ile zarabia marketer
fot. pixabay.com

Zawód marketera, czyli specjalisty ds. marketingu, z roku na rok jest coraz lepiej opłacany. Wynika to z kilku nakładających się na siebie czynników. Po pierwsze, firmy dostrzegają coraz bardziej znaczenie marketingu, zwłaszcza internetowego. Po drugie, rozwój technologii sprawił, że powstało wiele nieistniejących jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu zawodów. Możliwości będzie więcej, bo zawodów w tej branży powstanie jeszcze więcej. Przekłada się to oczywiście na wynagrodzenie marketerów, którzy są coraz lepiej opłacani. Zobacz, ile zarabia marketer.

Stanowiska marketingowe – rozpoznanie

Przeprowadzając analizę wynagrodzenia marketingowców najpierw wskażemy na stanowiska, które zajmują te osoby. Są to: młodszy specjalista do spraw marketingu, specjalista do spraw marketingu oraz starszy specjalista do spraw marketingu. Taki również podział obowiązuje w danych statystycznych zgromadzonych przez portal wynagrodzenia.pl. To na informacjach pozyskanych z tego źródła będziemy bazować wskazując na wynagrodzenie osób zatrudnionych w tej branży. Należy pamiętać, że wszelkie statystyki i raporty oparte są jedynie na danych zebranych na próbie badawczej i mogą nie oddawać rzeczywistych zarobków osób działających w tej branży.

Czytaj o: Jak otworzyć firmę marketingową?

Zarobki na stanowisku specjalisty do spraw marketingu

ile zarabia marketer
fot. pixabay.com

Ile zarabia osoba zatrudniona na stanowisku specjalisty do spraw marketingu. Według danych wskazanych na stronie wynagrodzenia.pl pensja takiego pracownika wynosi przeciętnie 4 890 złotych brutto. To mediana zarobków marketera. Poniżej stawki rynkowej zarabiają ci specjaliści do spraw marketingu, którzy co miesiąc na swoim koncie mogą zobaczyć mniej niż 4 070 złotych brutto. Na takie zarobki może liczyć aż 25 proc. specjalistów do spraw marketingu. Na drugim końcu tej drabiny znajdują się marketerzy z pensją powyżej 6 050 złotych brutto. W tej grupie znajduje się również ¼ wszystkich przebadanych specjalistów ds. marketingu.

Czytaj także: Praca marketera – jak wygląda, wymagania i obowiązki

Młodszy specjalista ds. marketingu – wysokość wynagrodzenia

Osoba zatrudniona na stanowisku juniorskim może liczyć na niższe wynagrodzenie niż jej starszy kolega. Przeciętnie młodszy specjalista ds. marketingu zarabia około 4 020 złotych brutto. Taka jest mediana zarobków wskazana w raporcie wynagrodzenia.pl. 25 proc. wszystkich marketerów na stanowisku juniorskim zarabia poniżej stawki rynkowej, czyli otrzymuje wynagrodzenie niższe niż 3 190 złotych brutto. Natomiast najlepiej zarabiający młodsi specjaliści do spraw marketingu mogą miesięcznie zarobić nawet powyżej 4 880 złotych brutto. W tej grupie znajduje się aż 25 proc. wszystkich tzw. juniorów, czyli osób z najniższym doświadczeniem na tym stanowisku.

Ile zarabia marketer? Zarobki starszego specjalisty ds. marketingu

Na najlepsze zarobki w tej branży mogą liczyć osoby zatrudnione na stanowisku starszego specjalisty ds. marketingu. Aby uzyskać tę pozycję, trzeba zazwyczaj awansować z tych niższych, czyli najpierw z juniora stać się specjalistą ds. marketingu, a dopiero potem otrzymać stanowisko seniora, a więc starszego specjalisty ds. marketingu. Ile zarabiają osoby na tym stanowisku? Według raportu przygotowanego przez portal wynagrodzenia.pl, mediana zarobków wynosi tu  6 070 złotych brutto. Najlepiej wynagradzani starsi specjaliści do spraw marketingu zarabiają powyżej 7 780 złotych brutto. W tej grupie znajduje się aż 25 proc. wszystkich osób z tą pozycją zawodową. Natomiast najgorzej wynagradzani starsi specjaliści ds. marketingu otrzymują miesięczne wynagrodzenie poniżej 4 830 złotych brutto. Taką kwotę zarabia co czwarty marketer.

ile zarabia marketer
fot. pixabay.com
Od czego są uzależnione zarobki marketera?

Zarobki marketera są zależne od jego stażu pracy oraz stanowiska, które zajmuje. Ogromny wpływ na wysokość wynagrodzenia specjalisty ds. marketingu ma również branża, w której działa. Marketer może liczyć na wyższe zarobki w branżach rozwojowych, np. informatycznej. Duże znaczenie mają również efekty i sukcesy, jakie odnosi marketer. Jeżeli jego praca przynosi pieniądze jego zleceniodawcy, specjalista ds. marketingu może liczyć na premie uznaniowe. Dlatego w tym zawodzie, bardziej niż w wielu innych, warto walczyć o sukces działań swojego pracodawcy. Może przynieść to wymierne korzyści w postaci dodatkowych pieniędzy na koniec miesiąca.

Dodatki pozapłacowe to prywatne ubezpieczenie, możliwość udziału w kursach rozwijających oraz karnety na siłownię czy do klubów fitness.

Zobacz także: Jak zostać marketerem?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here