marketing marki z branży spożywczej
fot. pixabay.com

Działasz w branży spożywczej i nie masz pomysłu na to, co zrobić, by prowadzić skuteczne działania marketingowe w tym obszarze? Oto kilka podpowiedzi, dzięki którym zwiększysz szanse na to, by osiągnąć sukces. Sprawdź już teraz, jak powinien wyglądać dobry marketing marki z branży spożywczej.

Media społecznościowe i siła obrazu

Pamiętaj, że ludzie jedzą wzrokiem. Dlatego przygotuj serię atrakcyjnych zdjęć, które będą przedstawiać produkty oraz potrawy dostępne w Twoim asortymencie. Dbaj oczywiście o dodanie popularnych hashtagów, które pomogą potencjalnemu klientowi trafić do Ciebie. Rozwijaj fotobloga. Nie ograniczaj się jedynie do opisania właściwości konkretnego produktu, ale wskazuj także, jak można wykorzystać je do przyrządzenia pysznego dania.

Zdjęcia jedzenia, które reklamujesz możesz umieszczać w swoich mediach społecznościowych, m.in. na fanpage’u na Facebooku, na Instagramie czy na Pintereście.

Kręć filmiki i poradniki

Dobrym sposobem na pozyskanie zainteresowania jest oczywiście obecność na YouTube. Za pomocą filmików instruktażowych możesz pokazywać np. jak robi się sushi czy inne smaczne danie. Oczywiście, w trakcie kręcenia tego rodzaju treści możesz oznaczać swoje produkty. Nie zapomnij dodać w opisie filmiku, że audycja zawiera lokowanie produktu. Jest to niezbędne działanie, potrzebne do tego, by uniknąć oskarżeń o to, że robisz kryptoreklamę. Działaj więc uczciwie i na jasnych zasadach.

Marketing marki z branży spożywczej – zaangażuj influencerów

Jeżeli Twój budżet marketingowy na to pozwala, możesz do swoich działań zaangażować również influencerów, którzy będą reklamować Twoje produkty. Nie muszą tego robić bezpośrednio, ale np. mogą testować Twój produkt spożywczy podczas gotowania. Idealną z Twojego punktu widzenia sytuacją byłoby nawiązanie współpracy z osobami, które są znanymi kucharzami albo blogerami kulinarnymi. Być może w zamian za reklamę i dobre słowo zgodzą się na wymianę barterową. Polega ona na tym, że Ty przesyłasz wybranemu współpracownikowi odpowiednie produkty spożywcze, a on pisze recenzje na ich temat, nagrywa filmiki z wykorzystaniem tych artykułów.

marketing marki z branży spożywczej
fot. pixabay.com
Dbaj o treści na blogu firmowym

Kolejnym miejscem, gdzie powinno się coś dziać jest oczywiście blog firmowy. To tutaj możesz dodawać przepisy na pyszne dania z wykorzystaniem Twoich produktów, tworzyć opisy potraw, a także przedstawiać czytelnikom zalety związane z przyjmowaniem określonych pokarmów. Właściwości odżywcze i działanie prozdrowotne wybranych produktów będzie prawdziwą kopalnią wiedzy dla użytkownika.

W ten sposób budujesz również swój personal branding, gdyż prezentujesz siebie jako eksperta w dziedzinie związanej z kulinariami. Pokazujesz także, że jesteś świadomym sprzedawcą, gdyż wiesz, co tak naprawdę kryje się pod Twoimi produktami. Współcześnie klientom nie wystarczy już niska cena produktu. Teraz coraz częściej zwracają również uwagę na jakość artykułów spożywczych. Warto więc dzielić się informacjami na temat tego, jakie walory zdrowotne ma produkt, który oferujesz. Konsumenci z pewnością to docenią.

Czytaj także: Marketing zakładu stolarskiego

Buduj swoją wiarygodność poprzez opinie

Zadbaj o to, by Twoi klienci mogli wystawiać Ci opinie na temat produktów, które im oferujesz. Dzięki temu kolejne osoby, które będą zastanawiać się nad tym, czy skorzystać z Twoich artykułów, otrzymają odpowiednie rekomendacje. Zastanawiasz się, czy sięgać po marketing szeptany? Nigdy nie postępuj wbrew zasadom etyki i nie oszukuj klientów. Możesz wypowiadać się na forach jako ekspert lub oficjalnie jako marka. Zadbaj również o wysoką jakość swoich produktów, wówczas nie będziesz musiał martwić się o to, czy klienci źle ocenią Twój produkt.

marketing marki z branży spożywczej
fot. pixabay.com

Buduj pozytywne relacje. Marketing marki z branży spożywczej to przestrzeń, która wymaga kontaktu z drugim człowiekiem. Nawiąż współpracę ze znanymi restauracjami i oferuj im w zamian za promocję Twoich produktów rabaty i zniżki. Bierz udział w targach oraz festiwalach jedzenia, na których każdy może skosztować specjałów przygotowanych z wykorzystaniem Twoich produktów.

Polecamy: Pozycjonowanie treści – najważniejsze zasady

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here