Fulfillment

Fulfillment obecnie cieszy się dużym zainteresowaniem w świecie e-commerce. Jest to usługa outsourcingu, czyli przekazania różnych działań logistycznych na ręce zewnętrznego operatora. Nie tylko odciąża właścicieli sklepów, ale również pozwala im zaoszczędzić. Jakie są inne korzyści tego rozwiązania?

Co to jest fulfillment?

Fulfillment to logistyczna usługa outsourcingowa, która polega na przekazaniu obsługi zleceń zewnętrznemu operatorowi. Taki podmiot może przejąć na siebie część łańcucha logistycznego albo wszystkie działania z jego zakresu. Dlatego też w ofercie przedsiębiorstw świadczących fulfillment znajdują się usługi jak np. magazynowanie towarów, pakowanie i wysyłka zamówień, realizacja doręczenia czy obsługa ewentualnych zwrotów bądź reklamacji.

Taki kompleksowy outsourcing to rozwiązanie, które jest pomocne przede wszystkim dla przedsiębiorców z branży e-commerce. Fulfillment sprawia, że mogą oni sprawnie zarządzać własnym sklepem internetowym, a także poświęcać swój czas oraz środki na rozwój biznesu w innych gałęziach niż logistyka.

Dlaczego warto zainwestować w fulfillment?

Możliwość skupienia się na rozwoju firmy to tylko jedna z wielu zalet, jakie daje fulfillment. Warto wiedzieć, że outsourcing logistyki oferuje również korzyści finansowe. Przekazanie obsługi zamówień na ręce podwykonawcy sprawia, że przedsiębiorca może zrezygnować z samodzielnego wynajmowania magazynu, zatrudniania jego obsługi czy nawet kupowania materiałów niezbędnych do pakowania przesyłek. Wszystkie te aspekty leżą po stronie zewnętrznego operatora i z tego względu są tańsze.

Oszczędność wynika z kilku czynników. Jednym z nich jest to, że outsourcingowa firma zamawia materiały do paczek hurtowo, a więc producenci kartonów, wypełniaczy czy innych opakowań zapewniają im atrakcyjniejsze stawki.

Niższe koszta prowadzenia sklepu internetowego zapewnia też zmiana wydatków stałych na zmienne. Ma ona miejsce np. przy opłatach za magazynowanie towaru. Samodzielne przechowywanie sprawia, że zawsze trzeba płacić taką samą stawkę za wynajem hali. Natomiast firma outsourcingowa pobiera opłatę tylko za rzeczywiście zajmowaną przestrzeń magazynową w danym przedziale czasowym. Oznacza to, że przy ograniczonej produkcji lub mniejszym popycie nie trzeba płacić za puste półki.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze outsourcingu?

Podczas wybierania firmy, która ma zapewniać fulfillment, warto zwrócić uwagę na aspekty takie jak warunki przechowywania towaru czy cut-off time. Ten drugi czynnik potocznie nazywany jest godziną odcięcia i stanowi wyznacznik godziny, do której złożone zamówienia mogą zostać zapakowane oraz wysłane jeszcze tego samego dnia.

Warto pamiętać, że im późniejszy jest cut-off time, tym lepiej dla klienta firmy logistycznej. Dzięki dobrym procesom operacyjnym może on liczyć na szybką dostawę swoich zamówień. Natomiast sprawna realizacja przekłada się na zadowolenie klienta końcowego, czyli e-konsumenta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here