jak rozpoznać konkursowicza
fot. pixabay.com

Na Facebooku i w innych social mediach znajdziesz wiele osób, które aby zdobyć cenne wyróżnienie czy nagrodę rzeczową będą udzielać się na Twoim fanpage’u. Uważaj, to mogą być „konkursowicze”. Oto kilka wskazówek, jak rozpoznać konkursowicza?

Jak rozpoznać konkursowicza? Dlaczego taka wiedza jest ważna?

Zacznijmy od początku. Dlaczego właściwie potrzebujesz informacji odnośnie tego, czy osoba, która właśnie skomentowała Twój post jest konkursowiczem? Odpowiedź jest prosta. Takiemu użytkownikowi wcale nie zależy na kupnie Twoich produktów. On dąży tylko i wyłącznie do tego, by zdobyć je za darmo. Często taki użytkownik nawet nie planuje korzystać z wygranych artykułów, ale sprzedać je po atrakcyjnej cenie w Internecie. Co więcej, istnieją całe grupy znajomych czy rodziny, które wspólnie z różnych kont na Facebooku biorą udział w konkursach, zwiększając tym samym szanse na wygraną w Twoim konkursie, np. mama i kilku synów oraz córka biorą udział w jednym konkursie. Oczywiście, mają do tego pełne prawo, ale powinna zapalić Ci się czerwona lampka jeżeli w określony konkurs angażuje się cała rodzina.

Wielu konkursowiczów tworzy fake’owe konta, z których pisze, by mieć jeszcze większe szanse na zwycięstwo. Takie zachowanie jest nie w porządku wobec innych osób, które biorą udział w konkursach. Niektórzy z nich wręcz posuwają się do drobnych oszustw. Np. edycja swojego komentarza z odpowiedzią, po czasie dozwolonym na odpowiedź, warto sprawdzać dokładnie wszystkie zmiany w komentarzach.

jak rozpoznać konkursowicza
fot. pixabay.com

Sprawdź profil konkretnej osoby

Jeżeli osoba, której chcesz wręczyć nagrodę na swoim profilu na Facebooku nieustannie udostępnia treści reklamowe – poleca wszystko od biżuterii po pieluchy dla niemowląt – miej świadomość, że może to być konkursowicz. Warto również przeanalizować, jak często konkretna osoba udostępnia tego typu treści – niektórzy mogą dodawać je nawet kilka razy dziennie.

Sprawdź także, czy konkretna osoba należy do grup konkursowiczów na Facebooku. Jeżeli należy do co najmniej kilku takich i się w nich udziela, to oznacza, że z udziału w konkursach uczyniła sobie hobby. Jeżeli osoba ma ukryty profil, problem jest nieco większy, bo być może wcale nie jest konkursowiczem. Warto wyłapywać fake’owe konta, które np. nie mają żadnych znajomych. To powinna być dla nas jasna wskazówka mówiąca o tym, że ktoś tworzy wiele kont, by zwiększyć swoje szanse na nagrodę.

Zwróć uwagę na sposób pisania użytkownika

Zwykle konkursowicza poznasz po unikalnym charakterze pisania. Wielu z nich stosuje rymy częstochowskie, by zwrócić na siebie uwagę. Jeżeli jedna i ta sama osoba pod większością konkursów zostawia tego typu wiersze być może jest konkursowiczem. Przyjrzyj się stylowi innych komentarzy – jeżeli styl się powtarza, a konto wygląda na fake’owe – być może stoi za nimi jedna osoba, konkursowicz, który z udziału w konkursach uczynił sobie dodatkowe źródło dochodu.

Przeanalizuj zdjęcie profilowe

Niektórzy konkursowicze, aby nie zostać zdemaskowanymi posługują się pozornie wiarygodnie wyglądającymi zdjęciami profilowymi. Sprawdź je w Internecie za pomocą opcji wyszukiwania obrazu zanim rozdasz nagrody. Być może ktoś wykorzystuje czyjś wizerunek do tego, by podszywać się pod wielu użytkowników.

jak rozpoznać konkursowicza
fot. pixabay.com

Sprawdź, czy prawa autorskie nie zostały złamane

Niektórzy konkursowicze biorą udział w tak wielu konkursach, że trudno im znaleźć czas na to, by ułożyć odpowiedź do wszystkich zadań konkursowych. Dlatego nierzadko takie osoby po prostu łamią prawa autorskie, przekopiowując treści od innych osób. Zanim więc wręczysz komuś nagrodę, sprawdź za pomocą wyszukiwarki, czy podobne zdjęcie, obrazek czy tekst nie krążą w sieci. To proste i mało pracochłonne zadanie da Ci pewność, że nagroda powędruje do osoby, która rzeczywiście na nią zasłużyła.

Jak rozpoznać konkursowicza? Sprawdzaj zachowanie użytkownika

Wielu konkursowiczów bardzo często pisze do organizatorów w sprawie konkursu, np. zachęcając ich do szybszego podjęcia decyzji czy do wyboru ich pracy. Niektórzy nawet potrafią podważać stanowisko jury, krytykując prace innych osób czy czując się pokrzywdzonymi z powodu odrzucenia ich propozycji. Warto zachowywać takie kontakty i uważać na takich użytkowników w przyszłości.

Mamy nadzieję, że już wiesz, jak rozpoznać konkursowicza.

Czytaj więcej na: Fanpage – czym jest i dlaczego warto z niego korzystać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here