, przejrzeć media społecznościowe czy coś zjeść. Następnie ponownie przystępujemy do pracy.

Należy pamiętać, że bez dobrej organizacji czasu pracy nie będziemy w stanie niczego zrobić dobrze i dokładnie. Dlatego możemy na początku lub na końcu każdego tygodnia rozpisać, jakimi czynnościami mamy zająć się w nadchodzącym czasie. Plan na najbliższe dni pozwoli nam łatwiej wywiązać się ze swoich obowiązków zawodowych. Warto skorzystać z aplikacji do planowania obowiązków lub po prostu ze zwykłego notesu, w którym wypisujemy obowiązki do zrealizowania.

umiejętności miękkie
fot. pixabay.com

Czytaj również: Social media – jak budować pozycję marki?

Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole

Te dwie umiejętności bezpośrednio łączą się ze sobą. Bez komunikatywności nie a bowiem efektywnej pracy zespołowej. Jeżeli więc zależy nam na tym, by wszystkim członkom zespołu dobrze się z nami współpracowało, musimy pomyśleć o tym, by ustalić zasady współpracy.  Każdy członek zespołu powinien wspierać inne osoby w grupie. Pamiętajmy, że komunikatywność to zdolność do wyrażania swojego stanowiska, swoich potrzeb, a także reagowania na to, co mówią inne osoby. Komunikatywność nie jest więc gadatliwością, jak niektórzy mogliby zakładać. To raczej połączenie umiejętności mówienia i słuchania. Komunikatywność to otwartość na siebie i na innych.

To umiejętność szanowania zdania innych osób, przy jednoczesnej zdolności bronienia własnego stanowiska. Są to istotne przymioty, które ułatwią pracę wszystkim członkom zespołu. Jasne wyrażanie swojego zdania, w taki sposób, by było ono zrozumiałe dla innych nie jest łatwe. Dlatego warto korzystać z książek i kursów, które umożliwią znalezienie wspólnego języka z innymi osobami.

Kreatywność i zdolność do wyciągania prawidłowych wniosków

To kolejne cechy, które pomogą Ci osiągać sukcesy w codziennej pracy. Kreatywność to zdolność do wymyślania i tworzenia nowych rozwiązań. Bezpośrednią z tą umiejętnością miękką związana jest zdolność do wyciągania prawidłowych wniosków. Bez logicznego myślenia trudno o kreatywność, bo należy pamiętać, że kreatywność to twórcze wykorzystanie możliwości, jakie daje konkretna praca.

umiejętności miękkie
fot. pixabay.com

Kreatywność i logika wbrew niektórym opiniom idą ze sobą w parze. Warto więc połączyć te dwie kluczowe kompetencje, by osiągać sukcesy dla siebie i dla innych. Wyciągnie wniosków pozwala na niepopełnianie tych samych błędów w przyszłości. Kreatywność to natomiast narzędzie do wymyślania nowych, jeszcze lepszych rozwiązań.

Umiejętności miękkie są niezbędne do tworzenia efektywnych kampanii content marketingowych oraz osiągania zamierzonych celów, np. wypromowania sklepu internetowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here