jak komunikować się z pracownikami
fot. pixabay.com

Szukasz sposobu na to, by znaleźć wspólny język z innymi osobami z zespołu? Wbrew pozorom nie jest to łatwe. Oto, co możesz zrobić, by lepiej porozumiewać się ze swoimi współpracownikami. Oto kilka wskazówek, które z pewnością można wykorzystać w różnych warunkach. Zobacz, jak komunikować się z pracownikami.

Szukaj tego, co Was łączy

Ktoś kiedyś powiedział, że aby powstało porozumienie, zamiast budować mury, trzeba budować mosty. Zastanów się, co łączy Cię z innymi osobami z Twojej pracy i na bazie tych wspólnych elementów szukaj porozumienia.

Jeżeli nie wiesz, co takiego, tzn. jakie podobieństwa, może budować Waszą relację, chętnie podpowiemy. Przede wszystkim celem każdej osoby zatrudnionej jest dobre wywiązywanie się ze swoich obowiązków. Każdy z Was chce zostać doceniony przez szefa i nagrodzony podwyżką za podjęty trud i wysiłek. Dlatego macie już wspólny cel, do którego możecie dążyć – jak najlepsze wykonywanie swoich obowiązków. Gdy wszyscy wspólnie zatroszczycie się o wysoki poziom w Waszej pracy, projekty będą realizowane znacznie szybciej, bardziej efektywnie i dokładnie.

Możesz też przyjrzeć się osobie, z którą chcesz pracować i zastanowić się, jaka jest prywatnie. Wówczas będzie Wam znacznie łatwiej wybudować konkretną nić porozumienia. Podczas rozmów skupiaj się na tym, co Was łączy, a nie na tym, co Was dzieli.

jak komunikować się z pracownikami
fot. pixabay.com

Bądź uczciwy i asertywny

Jeżeli chcesz zyskać sojusznika w pracy, traktuj ludzi tak, jakbyś sam chciał być traktowany. Przede wszystkim bądź uczciwy wobec osób, z którymi współpracujesz. Pokaż, co jest dla Ciebie ważne. Mów prawdę i jeżeli coś nie poszło – nie ukrywaj tego. Wyrażaj swoje zdanie jasno i bez zbędnych ozdobników. Oczywiście, pamiętaj o tym, że asertywność to nie tylko wyrażanie swojego zdania, ale również takie wyrażanie opinii, które nie krzywdzi innych.

W swoich osądach bądź więc sprawiedliwy, ale nie surowy. Dystans do świata i codziennych obowiązków to ogromny plus. Z pewnością zostaniesz doceniony przez inne osoby, jeżeli pokażesz, że w życiu poza pracą liczą się również inne wartości. Stawaj w ich obronie i pokazuj, co jest dla Ciebie ważne. Swoją postawą udowadniaj, co jest najważniejsze.

Czytaj także: Błędy podczas szukania pracy – czy znasz je wszystkie?

Nie donoś szefowi – daj przyzwolenie na błędy

Być może dla wielu z Was ten tytuł zabrzmiał dość kontrowersyjnie, ale taka jest prawda. Zamiast skarżyć na współpracowników i czekać na ich potknięcia, zatroszcz się o to, by praca była wykonywana w miłej atmosferze i po prostu dobrze. Pamiętaj, że każdy ma prawo do błędów, nie tylko Ty, ale też Twoi współpracownicy.

Dlatego jeżeli zależy Ci na tym, by w zespole panowała zgoda, zamiast zgłaszać wszelkie uchybienia, wypracuj model opierający się na wsparciu innych osób w Twoim zespole. Z pewnością będą Ci wdzięczne, gdy zamiast pokazywać szefowi ich potknięcia, zatroszczysz się o to, by błędy zostały wyeliminowane. Bądź koleżeński, a na pewno zostanie to docenione, nie tylko przez współpracowników, ale też przez szefa. Twój przełożony naprawdę nie chce konfliktów w miejscu pracy. Miej tego świadomość. Po raz kolejny przypominamy starą zasadę. Postępuj z ludźmi tak, jak Ty byś chciał, by z Tobą postępowano. To, co dasz od siebie, z pewnością do Ciebie wróci.

jak komunikować się z pracownikami
fot. pixabay.com

Jak komunikować się z pracownikami? Wracaj z feedbackiem

Tu chodzi przede wszystkim o to, by uczciwie rozmawiać ze współpracownikami o tym, co Ci się podoba, a co nie. Wyrażaj głośno swoją opinię. Nie bądź jak chorągiewka na wietrze. Nie uciekaj tam, gdzie akurat jest wygodnie. Po prostu uczciwie i z całą świadomością odpowiedzialności za swoje słowa, mów, co myślisz. Czy wiesz, że odważne osoby lepiej radzą sobie w świecie? Dzięki temu być może uda Ci się awansować na kierownika czy też pełnić inną, równie istotną funkcję w Twoim zakładzie pracy.

Nawet, jeżeli nie jesteś z kogoś pracy zadowolony, komunikuj to w sposób grzeczny, a nie obraźliwy. Godne zachowanie, dobry feedback i klasa z pewnością zostaną Ci zapamiętane. Podobnie zresztą jak nieodpowiednie postępowanie. Bądź wzorem dla innych. Wdrażaj w życie te postawy, które sam cenisz.

Słuchaj innych uważnie, jeżeli sam chcesz być wysłuchany. Mamy nadzieję, że już wiesz, jak komunikować się z pracownikami.

Polecamy: Weterynarz – czy warto wykonywać ten zawód?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here