marketing afiliacyjny
fot. pixabay.com

Czy kiedykolwiek spotkałeś się z pojęciem marketingu afiliacyjnego? Ten typ marketingu staje się coraz popularniejszy. Zobacz, na czym polega i podejmij decyzję, czy ten rodzaj jest przeznaczony dla Ciebie. Zapoznaj się z naszymi wskazówkami dotyczącymi marketingu afiliacyjnego już dziś. Sprawdź, czym jest marketing afiliacyjny.

Marketing afiliacyjny – czym jest?

Postaramy się wyjaśnić, czym w zasadzie jest marketing afiliacyjny. Tak naprawdę to rodzaj modelu biznesowego. Nazywany jest inaczej marketingiem partnerskim. Zazwyczaj analizowany jest w różnych aspektach, m.in. z perspektywy reklamodawcy, partnera, klienta oraz teoretyków, którzy lepiej przyglądają się temu zagadnieniu.

Marketing afiliacyjny polega więc na współpracy reklamodawcy z partnerem lub z siecią partnerów w celu wpływania na decyzje zakupowe klientów. Należy pamiętać, że małe podmioty nie traktują jednak marketingu afiliacyjnego jako stałego źródła dochodu. To dla nich raczej forma dorobienia sobie. Dlatego chcąc zarobić olbrzymie kwoty na przekazaniu komuś produktów do promowania, warto skorzystać ze wsparcia dużych graczy.

Dlaczego marketing afiliacyjny jest opłacalny?

Z perspektywy reklamodawcy ten proces polega na tym, że należy znaleźć partnera, z którym ustala się, że w zamian za część zysków będzie on polecał nasze produkty. Motywacją, dla której reklamodawca sięga po taki sposób komunikacji marketingowej, jest chęć dotarcia do nowych klientów z pomocą osoby trzeciej. Należy tu podkreślić, że jest to metoda również mająca związek z komunikacją. Innym wyjaśnieniem, dla którego ktoś powierza niejako swoje własne interesy marketingowe komuś trzeciemu jest również chęć zasilenia marketingu wewnętrznego, a także nieprzepłacania za marketing wewnętrzny.

marketing afiliacyjny
fot. pixabay.com

Partnerowi natomiast opłaca się wykorzystywać swoje możliwości dotarcia do odbiorców. Jest to zazwyczaj osoba prywatna, firma, influencer, który ma spore zasięgi, np. w social mediach, ale także ma dostęp do klientów reklamodawcy, który polecił mu wykonywać tego rodzaju obowiązki. Chce więc to spieniężyć, czyli zmonetyzować. Dlatego taki partner szuka takich reklamodawców, którzy będą mu płacić za to, że poleca ich produkty.

Nie można zapomnieć tu również o kliencie, któremu zależy na tym, by szybko uzyskać produkt, a przy tym nie ponosić większych kosztów związanych z jego zakupem. Klient więc poszukuje nie tylko nowych rozwiązań. Chce także tanich produktów. Znajduje się obserwując profile ulubionych blogerów. Przegląda ich media społecznościowe i w rezultacie np. po przeczytaniu stosownej recenzji kupuje określony produkt.

Marketing afiliacyjny – jakie narzędzia i kanały wykorzystać?

Jeżeli zależy nam na tym, by nasza firma korzystała z możliwości, jakie daje marketing afiliacyjny, warto rozejrzeć się i sprawdzić, czy znajoma osoba nie byłaby w stanie polecać produktów naszej grupie docelowej. Jeżeli zależy nam na tym, by rozwinąć sprzedaż na wysokim poziomie, można uzgodnić warunki współpracy ze znanymi influencerami. Taka osoba może stworzyć wpis na blog, recenzję na Instagram lub nagrać filmik na YouTube, na którym opowie o zastosowaniu naszego produktu. Warto wziąć pod uwagę, że znani blogerzy, youtuberzy czy influencerzy dysponują wysoką liczbą fanów w swoich kanałach i w ten sposób mogą dość szybko szerokiej grupie odbiorców zareklamować nasz produkt.

Recenzje, social media, a także filmiki to dobre sposoby komunikacji. Warto także pokusić się o większą kreatywność i zostawić blogerowi wolną rękę i możliwość realizowania własnych pomysłów w ramach marketingu afiliacyjnego.

marketing afiliacyjny
fot. pixabay.com
Marketing afiliacyjny – statystyki

Jakie realne zyski może przynieść marketing afiliacyjny? Warto sięgnąć po garść statystyk, które pomogą odpowiedzieć nam na to pytanie. Okazuje się, że 15 proc. wszystkich dochodów z reklam w mediach cyfrowych pochodzi właśnie z tej formy marketingu. Co więcej, najbardziej popularną kategorią związaną z marketingiem afiliacyjnym jest moda. Dlatego warto inwestować w tę gałąź chcąc np. sprzedać ubrania czy buty.

Marketing afiliacyjny to doskonały sposób na pozyskanie nowych klientów. Warto sprawdzić, jakie możliwości może stwarzać.

Czytaj także: Marketing dla prawników – jak można się komunikować?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here