pozycjonowanie treści
fot. pixabay.com

Zależy Ci na tym, by Twoja strona internetowa była wysoko w wynikach Google’a? Oto kilka wskazówek, dzięki którym pozycjonowanie treści będzie łatwiejsze. Zapoznaj się z nimi już teraz i ciesz się z profitów związanych z byciem w TOP50, TOP10, a nawet TOP3.

Dostarczaj wartościowy content

Pamiętaj, że współcześnie same słowa kluczowe to za mało. Minęły już czasy, gdy wystarczyło nasycić treść odpowiednimi keywords’ami. Obecnie liczy się również różnorodność umieszczanych tekstów. Im więcej interesujących, unikalnych informacji na Twoim blogu firmowym czy stronie internetowej, tym potencjalnie będzie ona wyżej w wynikach wyszukiwania Google’a.

Aby mieć wartościowy content na stronie warto opierać się na wiedzy specjalistów. Dobrym pomysłem jest np. zatrudnienie osób, które są specjalistami w danej dziedzinie i powierzenie im bloga. Jeżeli nie jesteś pewny, czy warto zaufać takiej osobie, możesz zlecić przygotowanie jej tekstu próbnego, który zweryfikuje, czy ma wiedzę w określonym temacie oraz czy ma umiejętności redaktorskie.

Prowadzenie profesjonalnej strony internetowej pomaga również w budowanie Twojej marki osobistej, a więc jest to dbanie o własny personal branding.

Dobieraj odpowiednie słowa kluczowe

Fakt, iż same słowa kluczowe to za mało, wcale nie oznacza, że nie należy z nich korzystać. Owszem, jak najbardziej trzeba je stosować, ale z umiarem i w odpowiednim nasyceniu. Aby dobrać odpowiednie słowa kluczowe możemy posiłkować się np. Google Plannerem, narzędziami Senuto czy SEMStorm. To tam odkryjemy najbardziej popularne frazy, ale również dowiemy się, które treści są najrzadziej wpisywane przez użytkowników.

pozycjonowanie treści
fot. pixabay.com

Dzięki wskazanym narzędziom będziemy mieć również wgląd w tzw. frazy long tail, czyli długiego ogona. To takie zwroty wpisywane w wyszukiwarkę Google’a, które tworzą długi ciąg wyrazowy. Należy nadmienić, że wiele fraz składa się z 1 do 3 słów. Frazy z długiego ogona są dłuższe i mogą zawierać nawet kilkanaście wyrazów.

Wiedza dotycząca tego, co ludzie wpisują w wyszukiwarkę, sprawia, że możemy treści dopasowywać do ich zapytań. Jeżeli nasz artykuł będzie stanowić odpowiedź na wpisane w wyszukiwarkę pytanie, odbiorca może łatwo dostać się na naszą stronę.

Pamiętaj o alternatywnych opisach

Każde zdjęcie, czy to wykonane przez Ciebie, czy zdjęcie stockowe, powinno być odpowiednio opisane. Alternatywny opis, czyli inaczej w skrócie „alt”, pomoże potencjalnemu klientowi czy po prostu użytkownikowi Internetu dotrzeć na Twoją stronę poprzez kliknięcie zakładki „grafika”.

Warto korzystać również z takiej opcji promowania swoich treści. Wiele osób zapomina o odpowiednim opisaniu swoich zdjęć, a to właśnie dzięki nim mogłaby zdobyć nowych klientów.

Sprawdź także: Marketing branż zakazanych

Zainstaluj odpowiednie wtyczki do SEO

W skutecznym pozycjonowaniu treści z pewnością pomogą Ci różnorodne wtyczki do SEO, które podpowiadają, jak powinna wyglądać treść przyjazna dla robotów. Wtyczka Yoast to dostępna w bezpłatnej wersji pomoc do ustalania, czy wklejona treść jest zgodna z zasadami SEO. Oczywiście, możemy pokusić się również o płatne wersje tego rodzaju narzędzi, ale najpierw warto spróbować popracować z wersjami demo lub bezpłatnymi programami, by poznać ich możliwości.

Nie zapomnij o link buildingu

Ruch na stronie internetowej mogą nakręcić również linki. Dlatego pamiętaj o wewnętrznym linkowaniu pomiędzy artykułami na Twojej stronie internetowej, ale również o linkowaniu do serwisów zewnętrznych. W ten sposób zwiększa się ruch w serwisie. Dobrym pomysłem jest umieszczanie linków w specjalnie stworzonych do tego celu zapleczówkach, które sprawiają, że określona witryna jest postrzegana jako wartościowa dla wyszukiwarki Google’a.

pozycjonowanie treści
fot. pixabay.com

Polecamy: Raport Salesforce: Wyzwania dla polskich marketerów

Dodawaj systematycznie nowe treści

Bardzo istotne jest także systematyczne dodawanie napisanych artykułów. W ten sposób możemy liczyć na stałe wzrosty w naszej witrynie. Systematyczne dodawanie treści świadczy o tym, że witryna żyje i dla Google’a jest to znak, że nie jest to martwa strona, ale serwis, który jest aktualizowany, a więc ma najnowszą wiedzę z różnych dziedzin.

Pamiętaj o odpowiednim formatowaniu treści – używaniu nagłówków, pogrubieniach, krótkich zdaniach oraz dzieleniu tekstu na akapity.

Pozycjonowanie treści wymaga czasu. Bądź więc cierpliwy, efekty mogą pojawić się po kilku miesiącach.

Czytaj również: Marketing salonu kosmetycznego – wskazówki

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here