jak zostać marketerem
fot. pixabay.com

Praca marketingowca, zwanego również specjalistą do spraw marketingu czy marketerem, należy do zawodów kreatywnych, w których trzeba łączyć innowacyjność z umiejętnościami analitycznymi. Obecnie profesja ta – ze względu na rozwój Internetu – zyskuje na znaczeniu. Zobacz, jak zostać marketerem.

Podstawowe wymagania związane z pracą marketingowca

Aby zajmować się marketingiem nie musisz mieć ukończonych studiów wyższych, dużo ważniejsze są Twoje umiejętności, które będziesz mógł wykorzystać podczas pracy. Dobry marketer jest nie tylko kreatywny, ale potrafi również myśleć strategicznie. Oznacza to, że stworzone przez niego plany działań marketingowych mają przełożenie na realne sukcesy firmy. Dlatego zdolność do planowania i przewidywania skutków działań powinna pomóc przynieść prawdziwe zyski zleceniodawcy.

Przydatne będą tu umiejętności posługiwania się narzędziami do reklamy internetowej, np. Google Ads, Facebook Ads czy też aplikacje przydatne do planowania kampanii reklamowej. W ten sposób bez większych trudności marketer będzie mógł osiągać kolejne sukcesy.

jak zostać marketerem
fot. pixabay.com

Jakie studia są dobre dla osoby, która chce zostać marketerem?

Mimo że do wykonywania pracy marketera nie jest potrzebne formalne wykształcenie, wiele osób decyduje się na podjęcie studiów z zakresu marketingu internetowego. Wiedza zdobyta na takim kierunku pozwoli im sprawniej wykonywać zadania z tego obszaru. Wielu marketingowców to osoby, które ukończyły studia humanistyczne. Przekrój jest tu dość spory – począwszy od filologii polskiej, poprzez kulturoznawstwo, a na socjologii i psychologii skończywszy.

Czytaj również: Jak otworzyć firmę marketingową?

Jako, że marketing jest dość rozbudowaną dziedziną, bywa, że konkretne osoby specjalizują się w określonych obszarach, np. w analityce internetowej. Takimi działaniami często zajmują się osoby, które ukończyły studia ścisłe, np. matematykę. Taka wiedza jest im niezbędna, by móc z sukcesem ustawiać kampanie w Google Ads i odnosić w tym obszarze sukcesy. Podstawą działań marketingowych na takich platformach jest umiejętność wyciągania wniosków z otrzymanych danych. Dzięki studiom z obszaru matematycznego, marketerowi jest o wiele łatwiej budować wnioski poparte dowodami.

Marketing jest bardzo rozległą dziedziną. Dlatego znajdą tu zatrudnienie również osoby, które lubią pisać teksty i wiedzą, jak za pomocą słów sprzedawać. Ten obszar zwany także content marketingiem jest wciąż sferą, gdzie można znaleźć stabilne zatrudnienie. Jeżeli potrafisz pisać teksty sprzedażowe, masz w sobie pokłady empatii oraz inteligencję emocjonalną, które ułatwiają Ci pisanie w sposób angażujący odbiorcę, śmiało – ruszaj na podbój marketingu.

jak zostać marketerem
fot. pixabay.com

Dobry marketer powinien być komunikatywny. Oznacza to, że w swojej pracy musi wykorzystać umiejętności nawiązywania kontaktów i ich utrzymywania, by móc realizować kolejne cele zawodowe. Marketingowiec ma za zadanie podążać za trendami, ale również wytyczać nowe ścieżki działania.

Polecamy: Praca marketera – jak wygląda, wymagania i obowiązki

Jak zostać marketerem?

Jeżeli wiążesz swoją przyszłość z marketingiem, rozpocznij od stażu w firmie, która Cię interesuje. W okresie letnim o wiele łatwiej znaleźć wolne stanowisko stażysty. Dzięki wskazówkom Twoich kolegów i koleżanek z pracy nabędziesz umiejętności, które pozwolą Ci przemierzać kolejne szczeble Twojej marketingowej kariery. Na stanowiskach marketingowych często wymagane jest świeże spojrzenie, ale też doświadczenie w branży, dlatego jeżeli chcesz rozwijać się w tym obszarze, zadbaj o to, by korzystać z praktyk i staży oferowanych przez firmy marketingowe albo działy przedsiębiorstw, które na co dzień działają w innej branży.

Warto, byś określił branżę, dla której chciałbyś pracować. Wybranie, czy jest się specjalistą od marketingu firmy informatycznej albo od marketingu sklepu internetowego z odzieżą, pozwoli Ci zbudować własną markę i o wiele łatwiej osiągać kolejne sukcesy zawodowe. Możesz również skupić się na jednym obszarze marketingu. Może to być content marketing, ale też video marketing, marketing tradycyjny i wiele innych.

Zadbaj o ciągły rozwój, uczestnicząc w szkoleniach marketingowych z nowych rozwiązań związanych z Twoją branżą. Wyższe kompetencje to większe możliwości na rynku pracy. Zadbaj o nie już dziś, rozwijając się w wielu obszarach marketingu.

Polecamy także: Ile zarabia marketer?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here