analityka internetowa
fot. pixabay.com

Analityka internetowa jest procesem, w ramach którego dbasz o to, by być na bieżąco z efektywnością Twojej strony internetowej. Celem działań w obszarze analityki internetowej jest wzrost współczynnika konwersji oraz poprawienie widoczności w wyszukiwarkach. Zobacz, na czym polega analityka internetowa i z jakich narzędzi można korzystać, by usprawnić analizę danych.

Analityka internetowa – czym jest?

Zanim przejdziemy do wskazania, jakie masz do dyspozycji narzędzia do analizy danych, wyjaśnijmy, czym jest analityka internetowa. Analityka internetowa to proces polegający na zbieraniu i analizie danych użytkowników, którzy otwierają Twoją witrynę. Dzięki analityce internetowej masz wgląd do tego, które działania przynoszą zyski, a które ich nie przynoszą. Dlatego masz możliwość przeanalizowania podjętych przez Ciebie decyzji i usunąć te, które nie przynoszą korzyści i pozostawić te, najbardziej opłacalne.

Oczywiście, w procesie analizy danych trzeba dać sobie więcej czasu na ocenę i brać pod uwagę różne zmienne. Nagły wzrost zainteresowania Twoją witryną może wynikać bowiem z czynników sezonowych, takich jak święta czy inne uroczystości, z okazji których ludzie dokonują zakupów. Dlatego nie należy traktować tego typu ruchu jako wskaźnika tego, co będzie działo się na co dzień w Twojej witrynie. Zadaniem analityki internetowej jest więc nie tylko zbieranie danych, ale wyciąganie z nich logicznych wniosków, biorąc pod uwagę różne zmienne.

analityka internetowa
fot. pixabay.com

Cele analityki internetowej

Dzięki wiedzy zdobytej na analizie danych, możesz dopasowywać treści i tworzyć content marketing zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami Twojej grupy docelowej, czyli osób, do których trafiają Twoje produkty. Dopasowanie treści do potencjalnych klientów na podstawie pozyskanych danych może zwiększyć popularność Twojej witryny, co ostatecznie może przełożyć się na poziom sprzedaży. Jeżeli więc zależy Ci na zwiększeniu efektywności Twojego sklepu internetowego lub innej strony internetowej, warto wdrożyć rozwiązania z zakresu analityki internetowej. Wdrożenie zmian popartych na twardych danych liczbowych może przynieść witrynie prawdziwy sukces.

Czytaj także: Reklama w prasie – czym jest?

Narzędzia do analityki internetowej

Z jakich narzędzi do analityki internetowej korzystać, by móc oceniać postępy i dynamikę zmian na stronie internetowej? Działając w sieci Google, oczywistym jest, że główne narzędzia, po które należy sięgnąć to rozwiązania od Google. Są to Google Analytics oraz Google Search Console.

Google Analytics jest narzędziem, dzięki któremu można mierzyć ruch na stronie, sprawdzać, z jakiego źródła on pochodzi oraz w jaki sposób użytkownicy korzystają z Twojej strony internetowej. Za pomocą tego narzędzia można także mierzyć współczynnik konwersji. Google Analytics daje dostęp do takich danych, jak np. ilu użytkowników wykonało określoną czynność, np. zapisało się poprzez formularz kontaktowy. Co istotne, dostęp do Google Analytics jest całkowicie bezpłatny. Natomiast narzędzie dostarcza konkretnych danych, które pozwolą na wyciągnięcie wniosków, przekładających się na sprzedaż. Natomiast dzięki Google Search Console możesz sprawdzić, czy usługi Google mają dostęp do Twoich witryn. Innym zadaniem realizowanym przez Google Search Console jest blokowanie niektórych materiałów w wynikach wyszukiwania czy też zdobywanie informacji o błędach indeksowania.

Czytaj także: Reklama telewizyjna – zobacz, czym jest?

analityka internetowa
fot. pixabay.com

Kolejnym narzędziem do analizy danych w Internecie jest Semstorm. Umożliwia on podejrzenie, które słowa kluczowe generują ruch w Twojej witrynie. Możesz także sprawdzić, jakie słowa kluczowe są popularne oraz wygenerować interesujące tematy. Narzędzie pozwala także na przeprowadzenie analizy konkurencji.

Innymi interesującymi narzędziami są także Ahrefs oraz Majestic. Na rynku usług analitycznych dostępne jest mnóstwo innych, różnorodnych – płatnych i bezpłatnych – programów do analizy danych na stronie internetowej.

Analityka internetowa to metoda na to, by dzięki zdobyciu twardych danych o użytkownikach, zaplanować skuteczne działania marketingowe i osiągnąć sukces marketingowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here