jak otworzyć zakład fryzjerski
fot. pixabay.com

Czujesz, że spełniasz się w zawodzie fryzjera, ale do pełni szczęścia brakuje Ci możliwości pracy na swoim? Marzysz o tym, by w końcu pracować jako fryzjer we własnym salonie? Oto kilka wskazówek, dzięki którym bez trudu otworzysz własną działalność gospodarczą. Zobacz, jak otworzyć zakład fryzjerski.

Wybierz dogodne miejsce na salon

Co do zasady każdy fryzjer powinien mieć salon fryzjerski, do którego mogą przyjść jego klienci w celu np. podcięcia czy zafarbowania włosów. Jednakże często, zwłaszcza na początku prowadzenia działalności, trudno pogodzić kwestie finansowe związane z wynajmem. Dlatego możesz pomyśleć o tym, by przynajmniej na początku Twoja działalność miała formę objazdowej. Takie mobilne biuro czy objazdowy zakład fryzjerski może być o wiele bardziej opłacalny niż konieczność płacenia za wynajem. Pamiętaj jednak, że każda działalność, również Twoja musi mieć adres, który zostanie wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Jeżeli natomiast od początku chcesz działać w lokalu, zadbaj o to, by Twój zakład fryzjerski miał dogodną lokalizację. To istotne, by klientom było łatwo do Ciebie dojechać. Utrudnienia związane z Twoim położeniem mogą sprawić, że wielu klientów zrezygnuje z Twoich usług, nawet jeśli będą na całkiem dobrym poziomie, i znajdzie coś w bliższej okolicy. Czasem warto zapłacić wyższy czynsz, by mieć możliwość zdobywania nowych klientów.

Pamiętaj również o odpowiednich narzędziach do pracy. Szczotki, grzebienie, nożyczki czy farby oraz umywalka przydadzą się każdemu fryzjerowi.

Czytaj także: Praca fryzjera – jak wygląda, wymagania i obowiązki

jak otworzyć zakład fryzjerski
fot. pixabay.com

Dopełnij wszelkich formalności

Pamiętaj o tym, by wypełnić wszelkie dokumenty związane z Twoją działalnością. Fryzjerzy mogą wybrać niemal każdą formę działalności gospodarczej, oprócz spółki partnerskiej. Najłatwiejszą w prowadzeniu jest jednoosobową działalność gospodarcza. Pamiętaj jednak, że odpowiadasz całym swoim majątkiem osobistym za zobowiązania, związane z Twoją działalnością. To minus tej formy działalności, ale jednocześnie to jednoosobowa działalność gospodarcza pozwoli Ci działać na własnych zasadach. Zastanów się, na czym więc Ci najbardziej zależy: na komforcie związanym z tym, że jesteś swoim własnym szefem czy też na bezpieczeństwie, jakie zapewnia praca na etacie. Jeżeli chcesz podjąć ryzyko, zaufaj swoim umiejętnościom i załóż działalność.

Możesz również założyć wraz ze wspólnikiem spółkę cywilną. Do jej założenia niezbędne są co najmniej dwie osoby cywilne lub prawne. Osoba zakładająca salon fryzjerski ma możliwość otwarcia spółki handlowej. Nie może to być jednak taki rodzaj spółki handlowej, jakim jest spółka partnerska.

Nie możesz zapomnieć także o tym, by wybrać odpowiedni kod PKD, który wpiszesz w swoim wniosku o otwarcie działalności. Fryzjerzy mogą dopasować następujące kody PKD do swoich usług. Są to: 96.02.Z – fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne oraz 32.99.Z – produkcja pozostałych wyrobów, gdzie indziej niesklasyfikowana. Ten drugi kod PKD należy wybrać wówczas, gdy salon fryzjerski zajmuje się wytwarzaniem peruk.

Pomyśl o sposobie opodatkowania Twojej działalności. Do wyboru masz takie rodzaje jak: zasady ogólne, podatek liniowy, kartę podatkową oraz ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Każda forma opodatkowania ma swoje wady i zalety. Warto na jej temat porozmawiać z doświadczoną księgową, która wyjaśni, jakie rozwiązanie będzie najbardziej opłacalne dla Twojej działalności.

jak otworzyć zakład fryzjerski
fot. pixabay.com

Czytaj więcej: Jak zostać fryzjerem?

Zadbaj o dobrą reklamę

Pamiętaj, że to reklama jest dźwignią handlu. Jeżeli chcesz, by klienci do Ciebie przychodzili, najpierw musisz zadbać o to, by zrobić na nich dobre wrażenie. Dlatego tak istotne jest zadbanie o to, by być dostępnym i widocznym w sieci. Pomyśl o tym, by mieć własną stronę internetową i fanpage w social mediach. Dzięki tym kanałom o wiele łatwiej będzie Ci dotrzeć do potencjalnych klientów ze swoją ofertą.

Pomyśl o tym, by za pośrednictwem narzędzi marketingowych przedstawić w jak najlepszy sposób pracę, którą wykonujesz. Zastanów się również, kto jest Twoją największą konkurencją. Sprawdź, jak ta firma czy osoba wykorzystuje potencjał marketingu i zrób podobnie. Szukaj również własnych rozwiązań. Na dalszym etapie rozwoju firmy, pomyśl o tym, by Twoją reklamą zajął się doświadczony marketer. Mamy nadzieję, że już wiesz, jak otworzyć zakład fryzjerski.

Polecamy: Ile zarabia fryzjer?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here