język korzyści
fot. pixabay.com

Zastanawiasz się, czym jest język korzyści? Odpowiedź na to pytanie, znajdziesz w naszym najnowszym artykule poświęconym marketingowi w kontekście content marketingu. Oto najważniejsze zasady języka korzyści.

Czym jest język korzyści?

Copywriting nie jest jedynie sztuką pisania, ale także mądrego operowania słowem. Oznacza to, że aby osiągnąć marketingowy sukces nie wystarczy stworzenie tekstu poprawnego językowo. Trzeba również posiąść inną sztukę, a mianowicie zaznajomić się z językiem korzyści. To od jego znajomości zależy w sporym stopniu nasz sukces.

Język korzyści to takie zwracanie się do potencjalnego klienta, by ten mógł poznać korzyści związane z kupnem konkretnej rzeczy. Istotne jest więc przedstawienie zalet wynikających z posiadania przez niego określonego produktu czy skorzystania z konkretnej usługi.

Język korzyści jest sposobem narracji, dzięki której odbiorca zauważa realne profity wynikające z nabycia produktu czy usługi. Zwykle język korzyści opiera się na przekazaniu klientowi informacji, że produkt jest jedyny na rynku.

język korzyści
fot. pixabay.com

Jak posługiwać się językiem korzyści?

Zanim zdecydujesz się na przedstawienie produktu swojemu klientowi, zastanów się, czego on tak naprawdę od niego oczekuje. Opisz wszystkie wymagania Twojej persony w stosunku do oferowanego produktu.

Zauważ, że język korzyści wiąże się z istotną zmianą, jaką jest odejście od mówienia o samym produkcie, na rzecz mówienia o Twoim odbiorcy. W takiej komunikacji skupiasz się na tym, by przedstawić realne zalety produkty z punktu widzenia potrzeb, jakie może z ich pomocą zrealizować Twój odbiorca. Jakie zatem potrzeby ma Twój odbiorca?

Najlepszym sposobem na ich określenie jest sięgnięcie do badań lub przeprowadzenie swoich własnych. Tylko w ten sposób dowiesz się, czego rzeczywiście poszukuje klient. Możesz również skorzystać z materiałów i publikacji dostępnych w Internecie. Prześledzić fora, blogi i grupy na Facebooku, by odkryć, czego potrzebuje Twój klient. To pierwszy krok do tego, by osiągnąć sukces komunikacyjny.

Stwórz personę, przypisz jej cechy i wskaż, czego konkretnie potrzebuje. Możesz swojej postaci nawet nadać imię czy przypisać atrybuty.

Znajdź różnicę pomiędzy korzyścią a cechą

Wielu z nas stawia znak równości pomiędzy określoną cechą a korzyścią. Tymczasem korzyść stanowi rozbudowanie, niejako przedłużenie konkretnej cechy. Z opisu korzyści dowiadujemy się, co wynika z tego, że konkretny produkt ma daną cechę. Gdy już wiemy, że pomiędzy tymi dwoma pojęciami istnieje istotna różnica, możemy przejść do opisywania konkretnych produktów czy usług.

Najpierw wypisujemy wszystkie cechy produktu, a następnie do tej listy dopisujemy korzyści jakie wynikają z każdej z tych cech. Korzyści mogą odnosić się nie tylko do kwestii „materialnych” produktu, ale bazować na tym, co w kontekście emocji zyskuje klient. Współcześnie, gdy istnieje ogromna konkurencja na rynku, to emocje często są kartą przetargową podczas podejmowania przez klienta decyzji zakupowych. Warto mieć to na względzie, gdy tworzymy opisy.

Czytaj również: Social media – jak budować pozycję marki?

Grafika a język korzyści

Niektórzy marketerzy zastanawiają się, czy warto tekst wzbogacić elementami graficznymi. Okazuje się, że tak. Dzięki temu tekst będzie o wiele bardziej czytelny. Nie chodzi tu jedynie o zastosowanie określonych grafik, ale nawet o formę przedstawienia treści. Możemy stosować wypunktowania, wylistowania, wypunktowania, a także wyróżniać najważniejsze hasła. Mamy do dyspozycji także możliwość zmieniania kolorów.

Pamiętajmy, by nie przesadzić w tworzeniu tego rodzaju ozdobników do treści, by potencjalny klient zanadto nie rozproszył się takim przekazem. Dbajmy przede wszystkim o przejrzystość i czytelność materiału, który dostarczamy. To powinno pomóc nam osiągnąć sukces.

język korzyści
fot. pixabay.com
Badajmy efekty działań

Kto powiedział, że jedna forma tekstu jest tą słuszną. Eksperymentuj ze słowem i porównuj jak różne przekazy działają na Twojego potencjalnego odbiorcę. W ten sposób będziesz miał szerszą perspektywę i możliwość porównania jak określone działanie jest odbierane przez ogół.

Język korzyści rzeczywiście przynosi profity. Warto jednak poznać lepiej jego zasady.

Polecamy także: Content marketing – dlaczego jest ważny dla marki?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here