firmowy blog
fot. pixabay.com

Niektórzy z nas uważają, że nie ma sensu inwestować swojego czasu w tworzenie treści, za które nikt nam nie zapłaci. Tym samym rezygnują z prowadzenia bloga firmowego. To błąd, ponieważ teksty prezentowane na stronie internetowej mogą nie tylko wzmocnić ekspercki wizerunek firmy, ale także sprawić, że Twoja witryna znajdzie się wyżej w wyszukiwarce internetowej. Blog firmowy jest więc dobrym narzędziem do prowadzania rozłożonych w czasie działań marketingowych.

Firmowy blog – trzy powody, dla których warto go mieć

Blog jest doskonałym narzędziem do tego, by generować ruch na swojej stronie internetowej. Im więcej wartościowej treści w Twojej witrynie, tym wyższa pozycja Twojej strony w wyszukiwarce Google. W ten sposób masz więcej okazji do tego, by zareklamować swoje usługi klientom. Kolejnym krokiem, który należy wykonać, by prowadzenie bloga firmowego oprócz ściągania tłumu na stronę przynosiło realny zysk, jest prezentowanie swoich produktów. Tak, dzięki temu, że masz blog, możesz na nim przedstawiać, porównywać i robić co tylko chcesz ze swoimi produktami. Możesz to robić w sposób mniej nachalny niż konkurencja, np. tworząc artykuły sponsorowane, w którym przekazujesz informacje o tym, dlaczego warto mieć określony produkt.

Z pomocą bloga firmowego możesz wzmacniać również swój ekspercki wizerunek, publikując treści ambitne i przedstawiając w nich swoją wiedzę. W ten sposób prezentujesz siebie jako specjalistę. Stąd już tylko krok do tego, by z powodzeniem sprzedać potencjalnemu klientowi Twoją usługę.

Budowanie marki, wysoka pozycja w Google to przesłanki do tego, by utorować sobie drogę do pozyskania nowych klientów.

firmowy blog
fot. pixabay.com

Statystyki związane z prowadzeniem bloga firmowego

Jak podają statystyki, aż 57 proc. marketerów jest zdania, że klientów zdobyli właśnie dzięki prowadzeniu bloga firmowego. Co więcej, blog firmowy pozwala uzyskać 97 proc. więcej linków do stron firmy. W Google jest indeksowanych 434 proc. więcej podstron. To wszystko sprawia, że posiadanie własnego bloga jest bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem. Zwłaszcza, że przykład idzie z góry. Okazuje się, że 36 proc. przedsiębiorstw, które można znaleźć na liście Fortune500 ma bloga firmowego.

Jak widać, firmowy blog to sposób na to, by wypracować sobie pozycję w wyszukiwarce Google.

Firmowy blog – podstawowe zasady publikacji

Aby prowadzenie bloga firmowego przyniosło realne efekty, warto kierować się kilkoma zasadami, które wpłyną na pozycjonowanie i budowanie Twojej osobistej marki.

Po pierwsze, treści, które przedstawiasz powinny być zgodne z misją, wartościami, polityką i założeniami biznesowymi Twojej firmy. Pisz na tematy związane z Twoimi produktami czy usługami, pokazując ich realną wartość przez pryzmat potrzeb klienta. Stwarzaj potrzeby u klienta. Wskazuj, dlaczego konkretna rzecz jest mu potrzebna.

Po drugie, zadbaj o wysokiej jakości content. Poprawność językowa to nie wszystko. Niech treści publikowane na Twoim blogu nie będą tylko suchą teorią, ale niech mają również ciekawą narrację. Merytoryczność oraz interesujące przedstawienie tematu zawsze spotyka się z zainteresowaniem i pozytywnymi reakcjami.

firmowy blog
fot. pixabay.com

Po trzecie, pamiętaj o zasadach webwritingu. Treści muszą nieść realną wartość klientowi. Niech tematy artykułów będą odpowiedzią na zadawane przez konsumenta pytania, czy to w bezpośredniej rozmowie, czy to podczas wyszukiwania interesujących go treści w Internecie. Na rynku funkcjonuje szereg narzędzi, które podpowiedzą Ci, czego najczęściej szukają klienci, jakie pytania wpisują w wyszukiwarkę Google. Stosuj słowa kluczowe, dziel artykuł za pomocą nagłówków i akapitów. Nie zapomnij o linkowaniu pomiędzy artykułami. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule poświęconym temu zagadnieniu.

Po czwarte, pamiętaj o systematyczności. Jeżeli zależy nam na tym, by nasz firmowy blog miał wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, należy pisać systematycznie, a nie tylko od święta. Z tego powodu prowadzenie takiego bloga można powierzyć specjaliście, który zajmuje się content marketingiem.

Firmowy blog to sprawdzony sposób na zdobycie nowych klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here