linkedin
fot. pixabay.com

LinkedIn to działający w wielu krajach świata portal, który ma na celu budowanie sieci kontaktów oraz rozwój swojej kariery zawodowej. Korzystanie z tego serwisu umożliwia poznawanie nowych partnerów biznesowych, a także znajdowanie nowych ofert pracy. Dowiedz się na jego temat więcej.

LinkedIn – czym jest?

LinkedIn to serwis, z którego – według danych z lutego 2021 roku – korzysta około 740 milionów użytkowników w 200 krajach. Ten imponujący zasięg sprawia, że użytkownicy portalu mogą nawiązywać relacje z osobami z innych części świata. Witryna służy budowaniu swojej sieci kontaktów oraz rozwojowi kariery zawodowej.

Każdy zarejestrowany użytkownik posiada własny profil, na którym dzieli się takimi informacjami jak wykształcenie, doświadczenie zawodowe oraz inne osiągnięcia, np. certyfikaty. Aby dodatkowo wzmocnić swoją pozycję w tym medium, może także udzielać się dodając wpisy. Jak pokazuje doświadczenie, tego rodzaju treści mogą dotyczyć nie tylko kwestii bezpośrednio związanych z rekrutacją czy pracą, ale również tematów związanych z psychologią pracy czy innych zagadnień, które użytkownik w kontekście pracy chciałby omówić na swojej tablicy. Nierzadko takie refleksje powodują, że konkretny użytkownik LinkedIn zdobywa dodatkowych obserwujących, przez co zainteresowanie jego osobą może wzrastać.

Kto korzysta z LinkedIn?

linkedin
fot. pixabay.com

Użytkowników LinkedIn tradycyjnie dzieli się na trzy grupy. Do pierwszej należą osoby, które szukają pracy, do drugiej – rekruterzy poszukujący kandydatów do pracy, do trzeciej – osoby, które już mają pracę lub prowadzą swoją działalność, ale chcą być obecne w sieci. Z dobrodziejstw LinkedIn korzystają również firmy, które traktują to medium jako miejsce idealne do promocji swojej marki.

Obecność na LinkedIn to szansa na to, by przynależeć także do grup branżowych, w których użytkownicy dzielą się swoją wiedzą.

Czytaj także: Marketing rekomendacji – sprawdź, czy warto go stosować

Jakie działania można podejmować za pomocą LinkedIn?

LinkedIn to portal, dzięki któremu można potwierdzać kompetencje innych osób, publikować treści, dodawać oferty pracy, a także je wyszukiwać. Na LinkedInie możesz także dodawać referencje oraz chwalić się swoimi sukcesami zawodowymi.

Za pomocą funkcji wiadomości można skontaktować się z innym użytkownikiem. Dzięki LinkedIn możesz powiększać także swoją grupę znajomych. Wzmacnianie relacji z innymi osobami oraz budowanie zainteresowania swoimi usługami czy produktami to istotne elementy budowania marki osobistej.

Sprawdź: Ambient marketing – czym jest?

Profesjonalny profil – jak go stworzyć?

Aby przyciągnąć potencjalnych klientów lub współpracowników, warto zadbać o profesjonalnie wyglądające konto na portalu. Przede wszystkim zwróć uwagę na zdjęcie profilowe, które powinno przedstawiać Ciebie, najlepiej w biznesowym stroju. Bardzo istotne są także nagłówki, które umieścisz do opisu swojej osoby. To one mogą zadecydować o tym, czy zostaniesz zaproszony przez kogoś do współpracy, czy też nie. Warto w nagłówkach wpisywać zawód, który wykonujesz, a także jego synonimy. W ten sposób, osoba szukająca pracowników o podobnych kompetencjach, znajdzie Ciebie. Nie zapomnij również o oznaczeniu firm, z którymi współpracowałeś, a także szkół oraz wyższych uczelni, które ukończyłeś. Wskazuj również swoje umiejętności oraz podawaj informacje, które będą istotne z punktu widzenia Twojego przyszłego pracodawcy czy klienta. Udzielaj się w grupach tematycznych oraz dodawaj wpisy na tablicy.

Dzięki LinkedIn możesz budować własny personal branding. Za pośrednictwem serwisu możesz także prosić o ocenienie Twoich umiejętności przez konkretne osoby, np. osoby z firm, z którymi pracowałeś. W ten sposób pokażesz innym użytkownikom, że znasz się na wykonywanej przez Ciebie pracy.

linkedin
fot. pixabay.com

LinkedIn to serwis, dzięki któremu będziesz mógł nie tylko znaleźć pracę, ale również nawiązać nowe znajomości biznesowe. Warto korzystać z takiego portalu, by móc rozwijać swoją sieć kontaktów. O wiele bardziej wiarygodny jest profil, który cieszy się dużą liczbą kontaktów oraz potwierdzeń umiejętności. Powinniśmy więc o nie zadbać, chcąc zaistnieć w swojej grupie zawodowej.

Polecamy: Remarketing – co to jest?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here