marketing automation
fot. pexels.com

Marketing automation to inaczej proces polegający na automatyzacji marketingu. Przyjrzyjmy się bliżej temu zagadnieniu. Zobaczmy także zalety tego rozwiązania. Dowiedzmy się również dlaczego wiele firm obawia się marketingu automation. Z jakich narzędzi można korzystać prowadząc działania w ramach tego obszaru marketingu? Odpowiadamy w dzisiejszym artykule. Zapraszamy do naszego lektury.

Marketing automation – na czym polega?

Marketing automation to proces, który opiera się na automatyzacji marketingu. Umożliwia on zbieranie danych behawioralnych oraz transakcyjnych na temat klientów. Dane, które są zbierane za pomocą narzędzi marketing automation służą następnie do tworzenia spersonalizowanych treści. Content wypracowany na potrzeby marketing automation jest dokładnie dopasowany do zainteresowań konsumentów. Takie materiały stwarza się na potrzeby wielu kanałów przekazu informacji, np. na social media. Kluczem działania jest tu automatyzacja marketingu. Duża część procesu komunikacji i sprzedaży musi być zautomatyzowana.

Aby działania z obszaru tego rodzaju marketingu działały, w praktyce trzeba skorzystać z takich rozwiązań jak: e-maile dynamiczne 1 do 1 – to wiadomości wysyłane bezpośrednio do jednego użytkownika, czyli wiadomości powitalne, urodzinowe, odnoszące się do porzuconych koszyków. Takie e-maile mogą generować nawet 2-5 razy większe zyski niż ma to miejsce w przypadku standardowo wysyłanych e-maili. Kolejnym przykładem działań z obszaru marketing automation są dynamiczne treści na www.

Jakie narzędzia są wykorzystywane do marketing automation?

Do tego rodzaju marketingu wykorzystuje się dedykowane narzędzia stworzone przez różne firmy. Na rynku dostępnych jest mnóstwo rozwiązań. Warto więc zapoznać się z ofertą cenową każdego podmiotu i na tej podstawie wybrać to narzędzie, które jest dla nas najbardziej przyjazne i może przynieść nam najwięcej korzyści.

marketing automation
fot. pexels.com

Z reguły każde z tych narzędzi działa w taki sposób, że najpierw zbiera informacje o osobach, które odwiedzają stronę internetową – monitoruje ich zachowania oraz ich identyfikuje. Czyni to np. za pomocą zbierania ich plików cookie. Dzięki takim danym można następnie na tyle spersonalizować komunikację, że taki przekaz staje się o wiele bardziej skuteczny i dopasowany do konkretnego odbiorcy.

Do działań w obrębie tego typu marketingu wykorzystuje się takie kanały komunikacji marketingowej jak np. treści na www. Można w taki sposób ustalić komunikację, że każda osoba wchodząca na nasz blog firmowy widzi treści specjalnie dla niej spersonalizowane. W taki sposób można budować interesujące, dedykowane landing pages albo formularze do kontaktu. Inną metodą dotarcia do  klienta są social media. Dzięki monitorowaniu działań konsumentów w tym obszarze, można precyzyjnie dopasować reklamy do ich potrzeb. Marketing automation bardzo chętnie jest wykorzystywany do e-mail marketingu. Odkrywając, kto jest konkretnie naszą grupą docelową, można precyzyjnie dopasować komunikat w e-mailach, a nie wysyłać wszystkim takiej samej treści. Do działań z zakresu marketing automation można wykorzystywać powiadomienia w aplikacjach mobilnych i dostosowywać push do zainteresowań naszego potencjalnego klienta.

Korzyści związane z tym rodzajem marketingu

marketing automation
fot. pexels.com

Decydując się na wykorzystanie narzędzi z zakresu marketing automation, mamy możliwość mierzalnego porównania efektów wprowadzonych zmian. Nasze relacje z klientami są budowane na zasadzie dostarczania konkretnie tego, czego oczekują nasi odbiorcy. Firmy korzystające z tego typu marketingu dostrzegają również wzrost pozyskanych lead’ów. Przekłada się to na liczbę klientów i zwiększenie dochodów.

Marketing automation to wciąż rozwijająca się gałąź marketingu. Warto inwestować w takie rozwiązania o ile zależy nam na tym, by odnosić jeszcze większe korzyści związane z komunikacją. Co więcej, marketing automation – ze względu na możliwość dokładnego określenia kto jest grupą docelową – może być o wiele skuteczniejszym sposobem na wskazanie efektywnej metody komunikacji.

Czytaj także: Cross marketing – dlaczego marki ze sobą współpracują?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here