Reklama w prasie
fot. pixabay.com

Magazyny, tygodniki, miesięczniki, dzienniki – to główne miejsca, gdzie można umieszczać reklamę prasową. Dowiedz się więcej o tym typie reklamy. Zapraszamy do lektury.

Reklama w prasie – czyli jaka?

Zgodnie z prawem prasowym, prasa „oznacza publikacje periodyczne, które nie tworzą zamkniętej, jednorodnej całości, ukazujące się nie rzadziej niż raz do roku, opatrzone stałym tytułem albo nazwą, numerem bieżącym i datą, a w szczególności: dzienniki i czasopisma, serwisy agencyjne, stałe przekazy teleksowe, biuletyny, programy radiowe i telewizyjne oraz kroniki filmowe; prasą są także wszelkie istniejące i powstające w wyniku postępu technicznego środki masowego przekazywania, w tym także rozgłośnie oraz tele- i radiowęzły zakładowe, upowszechniające publikacje periodyczne za pomocą druku, wizji, fonii lub innej techniki rozpowszechniania; prasa obejmuje również zespoły ludzi i poszczególne osoby zajmujące się działalnością dziennikarską”.

Dlatego reklama w prasie, według prawa to nie tylko reklama w gazetach tradycyjnych i w ich e-wydaniach, ale także reklama radiowa, reklama telewizyjna czy reklama internetowa. Jednak, oprócz definicji prawnej, warto również zwrócić uwagę na znaczenie potoczne określenia „reklama w prasie”. Tu prasa jest rozumiana jako gazety w formie drukowanej i elektronicznej. Reklama w prasie dotyczy zarówno dzienników, tygodników, miesięczników i innych magazynów dostępnych w wersji papierowej, jak i tych, które występują w formie elektronicznej.

Reklama w prasie
fot. pixabay.com

Sprawdź także: Co składa się na sukces marketingowy firmy?

Formy reklamy prasowej

Oprócz tradycyjnych treści tekstowych, reklamą mogą być także próbki produktu dokładanego do gazety. Mogą tym być próbki kremu, szamponu, przyprawy i wielu innych rzeczy. Ważnym elementem, choć nie zawsze występującym w przypadku reklamy prasowej, jest również obraz. Odpowiednio stworzona grafika może oddziaływać na odbiorcę, zachęcając go do zakupu czy podjęcia określonej czynności.

Osobną, równie istotną, formą reklamy jest promowanie produktów, usług czy idei za pomocą artykułów sponsorowanych. Ogłoszenia także stanowią ciekawy rodzaj reklamy prasowej.

Jak oznaczać reklamę w prasie?

Należy pamiętać, że wszelkie treści reklamowe musimy w odpowiedni sposób oznaczyć. Gdy umieszczamy przekaz reklamowy w gazecie, obowiązkowo taki materiał musimy wydzielić, by czytelnik był w stanie rozpoznać, co stanowi treść informacyjną i dziennikarską, a co jest reklamą. W przypadku artykułów sponsorowanych trzeba w jasny, klarowny sposób wskazać, że jest to treść sponsorowana.

Teksty reklam nie mogą być stylizowane na neutralną informację, ponieważ takie działanie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji. W tego typu reklamach nie można także obmawiać czy oczerniać konkurencji. Czarny PR to działanie z zakresu nieuczciwej konkurencji, które jest nie tylko nieetyczne, ale też karalne.

Dlaczego warto korzystać z reklamy prasowej?

W prasie, szczególnie tej drukowanej, warto się reklamować, ponieważ treści drukowane nadal są postrzegane jako te bardziej wiarygodne. Słowo pisane jest traktowane jako te budzące mniej wątpliwości co do poziomu rzetelności.

Reklama prasowa to doskonały sposób na to, by trafić do konkretnej grupy docelowej. Nie musimy reklamować się w każdej gazecie. Wystarczy wybrać taką, którą czytają nasi potencjalni klienci. Po researchu rynku warto się zastanowić, które medium spełnia te wymagania i właśnie z nim nawiązać współpracę.

Ile kosztuje reklama prasowa?
Reklama w prasie
fot. pixabay.com

Czy reklama prasowa do spory wydatek? Wszystko zależy od tego, w jakim medium postanawiamy się reklamować, a także, na której stronie gazety. Jeżeli chcemy zobaczyć swoje reklamy na trzeciej stronie gazety, która uchodzi za najważniejszą, musimy liczyć się z większymi kosztami niż w przypadku, gdy reklamę umieścimy na mniej „popularnej” stronie w piśmie.

Oczywiście, reklama będzie droższa w tych gazetach, które są chętniej kupowane przez czytelników. W typ przypadku zasięg naszej reklamy będzie także większy.

Reklama prasowa to doskonały sposób na to, by zaistnieć w lokalnych czy krajowych mediach. Warto z niej korzystać.

Czytaj także: Shockvertising – reklama, która szokuje

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here