Mamy rok 2015 i numer telefonu stacjonarnego powinien wreszcie przestać być kojarzony z gruchotem, który musi stać na naszym biurku. Telefon stacjonarny czy jak kto woli biurowy to obecnie może być aplikacja, którą mamy zainstalowaną w naszym telefonie. Dzięki temu nawet siedząc sobie na plaży w Hiszpanii możemy odbierać telefony dzwoniące do naszego biura. Co więcej - jak chcemy zadzwonić do naszego klienta w taki sposób, żeby wyświetlił mu się nasz numer telefonu biurowego to również nie jest to żaden problem. Mamy XXI wiek!

Jaka jest wartość takiego numeru stacjonarnego dla firmy? Wyobraźmy sobie, że potencjalny klient wchodzi na naszą stronę i widzi na niej jako jedyny kanał kontaktu z nami podany telefon komórkowy. Co taki klient sobie myśli o naszej firmie? Co Wy myślicie o firmach, które na swojej stronie mają podany jedynie numer telefonu komórkowego? Zadając to pytanie na szkoleniach najczęściej słyszę “firma krzak”.

Dlaczego więc większość firm podaje na swoich stronach Internetowych właśnie numer telefonu komórkowego? Bo żyjemy w czasach kiedy biuro przestaje być potrzebne, żeby mieć firmę. Mogę tą firmę prowadzić z domu albo świadczyć usługi u klienta. Czy brak biura oznacza, że nie możemy mieć biurowego telefonu stacjonarnego w naszej firmie? Oczywiście, że nie! Bo teraz telefon biurowy nie musi stać w biurze, a może być zainstalowany jako aplikacja na naszym smartfonie. Wystarczy tylko wykupić wirtualny numer telefonu w takiej firmie jak Fachowcy.pl, zainstalować aplikację i już mamy telefon stacjonarny w firmie. Nie musimy nawet czekać na instalatora, który podłączy gniazdko do telefonu u nas w lokalu :-)

Jaką jeszcze istotną wartość dostarcza biurowy telefon stacjonarny. Chodzi tu oczywiście o wyszukiwarkę Google. Jeżeli na naszej stronie jest numer telefonu stacjonarnego to Google traktuje nas jako lokalną firmę i uwzględniając jeszcze pozostałe aspekty obecności naszej firmy w Internecie jest bardziej przychylny, żeby w ramach lokalnych wyników wyszukiwania umieszczać naszą firmę na wyższej pozycji.

Czyli mamy już dwie rzeczy - klienci nie traktują nas jak “firmy krzak”, a Google patrzy na nas przychylnym okiem. Jakie jeszcze wartości ma firma z używania wirtualnego numeru telefonu? Pewnie często zwróciliście uwagę, że na internetowych stronach firmowych podawanych jest kilka numerów telefonów. Najczęściej jeden komórkowy, a drugi stacjonarny. Mistrzem świata dla mnie jest w tym zakresie zakład pogrzebowy na ul. Powązkowskiej w Warszawie, który na fasadzie swojego lokalu ma podanych 7 numerów telefonów - z tego co pamiętam to cztery są stacjonarne i 3 komórkowe. No i teraz drogi kliencie spróbuj się do nich dodzwonić. Na który numer? No najlepiej rzuć monetą i próbuj do skutku - może któryś z naszych pracowników wreszcie odbierze.

Oczywiście firmy te podają kilka numerów telefonów na swoich stronach www z prostego powodu. Ponieważ czasami są dostępni pod telefonem stacjonarnym, a czasami pod komórkowym. Ale jest bardzo proste rozwiązanie tego problemu. Wystarczy wirtualny numer telefonu i wirtualna centralka, która w inteligentny sposób potrafi pokierować połączenie przychodzące w takie sposób, żeby trafiło ono do pracownika, który akurat może je odebrać. To wszystko my oferujemy naszym klientom w ramach usługi ZCK, czyli Zintegrowanego Centrum Kontaktów. 

Oczywiście ZCK daje dużo więcej. Po pierwsze ktoś dzwoniąc do waszej firmy słyszy ładne powitanie nagrane głosem lektora. Jest możliwość ustawienia kilku ścieżek - np. połączenie z działem sprzedaży lub działem księgowości. Jest możliwość wysłania faksu. Jest możliwość ustawienia innego powitania w godzinach pracy, a innego w weekendy i święta. Pełna automatyzacja. Dlaczego więc tak mało firm z tego korzysta? Bo to jest technologia, a firmy boją się technologi bo jest ona najczęściej sprzedawana w mało przyjaznej formie. Firmy telekomunikacyjne zamiast sprzedawać to jako wirtualny numer firmowy, który możesz odbierać gdziekolwiek jesteś to sprzedają to jako wirtualny PBX albo jeszcze inne bardziej wyszukane nazwy telekomunikacyjne. 

W ostatnim czasie wprowadziliśmy jeszcze nową funkcjonalność do naszego ZCK - filtrowanie rozmów od telemarketerów lub rozmów z numerów, które nie są zidentyfikowane. Średnio dziennie do jednej firmy w Warszawie dzwoni 6 telemarketerów. Dla Warszawy ta średnia wynosi 12! Co zrobić, żeby nie tracić czasu na odbieranie połączeń od telemarketerów w ciągu dnia? Co zrobić, żeby telefony od telemarketerów nie zajmowały naszej firmowej linii telefonicznej wtedy kiedy mogą do nas dzwonić nasi Klienci.

W momencie kiedy na waszej stronie internetowej podajecie numer telefonu komórkowego to w ciągu kilku sekund trafia on do tysięcy baz różnej maści telemarketerów. Jest sprzedawany na prawo i lewo, a wasza linia telefoniczna zaczyna się urywać od przedstawicieli różnych firm dzwoniących z przeróżnymi ofertami handlowymi. Jak macie wirtualny numer telefonu razem z ZCK od Fachowcy.pl to ten problem Was nie dotyczy. Na stronie swojej firmy podajecie tylko numer stacjonarny, a jak dzwoni na niego numer, który zostanie zidentyfikowany jako numer z call center to od razu trafia on na specjalną ścieżkę na waszej wirtualnej centrali gdzie taki telemarketer ma możliwość zostawienia wiadomości głosowej. Następnie ta wiadomość jest zapisywana i wysyłana do was na e-mail. W wiadomości e-mail są zapisane wszystkie informacje na temat dzwoniącego i jego oferty oraz jest też link do jej odsłuchania. Tak więc to wy siedząc sobie na koniec dnia i przeglądając wiadomości e-mail w swojej skrzynce decydujecie, czy chcecie odsłuchać rozmowę od danego telemarketera, czy trafia ona do śmietnika.

Zalet wirtualnego numeru firmowego jest wiele. Oczywiście jak przed każdą zmianą jest delikatny strach przed nieznanym. W internecie przewagę konkurencyjną uzyskujemy głównie dzięki technologii, a to jest właśnie jedna z tych technologii. Im mniej błędów popełniamy tym bardziej efektywnie pozyskujemy nowe zlecenia i nowych klientów z Internetu!