depozycjonowanie strony internetowej
fot. pixabay.com

Bardzo często spotykamy się z pojęciem pozycjonowania. Znacznie rzadziej natomiast mowa o takim sformułowaniu jak depozycjonowanie strony internetowej. Czym zatem ono jest i kiedy najczęściej się stosuje tego rodzaju działania? Wyjaśniamy w dzisiejszym artykule.

Depozycjonowanie strony internetowej – czym jest?

Depozycjonowanie jest przeciwieństwem pozycjonowania. Polega na podjęciu takich działań, które mają na celu obniżenie pozycji konkretnego serwisu czy witryny w wynikach wyszukiwania Google. Depozycjonowanie strony internetowej rozpatruje się w dwóch aspektach: pozytywnym i negatywnym.

Zwykle sięga się po to narzędzie wówczas, gdy chcemy pozbyć się nieaktualnych danych, np. numeru telefonu czy też e-maila z pierwszych stron wyszukiwarek. W tym kontekście mowa o depozycjonowaniu strony internetowej w rozumieniu pozytywnym.

W sensie negatywnym depozycjonowanie jest rozumiane jako działania mające na celu zniszczenie konkurencji. To czyn z kategorii czynów nieuczciwej konkurencji. Ma on na celu obniżenie wartości witryny przeciwnika biznesowego.

depozycjonowanie strony internetowej
fot. pixabay.com

W jaki sposób działa depozycjonowanie strony internetowej w sensie negatywnym?

Gdy ktoś podejmuje czynności, które mają na celu ośmieszenie kogoś czy też obniżenie wartości jego witryny, zwykle mowa o depozycjonowaniu strony internetowej w sensie negatywnym. Konkurent podejmuje szereg działań, które mają za zadanie obniżyć skuteczność konkurencji. Jak to działa? Otóż konkurencja działa w taki sposób, że ustawia linkowania witryny ze stron mało zaufanych, np. o charakterze pornograficznym, a także linkuje ze stron reklamowych. Co więcej, stosuje także duplikację treści, umieszcza w mediach takie treści jak konkurencja, przez co ich materiały przestają być unikalne, a ich witryna traci na wartości dla algorytmów Google’a. Niektórzy także podejmują się działań, które mają na celu usuwanie linków do strony.

Tego typu działania mają znamiona czynu nieuczciwej konkurencji, dlatego są wyjątkowo niebezpieczne. Prawo na ten moment coraz chętniej zajmuje się przestępstwami popełnionymi w Internecie, dlatego być może i takie naruszenia będzie kontrolować i walczyć z takimi nadużyciami.

Przejdź do: Czym jest content curation?

Depozycjonowanie strony internetowej – kontekst pozytywny

Nie można zapomnieć także o pozytywnej roli de pozycjonowania strony internetowej. Takie depozycjonowanie ma na celu działanie zgodnie z tzw. White Hat SEO. Obszarami aktywności w tym kontekście są takie czynności jak pozycjonowanie strony na takie same keywords’y co strona depozycjonowana, zgłaszanie nieuczciwych praktyk wyszukiwarce Google czy też pomoc stronom konkurencyjnym w ich pozycjonowaniu.

Niektórzy, by ośmieszyć konkurencję sięgają po takie narzędzia jak dodawanie negatywnych opinii na temat konkurencji. Tymczasem jest to czyn nieuczciwej konkurencji i nieuczciwa praktyka rynkowa, dlatego nie należy postępować w taki sposób. Tą metodą możemy więcej stracić niż zyskać, ponieważ oczerniana firma może nas zaskarżyć z tego tytułu.

Sprawdź również: Co składa się na sukces marketingowy firmy?

Czy można chronić się przed depozycjonowaniem naszej strony internetowej?

Powyżej omówione przykłady wskazują na sytuacje, gdy depozycjonowanie strony internetowej było działaniem realizowanym przez nas, z własnej woli. Czy jednak można obronić się przed depozycjonowaniem ze strony konkurencji? Aby móc wykrywać takie działania, należy na bieżąco obserwować swoją witrynę i sprawdzać, czy jest tam wszystko w porządku. Jeżeli tak, to można działać dalej.

depozycjonowanie strony internetowej
fot. pixabay.com

W sytuacji, gdy zauważymy bardzo znaczące spadki, być może ktoś celowo robi coś, by zniszczyć naszą pozycję w Internecie. Wówczas należy sięgnąć po narzędzia pozycjonerskie i starać się odbudować na nowo swoją pozycję. Gdy jesteś po drugiej stronie barykady i planujesz zniszczyć w ten sposób konkurencję, uważaj, ponieważ Twoje działanie może wyjść na jaw i wówczas możesz zostać ośmieszony w środowisku biznesowym ze względu na podjęte przez Ciebie działania. Działaj racjonalnie i nie pozwól na to, by chęć dominacji nad inną firmą doprowadziła Cię do tego, że sięgniesz po takie rozwiązania.

Depozycjonowanie strony internetowej konkurencji to działanie nieuczciwe. Nie działaj w taki sposób.

Czytaj także: Co to jest SEM? Wyjaśnienie pojęcia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here