facebook
fot. pixabay.com

Tworzysz wpisy do social mediów, ale widzisz, że nikt nie reaguje? Pamiętaj, że brak reakcji to wciąż informacja zwrotna, która świadczy o tym, że albo Twoje treści nie poruszają czytelników, albo trafiają do zbyt małej grupy docelowej. Oto, co możesz zrobić, by treści Facebooku przyciągały więcej zainteresowania. Zapoznaj się z naszymi wskazówkami już teraz. Facebook rządzi się swoimi prawami.

Wstawiaj atrakcyjne zdjęcia

Pamiętaj, że kupujemy najpierw oczami. Dlatego jeżeli chcesz zachęcić kogoś do tego, by kupił Twój produkt zamieszczaj atrakcyjne zdjęcia tego przedmiotu. Nie zapomnij o dobraniu właściwych rozmiarów, by fotografia odpowiednio wyświetlała się nie tylko na komputerze, ale również na urządzeniach mobilnych, z których będą korzystać osoby przeglądające Twój fanpage. Pamiętaj, że zdjęcia, które dodajesz nie muszą pochodzić jedynie od Ciebie. Zastanów się nad tym, by np. dodać fotografie od zadowolonych klientów użytkujących Twój produkt. To z pewnością będzie bardzo ciekawa forma reklamowania Twoich produktów.

Korzystaj z płatnych reklam

facebook
fot. pixabay.com

Twoje wpisy nie cieszą się dużym zainteresowaniem? Może czas postawić na płatne reklamy? W ten sposób dotrzesz do grupy docelowej, która Cię interesuje znacznie szybciej niż budując naturalne zasięgi. Dlatego jeżeli zależy Ci na sprzedaży określonego produktu, wykorzystaj w tym celu reklamę płatną. Reklamy płatne na Facebooku dają szerokie możliwości dotarcia do grupy docelowej – możesz ustalić precyzyjnie miasto, płeć, wiek, wykształcenie czy np. fakt ostatniej przeprowadzki. Szczegóły związane z możliwościami kampanii płatnych znajdziesz bezpośrednio na Facebooku.

Dostosuj język do grupy docelowej

Chcesz sprzedawać Twój produkt, np. kobietom w średnim wieku, przeanalizuj w jaki sposób te osoby na co dzień się ze sobą komunikują i włącz tego rodzaju komunikację do Twoich postów. Czasem bywa tak, że twierdzimy, że naszą grupą docelową jest zupełnie kto inny niż w rzeczywistości. Dlatego warto przeanalizować, kto rzeczywiście sięga po nasze produkty – Facebook i jego narzędzia będą w tym pomocne. Warto także sprawdzić, dlaczego to robi. Dopiero po takiej analizie warto stworzyć przekazy, które zainteresują określone grupy docelowe.

Zachęć do podjęcia działań

Niech Twoje wpisy zawierają w sobie elementy, które będą zachęcać do podjęcia interakcji. Zadbaj o to, by Twoje przekazy posiadały CTA, inaczej: call to action, czyli wezwanie do działania. Takie wezwanie będzie zachęcać do tego, by Twój klient wypowiedział się na określony temat czy też zostawił odpowiedź w formie emoji. To bardzo istotne jeżeli zależy nam rzeczywiście na tym, by poznać stanowisko klientów w określonych kwestiach.

Facebook
fot. pixabay.com

Pomyśl o naturalnym poszerzaniu zasięgów

Dziwisz się, że Twój post po raz kolejny nie ma żadnych reakcji? Być może po prostu trafił do zbyt małej grupy docelowej. Warto sprawdzić te dane w statystykach posta. Szacuje się, że na post reaguje około 1-2 proc. wszystkich osób, które go zobaczyły. Jeżeli więc post dotarł do mniej niż 100 odbiorców, nie bądź zdziwiony, że nie wywołał żadnej reakcji. Nie zapominaj o możliwościach naturalnego poszerzania zasięgów. Share’uj swoje posty, udostępniaj w grupach na Facebooku, zaangażuj znajomych, by like’owali i pisali pod Twoimi postami. W ten sposób zasięg jaki daje Facebook wzrośnie w naturalny sposób, a to da Ci większe pole do manewru jeśli chodzi o reklamę.

Organizuj konkursy, rozdawaj rabaty

Konkursy i rabaty są bardzo zachęcające. Z ich pomocą można naturalnie nakręcić zasięgi na Facebooku. Warto wykorzystać więc tę wiedzę, by promować swoje produkty. Pamiętaj jednak, by nie przesadzać z liczbą postów poświęconych samym produktom. Niech te posty stanowią około 20 proc. całej treści na Twoich fanpage’u. Niektóre osoby wykorzystują Facebooka tylko po to, by brać udział w konkursach i odbierać nagrody. Niestety, nie będą to Twoi przyszli klienci, dlatego warto weryfikować takie osoby, nim rozdasz im Twoje produkty. Warto dzielić się rabatami, zwłaszcza, gdy klient przychodzi do Twojej firmy po raz pierwszy. W ten sposób zostawiasz po sobie dobre wrażenie, które z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Korzystaj z tego, co daje Facebook i rozwijaj swój biznes.

Czytaj również: Najczęstsze błędy w marketingu na Facebooku

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here