Kampania Google Ads – dlaczego warto?

0
138

Reklama jest dźwignią handlu. Ponieważ we współczesnej, dynamicznej gospodarce coraz większe znaczenie zyskuje Internet oraz związane z nim nowoczesne technologie – warto skorzystać także z internetowych narzędzi marketingowych, które mogą być cennym uzupełnieniem konwencjonalnych metod reklamy. Szeroki wybór oferty pod tym względem prezentuje Google, które oferuje przedsiębiorcom – niezależnie od branży prowadzonej przez nich działalności – możliwość skorzystania z kampanii Google Ads.

Czym jest kampania Google Ads?

Google Ads jest systemem reklamowym stworzonym w 2000 roku i prowadzonym przez Google (wcześniej, rozwiązanie to było znane jako Google AdWords). Dzięki Google Ads możliwa jest promocja firmy w internecie na różne sposoby, w tym m.in. wyświetlanie linków sponsorowanych w wyszukiwaniach Google.

Google Ads

Dzięki kampaniom zorganizowanym w ramach Google Ads możliwe jest dotarcie z ofertą firmy do internautów, którzy surfują po internecie wykorzystując komputery lub urządzenia mobilne i poszukują podobnych produktów lub usług. Reklamy są przygotowywane w formie np. graficznej, tekstowej lub wideo (to ostatnie jest w ostatnich czasach szczególnie popularne na platformie YouTube). Ponieważ reklamy są umieszczane w widocznych miejscach, wykorzystanie Google Ads może znacząco przyczynić się do zdobycia nowych klientów.

Kampania Google Ads – dlaczego warto skorzystać z tego rozwiązania?

Z prowadzeniem narzędzi oferowanych przez system Google Ads wiąże się wiele korzyści, które pozwalają na optymalizację strategii marketingowej przedsiębiorstwa.

Niezaprzeczalnym atutem kampanii Google Ads jest jej elastyczny charakter – użytkownicy Google Ads mają bardzo szerokie możliwości customizowania reklam w zależności od rodzaju oferowanego produktu (usługi) czy charakterystyki klienta docelowego. Ponadto, zakres kampanii marketingowej prowadzonej z wykorzystaniem Google Ads może być dostosowany do zasobów finansowych reklamodawcy (w ramach Google Ads dostępne są różne sposoby naliczania opłat z tytułu prowadzonej kampanii).

W efekcie poprawnego wykorzystania funkcjonalności Google Ads możliwe jest zwiększenie CTR (CTR to współczynnik klikalności, czyli iloraz liczby kliknięć przez liczbę jej wyświetleń) dla danej strony internetowej, a w efekcie – wzrost zainteresowania ofertą danej firmy.

kampanii Google Ads

Po trzecie, użytkownik Google Ads może wykorzystać funkcjonalności tego systemu do swoich indywidualnych potrzeb. Możliwe jest np. takie dopasowanie danej reklamy, by mogli widzieć ją jedynie użytkownicy mieszkający w pobliżu firmy reklamodawcy – takie rozwiązanie pomaga budować wizerunek przedsiębiorstwa wśród społeczności z danego regionu i umocnić jej pozycję na lokalnym rynku. Oczywiście, alternatywnym rozwiązaniem jest działanie o charakterze globalnym – wybór określonego działania powinien być dostosowany do strategii i potrzeb firmy.

Warto przy tym dodać o kolejnym ważnym atucie Google Ads – rekomendacjach, które są zbiorem propozycji mających na celu zwiększenie skuteczności internetowej kampanii marketingowej. System rekomendacji działa w oparciu o algorytm, który na bieżąco wysyła propozycje do użytkownika Google Ads. Rekomendacje mogą dotyczyć takich elementów, jak na przykład:

  • bardziej trafny dobór słów kluczowych,
  • eksponowanie tych reklam, które cieszą się większym zainteresowaniem ze strony internautów.

Podsumowując, Google Ads jest użytecznym wsparciem w kreowaniu wizerunki danej marki w oczach konsumentów. Oczywiście, aby możliwe było wykorzystanie potencjału tego systemu, potrzebny jest rozsądek, zmysł biznesowy oraz świadomość strategii prowadzonego przedsiębiorstwa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here