Od wielu lat ogromną popularnością cieszy się Instagram – korzystają z niego i ci młodsi, i ci starsi. Zobacz, jak Ty możesz działać poprzez to medium społecznościowe, by odnieść zawodowy i finansowy sukces.
Spis Treści
Pokaż, jak żyjesz „od kuchni”
Dzielenie się kulisami swojej pracy to idealny sposób na to, by odnieść zawodowy sukces. Instagram jest przestrzenią, w której warto pokazywać to, jak pracujesz „od kuchni”. To tu możesz dzielić się swoimi sukcesami, ale również w żartobliwej formie pokazywać pozorne „porażki” czy małe wpadki. W ten sposób dowiedziesz, że masz dystans do siebie i masz sporo luzu. Pokazanie swojej „ludzkiej” twarzy to także sposób na to, by zdobyć sympatię odbiorców. Jeżeli potencjalny klient zobaczy, że masz dystans do siebie, być może będzie skłonny bardziej Ci zaufać.
Stosuj odpowiednie hashtagi
Gdy w social mediach pojawiły się hashtagi od razu zawładnęły tą przestrzenią. Są krótkie, chwytliwe, a także stanowią wspaniały sposób na to, by zaznaczać swoją obecność na Instagramie. To właśnie dzięki hashtagom można budować swoje zasięgi. Treści oznaczone konkretnymi hashtagami docierają do odbiorców, którzy wpiszą je w swojej wyszukiwarce. Dlatego należy stosować hashtagi popularne, powiązane z tematyką naszej firmy czy naszego wpisu.
Nic nie stoi na przeszkodzie, by samodzielnie kreować własne hashtagi. W ten sposób możemy np. rozkręcić akcję marketingową na naszych social mediach. W treści wpisu możemy zachęcić naszych czytelników do tego, by biorąc udział w akcji, używali wskazanych przez nas hashtagów. Działając w ten sposób możemy samodzielnie zbudować zasięg i popularność naszych hashtagów oraz wpisów.
Oznaczaj swoich zleceniodawców i istotne miejsca
Bardzo fajnym rozwiązaniem jest oznaczanie we wpisie konkretnych zleceniodawców, dla których wykonaliśmy pracę lub np. miejsca, w których pracowaliśmy. Pamiętajmy o tym, by wcześniej uzgodnić zasady współpracy i udostępniać takie materiały tylko wówczas, gdy klient czy osoba, z którą współpracowaliśmy wyraziła zgodę na tego rodzaju działania. Oznaczając konkretne osoby zwiększamy naturalny zasięg zarówno sobie, jak i tej drugiej stronie. Dlatego takie rozwiązanie jest korzystne dla obu stron. Nie podejmujmy się jednak działania, zanim nie otrzymamy konkretnej odpowiedzi od drugiej strony.
Podglądaj, co robi konkurencja
Niezależnie od tego, jak bardzo niszowa jest Twoja branża, warto mieć na uwadze to, co robi konkurencja. Podglądanie i analizowanie działań oraz akcji marketingowych, których podjął się Twój biznesowy konkurent, może stanowić dla Ciebie dobrą podpowiedź, co robić, by osiągać takie wyniki jak on. Oczywiście, inspirujmy się tymi, którzy odnoszą większe sukcesy od nas. W ten sposób wypracujemy sobie własną metodę działania.
Pamiętajmy o tym, by nie kopiować stylu czy pomysłów konkurencji. Niech stanowią one dla nas jedynie inspirację, a czasem też przestrogę, czego nie robić, by nie zniechęcać potencjalnych klientów.
Czytaj także: Marketing szeptany – czy warto korzystać?
Zwracaj uwagę na jakość materiałów
Materiały, które są publikowane na Instagramie, winny cechować się wysoką jakością oraz dobrą rozdzielczością. Instagram opiera się głównie na obrazie, dlatego, aby osiągnąć instagramowy sukces należy zadbać o to, by wykonywane zdjęcia miały dobre oświetlenie, perspektywę oraz kompozycję. Instagram ma wśród swoich narzędzi wiele ciekawych filtrów, warto z nich skorzystać, by publikować treści, które przykują oko potencjalnego klienta. Pisz atrakcyjne teksty z wykorzystaniem języka korzyści. W ten sposób zwrócisz uwagę odbiorców Instagrama.
Buduj relacje
Oczywiście, w tej wskazówce nie chodzi tylko o to, by wrzucać relacje na swojego Instagrama, ale także o to, by budować relacje z klientami. Rozmowa i kontakt z drugim człowiekiem to sposób na to, by wypracowywać dobre układy biznesowe. Networking i sukces finansowy jest zależny właśnie od tego rodzaju akcji. Staraj się odpisywać klientom na bieżąco. Dbaj o to, by zawsze wyjaśniać trudne sytuacje i odnoś się do komentarzy – zarówno tych negatywnych, jak i pozytywnych.
Instagram to istotne biznesowo medium. Korzystaj z niego mądrze.
Polecamy również: Marketing zakładu stolarskiego