content curation
fot. pixabay.com

W natłoku informacji, w tym informacyjnym tsunami, coraz częściej trudno wybrać nam informacje wartościowe. Istnieje duży problem z odróżnieniem tego, co istotne od tego, co jest tylko śmieciem informacyjnym. Z pomocą przychodzą osoby, które zajmują się zarządzaniem treścią. To dzięki ich staraniom odbiorcy, użytkownicy Internetu mogą szybciej dotrzeć do wartościowych informacji. Sprawdzamy, na czym polega content curation?

Content curation – czyli właściwie co?

Czy kiedykolwiek spotkałeś się z pojęciem content curation? Okazuje się, że jest to coraz częściej spotykany trend w marketingu, który polega na tym, że osoby powołane do wykonywania tego zadania w taki sposób selekcjonują treści, by dostarczyć swoim czytelnikom całą listę wiarygodnych źródeł z informacjami na konkretny temat.

Niektórzy marketerzy używają tu polskiego określenia „kurator informacji” do lepszego zobrazowania zadań, jakie stoją przed pracownikiem zajmującym się tego rodzaju zadaniami. Jest „kuratorem”, ponieważ niczym kurator sztuki wskazuje, co jego zdaniem jest treścią wartościową, a co należy pominąć. Content curation jest realizowany przez człowieka, a nie przez algorytmy, dlatego jest to bardzo subiektywny wybór osoby zarządzającej treściami.

Czym kieruje się kurator treści podczas jej doboru?

Aby dobrać treść, która będzie odpowiadać czytelnikom, należy przede wszystkim zwrócić uwagę na to, kto jest odbiorcą takiego materiału. W tym celu należy stworzyć i scharakteryzować grupę docelową. Można to zrobić poprzez dokładnie wskazanie jej cech charakterystycznych. Persona może mieć nadane imię. Dla lepszego opisania takiej postaci, warto także dopisać jej wiek, a także inne elementy takie jak: cechy związane z codziennym życiem, np. czy ma dzieci, czy ich nie ma, jaki ma poziom wykształcenia, co lubi robić w wolnym czasie, czym się interesuje i wiele innych, nawet z pozoru mało istotnych informacji. Pomogą one stworzyć obraz takiej postaci.

content curation
fot. pixabay.com

Wiedząc z kim ma się do czynienia, kurator treści tworzy materiały dostosowane do potrzeb  swoich odbiorców. Zadaje sobie pytanie: czego w tych treściach szukają jego czytelnicy. Na tej podstawie może tworzyć swoje zestawienia wartościowych informacji.

Sprawdź również: Influencer marketing – czym jest?

Jak tworzyć zestawienia informacyjne w ramach content curation?

Chcąc tworzyć takie zestawienia, należy zastanowić się nad ich systematycznym dodawaniem, a także nad formą przedstawienia. Każdy punkt może zostać poprzedzony krótką informacją, czego on dotyczy. Należy także zadbać o to, by źródła były sprawdzone i wiarygodne. Jedną informację warto weryfikować w kilku źródłach. Podczas pisania, należy powoływać się na autorytety z konkretnych dziedzin. W ten sposób zbudujemy zaufanie odbiorców do przekazywanych przez nas treści.

Możemy tworzyć sobie samodzielne bazy danych i korzystać z tego rodzaju treści, by przekazywać je potem naszym odbiorcom. Warto zwracać uwagę na różnorodność. Nie opierajmy się jedynie na jednym źródle. Dobrym pomysłem jest korzystanie z kilku źródeł, by pokazać, jak poszerzamy horyzonty naszych czytelników.

Czytaj: Czym jest marketing afiliacyjny i czy jest opłacalny?

Nie skupiajmy się jedynie na jednym sposobie publikacji treści. Nasze zestawienia mogą mieć jedynie formę pisemną, ale także mogą to być filmiki albo grafiki. Wybór należy do nas. Interesującym sposobem na to, by przekonać do nas odbiorców jest przekazywanie im informacji o materiałach w różnych formach – od linków do artykułów pisanych, poprzez dodawanie linków do filmików na YouTube czy też publikowanie treści linkujących do materiałów zagranicznych. W ten sposób odbiorca zyska różnorodność dostarczanego materiału.

content curation
fot. pixabay.com

Content curation to wciąż nowa sztuka, ale dobór treści i wyławianie tych materiałów, które są istotne z punktu widzenia potrzeb odbiorców to kolejny sposób na podniesienie popularności naszej witryny. Takie materiały możemy także publikować za pomocą mediów społecznościowych albo bloga firmowego. Co więcej, gdy to nasze treści znajdą się w takich zestawieniach, możemy próbować wyrobić sobie wizerunek eksperta i zadbać lepiej o swój personal branding.

Czytaj także: Event marketing – znaczenie dla biznesu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here