event marketing
fot. pixabay.com

Event marketing jest jednym z narzędzi komunikacji marketingowej. Dzięki niemu łatwiej o promocję marki, produktu czy usług. Co istotne, event marketing można wykorzystywać także do działań związanych z personal brandingiem. Na czym konkretnie polega zastosowanie tego typu marketingu, o tym dowiecie się z dzisiejszego artykułu.

Event marketing – czym jest i kto z niego korzysta?

Zanim przejdziemy do dalszych wyjaśnień i pokazania narzędzi, które wykorzystują managerowie do prowadzenia event marketingu, wskażemy najpierw, czym jest. Otóż, event marketing to rodzaj marketingu, który opiera się na tworzeniu od A do Z imprez, mających na celu zareklamowanie konkretnego produktu czy usługi.

Event marketing jest uznawany za prawdziwą innowację. Oto grupa osób ma możliwość spotkania się wokół określonych usług, produktów czy marki. Zazwyczaj z event marketingu korzystają duże firmy, start-upy, a także instytucje badawcze czy naukowe, celem promocji siebie i wypracowania mocniejszej pozycji na rynku.

Dlaczego warto korzystać z event marketingu?

Event marketing jest działaniem PR-owym, który pomaga wzmacniać pozycję firmy czy konkretnej instytucji albo osoby na rynku. Jakie są jeszcze zalety związane z wykorzystywaniem tego typu marketingu? Wśród najpopularniejszych korzyści wymienić trzeba: budowanie relacji z otoczeniem, a także z klientami, w tym także pozyskiwanie nowych klientów. Event marketing i działania w tym obszarze są szczególnie polecane tym firmom, które dopiero wchodzą na rynek. Dzięki narzędziom z zakresu event marketingu będą mogli zaistnieć w świadomości odbiorców.

event marketing
fot. pixabay.com

Korzystanie z event marketingu pozwala także na zwiększanie lojalności tych klientów, którzy już współpracowali z firmą. Z tego względu event marketing wykorzystuje się także w celu poprawy rentowności firmy. Event marketing może pomóc poprawić oraz wzmocnić wizerunek firmy.

Ze zdobyczy event marketingu mogą korzystać również ci, którym zależy na wzmocnieniu własnego wizerunku. Ten rodzaj wykorzystujemy także do budowania marki własnej, a więc personal brandingu.

Event marketing to dobry sposób na płynne wprowadzenie na rynek nowych produktów, gdy marka jest już znana. Dzięki temu można wykorzystać już posiadane zasoby do zareklamowania nowego towaru. Takie spotkanie pozwoli na zwiększenie świadomości w obszarze prezentowanego brandu.

Sprawdź także: Marketing mix – poznaj go lepiej

Reguła 5P event marketingu

Nie wiesz, jak organizować swoje eventy, czyli wszelkiego rodzaju seminaria, konferencje, branche, wideokonferencje, koncerty czy spotkania za kulisami? Mamy podpowiedź. Wykorzystaj do tego tzw. regułę 5P event marketingu. Na czym ona konkretnie polega? Już wyjaśniamy.

Składa się ona z pięciu elementów. Są to: produkt, cena, miejsca, public relations, pozycjonowanie. Produkt odnosi się do wydarzenia jako wartości dla uczestników. Cena polega na tym, że staramy się oszacować, ile przyszli uczestnicy będą skłonni zapłacić, by móc korzystać z wartości, jaką jest wydarzenie. Miejsce to po prostu lokalizacja wydarzenia. To, gdzie odbędzie się spotkanie może zaważyć o jego sukcesie lub porażce. W erze koronawirusa odkryliśmy jak ważne dla odbiorców są spotkania na żywo. Niestety, wszystkie musiały zostać wówczas przeniesione do sieci. To rozwiązanie z jednej strony pomaga tworzyć trend polegający na tym, że nie wszystko musi odbywać się na żywo, lecz część wirtualnie, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy.

Kolejną wspomnianą tu kategorią jest public relations. Chodzi tu po prostu o odpowiednie promowanie wydarzenia oraz tworzenie jego wizerunku wśród odbiorców. Można do tego wykorzystać np. kanały w social mediach, firmowy blog czy tworzyć kampanie reklamowe tradycyjne, np. za pomocą billboardów informować o tym, co będzie się działo w najbliższym czasie.

event marketing
fot. pixabay.com

Przygotowując wydarzenie nie można zapomnieć o 5 komponencie, którym jest pozycjonowanie, czyli określenie, kto tak naprawdę jest zainteresowany wydarzeniem, wielkość takiej grupy osób oraz czy są chętni, by odebrać tego rodzaju ofertę.

Event marketing jest metodą na ocieplenie i wzmocnienie relacji z klientami. Warto korzystać z tego sposobu na budowanie zaangażowania, bo odzew ze strony zainteresowanych może być dość spory.

Czytaj także: Czym jest marketing afiliacyjny i czy jest opłacalny?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here