SEM
fot. pexels.com

Wiele osób stawia znak równości pomiędzy SEO a SEM. Tymczasem nie są to pojęcia tożsame. Przyjrzyjmy się bliżej, czym jest SEM, by wyjaśnić na czym polega różnica pomiędzy tymi określeniami. Zobaczmy, jakie narzędzia można wykorzystywać do tego, by prowadzić działania z zakresu SEM.

SEM – co oznacza?

SEM to określenie od angielskiego skrótu oznaczającego Search Engine Marketing. Działania w ramach SEM obejmują marketing w wyszukiwarkach, który opiera się na promocji danego serwisu w wynikach wyszukiwania. Mogą to być zarówno organiczne, jak i płatne wyszukiwania.

Należy więc mieć na uwadze, że działania SEM są o wiele szersze niż działania SEO, z którymi nierzadko utożsamia się SEM. Tymczasem SEO to tylko jeden z wielu obszarów, w których można działać w ramach SEM. Nie można pominąć faktu, że obok SEO, ważnymi narzędziami SEM są działania PPC, pozycjonowanie, optymalizacja treści, kampanie linków sponsorowanych i wiele więcej. Chcąc więc mówić o SEM w kontekście SEO, należy wskazać, że SEO to jedno z wielu narzędzi na przeprowadzenie marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Musimy pamiętać, że to niejedyne takie narzędzie, bo jest ich oczywiście o wiele więcej.

SEM
fot. pixabay.com

Sprawdź także: Jak prowadzić marketing marki z branży spożywczej?

Jakie jest zadanie SEM?

Po co tak właściwie podejmuje się działania z zakresu SEM. Otóż, mają one pomóc stronie internetowej być lepiej widoczną w wyszukiwarce. Aby przeprowadzić dobrą kampanię SEM, można korzystać z różnych narzędzi. Jednym z nich jest pozycjonowanie i wdrożenie zasad SEO, kolejnym linkbuilding, następnym jest optymalizacja strony internetowej, a także korzystanie z płatnych kampanii w Google Ads. W tym jednym pojęciu znajduje się więc mnóstwo rozwiązań, które razem lub osobno mają przynieść korzyści stronie internetowej w postaci zwiększenia jej popularności.

Dlaczego istotna jest wysoka pozycja strony internetowej w wyszukiwarce Google? Na to pytanie obecnie chyba już nie trzeba odpowiadać. Jednakże warto wspomnieć, że celem takich zabiegów jest dotarcie do jak największej liczby użytkowników, co może w efekcie przełożyć się na większą sprzedawalność produktów oraz wchodzenie w interakcje przez odwiedzających stronę. Ostatecznie, zarabiamy więcej.

Zobacz również: Marketing w sporcie versus sport w marketingu

SEO, PPC – wyjaśnienie skrótów

W naszym artykule w kontekście SEM, wskazujemy na takie rozwiązania jak SEO czy PPC. Warto je również pokrótce wyjaśnić, by lepiej zrozumieć całe zagadnienie.

Otóż SEO to skrót pochodzący od zwrotu serach engine optimization, inaczej proces optymalizacji strony internetowej po to, by zdobywała wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Zasadniczo działania w ramach SEO można podzielić na dwa rodzaje: On Page SEO i Off Page SEO. Celem optymalizacji jest zwiększenie autorytetu strony. Zadaniem optymalizacji SEO jest działanie, które sprawi, że na naszą stronę internetową trafi jak najwięcej internautów. SEO jest procesem, który jest wydłużony w czasie. Dlatego na pierwsze efekty należy sporo poczekać. Pierwsze sukcesy można zauważyć po kilku tygodniach czy nawet miesiącach od rozpoczęcia działań.

SEM
fot. pexels.com

Kolejnym pojęciem, które pojawiło się przy okazji rozważań na temat SEM, jest skrót PPC. Oznacza on: pay per click, czyli płatność za klik. Płatność w takiej reklamie jest pobierana dopiero wówczas, gdy doszło do kliknięcia. Płacimy więc za to, jaki efekt przynosi kampania, a nie za sam fakt wyświetlania treści reklamowych. Wykorzystuje się ten mechanizm w kampaniach linków sponsorowanych w Google Ads, a także na wielu platformach w mediach społecznościowych. Koszt za kliknięcie może być uzależniony od wielu czynników, m.in. tego, jak bardzo popularne są słowa kluczowe, jak wysoka jest konkurencyjność branży, stopnia dopasowania słów kluczowych do naszej strony internetowej czy też jakości naszej strony oraz naszych wcześniejszych wyników w Google.

SEM jest sposobem na prowadzenie marketingu w wyszukiwarkach internetowych, którego celem jest dotarcie do jak największej liczby użytkowników. Taki bezpośredni kontakt odbiorcy ze stroną internetową może być sposobem na to, by osiągnąć jak największy sukces biznesowy.

Czytaj także: Gadżety reklamowe – jakie powinny być?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here