fanpage
fot. pixabay.com

Chcesz sprawić, by Twoje działania marketingowe były bardziej widoczne? Załóż fanpage, za pomocą którego będziesz promować swoje usługi. Zobacz, co można zyskać dzięki fanpage’owi.

Fanpage – miejsce, gdzie gromadzą się Twoi fani

Fanpage to taka przestrzeń na Facebooku, gdzie zgromadzeni są fani określonej marki produktu, usługi czy firmy. Jeżeli więc prowadzisz działalność, w ramach której możesz pochwalić się ciekawymi artykułami czy usługami, koniecznie sięgnij po narzędzie na miarę epoki jakim jest fanpage na Facebooku.

Wielu z nas zastanawia się: „po co właściwie mi fanpage na Facebooku?” Przecież mam blog firmowy, stronę internetową, a także często korzystam z reklamy w portalach zewnętrznych. Oczywiście, to dobre formy zaznaczania swojej obecności w sieci, ale fanpage na Facebooku ma bardzo komunikacyjny charakter – tu Twój klient może napisać wiadomość, a Ty np. będziesz mógł mu od razu odpowiedzieć. Po drugie, Facebook dysponuje ciekawymi grupami, gdzie można promować swoje własne usługi i produkty. Żadna inna platforma nie ma takiego dostępu do klientów. Warto wykorzystać jej potencjał zwłaszcza, że prowadzenie fanpage’a jest darmowe.

W kilka kroków do własnego fanpage’a

Fanpage na Facebooku można w prosty i bardzo intuicyjny sposób założyć samodzielnie. Aby móc to zrobić trzeba mieć prywatne konto na Facebooku. To za jego pomocą będziesz mógł potem korzystać z Facebooka. Po zalogowaniu w medium społecznościowym Facebook, należy przejść na stronę: https://www.facebook.com/pages/create i następnie uzupełnić wszystkie informacje we wskazanych kategoriach. Tu podajesz nazwę swojej marki, firmy czy usługi, która będzie wyświetlać się na WWW. Możesz po prostu wpisać nazwę, którą posługujesz się na co dzień, by ułatwić klientom dotarcie do Ciebie. Wybierasz także kategorię powiązaną z produktami, które oferujesz.

fanpage
fot. pixabay.com

Zastanawiasz się, ile kategorii na Facebooku możesz wybrać? Portal daje możliwość wyboru 3 kategorii tematycznych związanych z Twoją działalnością. Warto więc wskazać trzy podstawowe typy usług, które oferujesz. Zadbaj także o atrakcyjny opis swojej usługi. Wykorzystaj wszystkie znaki, które masz do dyspozycji. Niech opis zostanie przygotowany zgodnie z zasadami content marketingu. Warto, by zdania były proste i krótkie, a także zawierały elementy zachęcające do kontaktu.

Po tym jak utworzysz stronę swojego fanpage’u, pomyśl o tym, by dodać informacje kontaktowe oraz grafikę w tle oraz zdjęcie do profilu Twojej strony.

Fanpage gotowy – co dalej?

Twój fanpage działa. Co możesz zrobić? Zadbaj teraz o stworzenie wartościowych wpisów. Dbaj o systematyczność publikacji. Na bieżąco sprawdzaj, czy wytyczne związane z rozmiarem grafik się nie zmieniły. Dostosowuj wymiary do wytycznych Facebooka. Zadbaj o to, by pozyskać fanów, którzy będą aktywni na Twoim profilu. Im więcej interakcji pod postem, tym większe zasięgi takiego wpisu. Korzystaj więc z uroków ruchu organicznego.

Pamiętaj, że Facebook daje także możliwość wykupywania płatnych reklam, które pomogą Ci dotrzeć do szerszych grup odbiorców i promować swoje usługi poza „strefą Twoich fanów”. To dobry sposób na pozyskanie dodatkowego ruchu. Aby reklamy były skuteczne i np. przyniosły Ci zarobek, warto wiedzieć, jak je ustawiać. Dobrym pomysłem jest zawężanie grup odbiorców do naszej grupy docelowej – im dokładniejsze informacje o potencjalnych klientach, do których chcemy dotrzeć, ustawimy w naszej reklamie, tym większe szanse na sukces reklamowy.

fanpage
fot. pixabay.com

Gdy już Twój fanpage jest gotowy, nie zapomnij o tym, by dodać wtyczkę do Facebooka (i innych mediów społecznościowych – oczywiście jeżeli takie posiadasz) na swojej stronie i w ten sposób pozwolić swoim czytelnikom, np. odbiorcom Twojego bloga firmowego przechodzić także bezpośrednio na fanpage.

Twórz kreatywne treści, pisz e-booki, które następnie będziesz umieszczać w swoim kanale, dbaj o jakość grafik, baw się formą i treścią, a to z pewnością przyciągnie odbiorców.

Facebook jest bardzo skutecznym narzędziem do pozyskiwania klientów, warto więc posiadać tam fanpage, by dzielić się ze światem informacjami o swoich produktach i usługach.

Czytaj również: Social media – jak budować pozycję marki?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here