social media
fot. pixabay.com

Wiele osób do dziś zadaje sobie pytanie, czy warto korzystać z mediów społecznościowych w celu reklamowania siebie i swoich usług? Tak, ale… miejmy świadomość, że prowadzenie działań marketingowych w social mediach związane jest ze spełnieniem takich wymagań jak: systematyczność i nadążanie za trendami, a także umiejętność komunikowania się z grupą docelową. Sprawdź, jak social media pomogą Ci budować pozycję marki i jak to robić. Oto garść wskazówek.

Ustal grupę docelową

Jeżeli zależy nam na tym, by efektywnie komunikować się z naszymi odbiorcami, warto zadbać o to, by umieć określić to, do kogo mówisz. Ustal więc kto jest Twoją grupą docelową. W tym celu możesz opisać również to kim jest osoba, do której się zwracasz. Możesz to zrobić w formie rozpisania rysu charakterologicznego, w którym wskażesz imię, wiek, poziom wykształcenia, a także potrzeby osoby, na rzecz której chcesz działać, do której chcesz mówić. Tak będzie Ci o wiele łatwiej stworzyć przekaz, który zwróci uwagę Twojego potencjalnego klienta.

Wybierz kanał komunikacji

Jeżeli zajmujesz się pozyskiwaniem klientów w sieci, to zapewne masz świadomość, że nie w każdym medium spotkasz każdego klienta. Oznacza to, że jeśli już ustalisz grupę docelową, musisz sprawdzić, które social media są miejscem, gdzie bywają osoby potencjalnie zainteresowane Twoją usługą lub produktem.

W określeniu tego stanu rzeczy z pewnością pomogą Ci wszelkiego rodzaju statystyki. Według raportu Hootsuite w 2020 roku z social mediów korzystało 3,8 miliarda osób na całym świecie, co sugeruje, że z mediów społecznościowych korzysta 49 proc. całej ludzkości. To dość spora grupa. Statystycznie w social mediach znajdziemy  prawie co drugą osobę, którą spotkamy na ulicy.

social media
fot. pixabay.com

Przyjrzyj się statystykom

Najpopularniejszym medium wciąż jest Facebook, z którego korzysta 2,449 miliarda osób. Nieco mniej popularne okazuje się być YouTube z liczbą 2 miliardów użytkowników. Na trzeciej pozycji w tym wyścigu znajduje się WhatsApp, z którego stale korzysta 1,6 miliarda odbiorców. W tyle znalazł się Messenger, z liczbą korzystających wynoszącą „zaledwie” 1,3 miliarda użytkowników.

Najpopularniejszym komunikatorem w 138 krajach jest WhatsApp, który wyprzedza m.in. facebook’owego Messengera. Jak widać, wybór jest całkiem spory. Możemy korzystać z różnych kanałów. Np. zastanawiając się nad przekazem dla kobiet można pokusić się o skorzystanie z Instagrama i Facebooka. Po pierwsze, to najpopularniejszy portal. Po drugie, większość użytkowników Facebooka w Polsce to kobiety. Stąd szansa na spotkanie ich w tej przestrzeni jest całkiem spora.

Możesz robić różnego rodzaju testy i próbować, sprawdzać jak zachowują się nasi potencjalni użytkownicy – co może np. powodować, że cofają polubienia. To być może na początku nie da nam realnego zysku, ale będzie wartościową informacją, która podpowie nam jak zachowywać kolejnym razem w stosunku do naszych klientów.

Daj określoną wartość

W social mediach wygrywają zazwyczaj ci, którzy są pierwsi z daną informacją, wnoszą nowe informacje do sprawy lub mają bardzo atrakcyjną ofertę cenową. Dlatego jeżeli zależy nam na tym, by przyciągnąć potencjalnego klienta zaskocz go czymś nowym. Pokaż wartościowe źródła informacji, z których może korzystać, zaoferuj coś, czego nie dostanie nigdzie indziej.

social media
fot. pixabay.com

W czasach, gdy informacja jest wartością realnie przekładającą się na zyski, warto dbać o poziom merytoryczności przekazu. Dzięki temu może udać nam się wygrać ten kosmiczny wyścig w social mediach.

Publikuj z głową

Pamiętaj, by wypracować sobie strategię, zgodnie z którą będziesz działać w przestrzeni mediów społecznościowych. Dobrym pomysłem jest wcześniejsze rozpisanie np. typów postów, jakie będziesz publikować. Fajnym rozwiązaniem jest np. udostępnianie postów z linkowaniem na Twój blog. W ten sposób promujesz siebie, budując wizerunek eksperta poprzez wartościowe treści na Twojej stronie.

Jeżeli zrobiliśmy lub stworzyliśmy coś ciekawego, warto o tym poinformować internautów, zdobywając tym samym ich zainteresowanie.

Świat social mediów jest podobny do naszego – tego rzeczywistego. Wyścig wygrywają ci, którzy mają pomysł na siebie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here