Kto wie czego oczekuje Google ten dostaje nagrodę w postaci wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Walka jest zacięta bo w płatnych wynikach wyszukiwania konkurencja jest duża, a cena jednego kliknięcia w reklamę to może być nawet kilkadziesiąt złotych. Jak powinna wyglądać strona internetowa mojej firmy, żeby być wysoko w wynikach wyszukiwania na interesujące mnie słowa kluczowe? Czy strona internetowa to wszystko? Czy moja firma powinna być obecna w mediach społecznościowych? Te i wiele innych pytań codziennie zadaje sobie tysiące właścicieli małych i średnich firm w Polsce i na świecie, a jedna firma z Polski znalazła rozwiązanie

- po prostu dostarczamy dla Google firmy w 100% zgodne ze wszystkimi ich wymaganiami - mówi Piotr Surmacki - prezes zarządu Fachowcy.pl Ventures S.A.

Konkurencja? Nie słyszałem - są oczywiście firmy, które zajmują się nielegalnymi praktykami związanymi z pozycjonowaniem ale to jest oszukiwanie Google i może dla takiej firmy skończyć się bardzo źle - nawet jej całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. My nie robimy nic nielegalnego - po prostu "szyjemy" obecność firmy w internecie w taki sposób w jaki oczekuje tego Google - a on oczekuje kompleksowej i profesjonalnej obecności firmy w Internecie. Oczywiście duże firmy, które mogą sobie pozwolić na utrzymanie całego działu odpowiedzialnego za ich obecność w internecie lub które stać na zapłacenie agencji interaktywnej kilkadziesiąt tysięcy złotych mogą także spełniać wymogi Google i być wysoko w wynikach wyszukiwania.

Mało którą firmę było do tej pory stać na tego typu usługi bo wymagają one zadbania o firmę w wielu obszarach internetu bo Google to już nie prosty algorytm page rank tylko skomplikowany algorytm, który patrzy na firmę w taki sposób w jaki patrzy na nią prawdziwy człowiek. A ten człowiek może wejść na stronę internetową naszej firmy z komputera, tabletu lub telefonu. Nasza strona internetowa na każdym z tych urządzeń powinna zrobić na nim wrażenie. Powinna komunikować w sposób czytelny czym zajmuje się nasz biznes, powinna być wprowadzona do map Google i kilku istotnych katalogów, powinna być w odpowiedni sposób zintegrowana z mediami społecznościowymi i powinna uwzgędniać wiele wiele innych aspektów, na które zwraca uwagę Google.

Każdy patrząc na Fachowcy.pl myśli, że jesteśmy kolejnym katalogiem jakich pełno w internecie. Nic bardziej mylnego. Owszem na stronie www.fachowcy.pl jest katalog firm ale to jest zaszłość historyczna - kupując tą firmę 3 lata temu miałem na nią już zupełnie inny plan. Ponieważ od 2008 roku moja firma WAY2TRAFFIC Polska S.A., która obecnie wchodzi w skład grupy kapitałowej, budowała technologię do optymalizacji kampanii reklamowych w Internecie. Z naszej technologii korzystały i nadal korzystają największe marki w Polsce jak Orange, Ergo HESTIA, czy Credit Agricole.

Od 2008 roku dla naszych klientów pozyskaliśmy prawie 30 mln zleceń z Internetu, a każdego miesiąca nasz system optymalizuje miliardy odsłon reklamowych. Trzy lata temu kupując spółkę Fachowcy.pl Ventures S.A. plan był prosty - te same usługi, które świadczymy dla dużych będziemy świadczyć dla małych i średnich firm. Mamy technologię do optymalizacji pozyskania zleceń z internetu i teraz tylko trzeba ją wykorzystać. Od 2012 roku buduowaliśmy narzędzia bo okazało się, że to wcale nie będzie takie proste i że wystarczy tylko wykorzystać to co mamy. Okazało się, że małe i średnie firmy nie są zupełnie przygotowane na pozyskanie zleceń z internetu. Dlatego stworzyliśmy ofertę pakietów - gdzie w ramach przystępnej opłaty abonamentowej firma dostaje wszystko to co powinna mieć jeżeli chodzi o jej obecność w internecie. Okazał się to być strzał w dziesiątkę. W ciągu niecałego roku od momentu rozpoczęcia sprzedaży pozyskaliśmy ponad 500 klientów, którzy płacąć średnio ok 248 zł miesięcznie otrzymują wszystko co mieć powinni jeżeli chodzi o ich obecność w internecie. Obecnie co miesiąc pozyskujemy ok 100 nowych klientów, a dynamika rozwoju naszego działu sprzedaży pozwala nam liczyć na przekroczenie 2 tys. klientów w ciągu kolejnego roku. 

Oczywiście, żeby obsłużyć taką liczbę klientów trzeba było postawić na pełną automatyzację pracy. Mamy własny zystem do zarządzania i rozliczania wszystkimi oferowanymi produktami, mamy własny system zarządzania zgłoszeniami i własny CRM. To wszystko jest zintegrowane ze sobą w taki sposób aby od momentu podpisania zlecenia z Klientem do momentu uruchomienia usługi cały proces mieć pod pełną kontrolą. Już teraz wytworzenie w 100% szytej na miarę strony internetowej dla naszego klienta odbywa się sprawnie, a proces ten zaczynamy wspierać niedługo sztuczną inteligencją więc powinno być jeszcze szybciej i lepiej. 

Cel mamy prosty - przejąć całość rynku pozyskania zleceń dla małych i średnich firm - na początku w Polsce, a później na świecie. Mamy za sobą potężną technologię i partnera w postaci Google. Nasza strategia jest w 100% spójna z ich strategią, a ich mocna pozycja rynkowa oznacza wzmacnianie naszej.

Jest jeszcze jedna bardzo ważna rzecz. Na koniec dnia będą liczyć się dane jakie ktoś ma i to one będą decydować o przewadze konkurencyjnej. Dzięki temu, że nasza technologia w sposób kompleksowy obsługuje całość ścieżki konwersji od momentu komu i kiedy wyświetlić reklamę do momentu jak klient zawiera transakcję z usługodawcą mamy dane mierzące efektywność. To one pozwalają nam optymalizować pozyskanie zleceń dla naszych klientów. To te dane i technologia do ich zbierania i analizy będą stanowiły naszą największą wartość na koniec dnia.