gadżety reklamowe
fot. pixabay.com

Wielu z nas prowadząc firmę stawia na marketing tradycyjny i nierzadko postanawia kupić gadżety reklamowe, które mają za zadanie zareklamować nasze usługi. Niestety, czasem nie spotykają się oferowane przez nas dodatki z entuzjazmem klientów, którzy odstawiają te materiały na rzecz tych, oferowanych przez naszego konkurenta. Co poszło nie tak? Przecież wydaliśmy na te dodatki ogromne kwoty pieniędzy. Co możemy kupić, by klient wrócić do nas zadowolony?

Gadżet powinien być funkcjonalny

Są takie gadżety reklamowe, które przez długi czas się nie starzeją. Wielu osobom przyda się pendrive, na którym można przenosić najważniejsze dane. Dlatego taki pomysł, choć często pojawiający się wśród firm, jest dobrym rozwiązaniem.

Warto stawiać na gadżety, które są przydatne, np. nieśmiertelne kubki czy długopisy. Mimo że rozwiązanie znane od lat to jednak bardzo często spotykane. Osoby obdarowane również nie narzekają, gdy otrzymują któryś z kolei kubek albo pióro. Takie gadżety można wykorzystać potem w swoim biurze, jest to więc dobrym pomysł.

Nietypowe gadżety reklamowe – hit czy kit?

Gadżety reklamowe powinny także zaskoczyć odbiorcę. Ważne, by jednak było to pozytywne zaskoczenie, a to już wyższa szkoła jazdy. Dlatego warto dokładnie przemyśleć, czy np. mały piórniczek z linijką i długopisem albo torba reklamowa przyda się klientowi. Może zamiast tradycyjnego notesika warto postawić na taki wyposażony w magnes? Dzięki temu osoba z niego korzystająca może przykleić go do swojej lodówki i trzymać na niej najważniejsze notatki oraz zapiski.

gadżety reklamowe
fot. pixabay.com

Interesującym gadżetem reklamowym jest np. podarowanie roślinki, którą trzeba zasadzić i o nią dbać. Niektórzy decydują się np. na podarowanie gadżetów do kuchni albo materiałów przeznaczonych bezpośrednio dla dzieci.

Zobacz również: Jak prowadzić marketing marki z branży spożywczej?

Gadżety (nie)związane z Twoją działalnością

Osoby zajmujące się marketingiem do dziś zastanawiają się, czy gadżety reklamowe, które oferują swoim klientom powinny wprost nawiązywać do prowadzonej przez firmę działalności czy niekoniecznie. Tak naprawdę zdania w tym obszarze są podzielone. Czasem warto zaryzykować i spróbować zrobić coś nietypowego, co przyciągnie uwagę nie tylko konsumentów, ale także prasy.

W praktyce jednak większość firm decyduje się na przekazanie np. w czasie konferencji swoim gościom materiałów, które w niczym nie różnią się od tych oferowanych przez konkurencję. W takim standardowym zestawie znajdziemy długopis, notes, teczkę czy kubek.

Chcąc przełamać rutynę można pokusić się np. o zamówienie cukierków czy innych słodyczy opakowanych w logo naszej firmy. Pamiętajmy jednak, że i ten pomysł powoli staje się coraz bardziej wyeksploatowany. Warto więc otworzyć się na nowości, czytając zagraniczną prasę i tam szukać inspiracji.

Gadżety reklamowe a nawiązania kolorystyczne do firmy

Jeżeli decydujesz się na zakup gadżetów reklamowych, zadbaj o to, by ich kolory nawiązywały do barw Twojej firmy. Możesz np. zdecydować się na to, że kolor firmowy zdominuje cały gadżet. Innym rozwiązaniem jest natomiast to, by barwa Twojej firmy pojawiała się wyłącznie na napisach czy drobnych detalach.

gadżety reklamowe
fot. pixabay.com

Przykładowo, gdy kolor dominujący w logo Twojej firmy czy w materiałach marketingowych to pomarańczowy, nie musisz od razu decydować się na kupno gadżetów w tym kolorze. Wystarczy, że nadrukujesz na nie napisy czy logo zgodnie z barwami Twojej firmy.

Wybór gadżetów reklamowych to prawdziwe wyzwanie. Jednak, jeżeli podejdziemy do niego w odpowiedni sposób, mamy szansę zyskać naprawdę wiele. W tym m.in. klientów, którzy będą mieć od nas upominek, który naprawdę się przydaje. Warto podkreślić, że decydowanie się na zakup gadżetu nieprzydatnego i nieciekawego, w myśl zasady „byleby coś dać” może przynieść odwrotny rezultat. Mianowicie, choć darowanemu koniowi nie patrzy się w zęby, klient może czuć się poirytowany kolejnym przedmiotem, który będzie jedynie zagracać jego mieszkanie. Dlatego warto wybierać gadżety, które rzeczywiście okażą się przydatne. Mamy nadzieję, że nasze wskazówki zachęciły Cię do indywidualnych poszukiwań gadżetu dla Twoich klientów.

Czytaj także: Marketing w sporcie versus sport w marketingu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here