remarketing
fot. pexels.com

Jeżeli interesujesz się reklamą w Internecie to zapewne wielokrotnie spotkałeś się z pojęciem remarketingu. Czym jest remarketing i kiedy warto prowadzić kampanie remarketingowe? Podpowiadamy.

Remarketing – czym jest?

Remarketing to działania prowadzone względem użytkowników, którzy wcześniej już odwiedzili Twoją witrynę czy stronę internetową. Jeżeli ponownie wyświetlimy reklamę tym osobom, które poprzednio przebywały na naszej stronie, to niejako przypominamy, że warto wrócić, by poznać inne produkty. W ten sposób zachęcamy do dokonania – pierwszego lub kolejnego – zakupu. Ponowne wyświetlenie reklamy może wiązać się ze wzrostem efektywności sprzedaży.

Do ustalenia listy klientów do kampanii remarketingowej, wykorzystuje się ciasteczka. To właśnie pliki cookie zbierają dane o użytkownikach odwiedzających stronę internetową. Dzięki ciasteczkom reklamy mogą być wyświetlane użytkownikowi w różnych kanałach w Internecie.

remarketing
fot. pexels.com

Ten rodzaj marketingu jest prowadzony np. w ramach reklam w Google Ads, ale z remarketingu można korzystać też w ramach innych platform reklamowych, np. tych w social mediach: na Facebooku, Instagramie, LinkedInie czy Twitterze.

Tworząc tego rodzaju kampanie, należy pamiętać o dwóch kwestiach. Po pierwsze, kreację powinniśmy przygotować zgodnie z potrzebami konkretnej grupy docelowej. Po drugie, powinniśmy ściśle dopasować okno konwersji.

Kiedy warto prowadzić kampanie remarketingowe?

Kampanie remarketingowe warto prowadzić zawsze wtedy, gdy posiadamy stronę internetową i zależy nam na tym, by użytkownicy częściej na nią wracali. Zwiększenie częstotliwości kontaktu klienta z marką może przełożyć się na sukces sprzedażowy. Dlatego warto korzystać z tego typu rozwiązań, gdy zależy nam na tym, by stworzyć mocniejszą więź z potencjalnym klientem.

W ramach kampanii remarketingowych można korzystać z różnych rodzajów remarketingu. Zwróćmy uwagę na remarketing standardowy, skierowany do wszystkich użytkowników witryny, a także do jej poszczególnych segmentów. Z kolei bardziej rozbudową formą remarketingu jest tzw. remarketing dynamiczny. Opiera się on na reklamach tworzonych automatycznie na podstawie produktów i usług przeglądanych przez użytkownika. Aby skonfigurować tego typu reklamę trzeba skorzystać z pomocy specjalisty, np. web developera. W tego typu przekazie możemy użyć gotowych zdjęć produktów.

Innym równie interesującym rodzajem remarketingu jest remarketing video. Jako, że Google Ads jest połączone z YouTube, użytkownicy, którzy wcześniej odwiedzili filmiki naszego sklepu, będą mieć wyświetlane nasze reklamy na YouTube albo na stronach partnerów Google.

W kontekście reklam w Google, warto także wskazać na listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce. Tego typu reklama dociera do osób, które odwiedziły naszą stronę, ale nadal szukają produktu w Google poprzez wpisanie słowa kluczowego.

Nie można zapomnieć także o remarketingu listy klientów. Tego typu reklamy wyświetlają się zalogowanym użytkownikom Google po otrzymaniu od reklamodawcy danych kontaktowych tych osób.

remarketing
fot. pexels.com

Czytaj także: Analityka internetowa – czy jest ważna?

Gdzie prowadzić kampanie remarketingowe?

Jak już wspomnieliśmy na początku, kampanie remarketingowe można prowadzić nie tylko w ramach reklamowania poprzez Google Ads, ale także w mediach społecznościowych, takich jak: Instagram, Facebook, Twitter czy LinkedIn. Miejsce, w którym przeprowadzimy kampanię remarketingową nie może zostać wybrane przypadkowo. O sukcesie miejsca takiej kampanii może przesądzać typ prowadzonego biznesu, budżet, miejsce, gdzie znajduje się najwięcej naszej grupy docelowej, a także rodzaj reklamy, którą będziemy emitować.

Remarketing to rodzaj marketingu, skierowanego do osób wcześniej odwiedzających naszą stronę. Ma na celu powtórzenie przekazu i zwiększenie skuteczności sprzedaży naszego produktu. Jak widać, kampanie remarketingowe występują w wielu odsłonach, dlatego warto testować różne wersje reklam. Remarketing jest skuteczny, ponieważ użytkownicy, którzy widzą reklamy remarketingowe o 70 proc. bardziej są skłonni do dokonania zakupu czy konwersji w witrynie.

Polecamy: Ambient marketing – czym jest?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here